וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הרצח בבריסל הוא תוצאת הסתה בלתי פוסקת"

25.5.2014 / 0:03

ראש הממשלה הגיב לירי, ואמר כי קיימת צביעות אירופית בדמות הכחשת הטרור. ליברמן: "תוצאה של הקריאות לחרם על ישראל". בנט: "שימו לב לאנטישמיות בתחפושת אנטי-ישראליות"

צילום: טל אנגלנדר, עומר מירון, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה אמש (שבת) בחריפות את הרצח שבוצע אתמול במוזיאון היהודי בבריסל והשתתף בצער משפחות הקורבנות. לדבריו, "מעשה הרצח הזה הוא תוצאה של הסתה בלתי פוסקת נגד היהודים ומדינתם". נתניהו, כמו כן, אזכר התעלמות שיטתית של אירופה מפעולות הטרור בשטחי ישראל. הפתרון, לדבריו, הוא דבקות באמירת האמת תוך חיזוק מתמשך של צה"ל. "על אדמת אירופה ממשיכות להישמע עלילות וכזבים נגד ישראל, תוך התעלמות שיטתית מהפשעים נגד האנושות ומעשי הרצח שנעשים באזורנו. התשובה שלנו לצביעות הזאת היא אמירה בלתי פוסקת של האמת, המשך מאבק עיקש בטרור וביצור כוחנו", אמר.

גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, גינה אץ תקרית הירי החמורה. "אירוע הטרור הזה הוא התוצאה בשטח של ההסתה האנטי-ישראלית והאנטישמית שמתבטאת, בין היתר, בקריאות לחרם על ישראל ובחרמות על מוצרים ישראליים, בפעילויות נגד ישראל בפורומים בינלאומיים ובעמדה חד-צדדית אוטומטית נגד ישראל".

עוד בכותרות:
העיר הנצורה: כל החסימות בבירה בעת ביקור האפיפיור
כך נחשפים הסודות הכמוסים של חיל האוויר
תיעוד: טבעונים השחיתו חנויות בשר ודגים בתל אביב

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה ב"יד ושם" בירושלים. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ליברמן התייחס גם לפעילות הפרו-פלסטינית כפעילות אנטישמית גרידא. "הפעילות הזו, כמו בימים האפלים ההם, קוראת להחרים 'סחורות של יהודים' ופועלת באגרסיביות נגד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. זו פעילות אנטישמית נטו, ולא חלק מוויכוח מדיני לגיטימי לגבי סכסוך על שטח שכמוהו יש במקומות רבים בעולם".

כמו כן, התייחס שר החוץ לגינויי הבניה בשטחים מצד ישראלים, וקרא לאחרונים לשים לב ל"נורת אזהרה גדולה ומהבהבת" שהאירועים האנטישמיים בעולם משדרים להם. "האירועים האחרונים בקנזס, בטולוז והערב בבריסל, הם נורת אזהרה לכל אלו שמדעת או לא, משתפים פעולה עם ההסתה הזו כשהם ממהרים, בכול פעם מחדש, לגנות את ישראל ולהשוות בנייה של בית עבור משפחה יהודית בארץ אבותינו לפעולות טרור רצחניות ואכזריות של אנטישמים וטרוריסטים בני-בליעל, בעזה או בבריסל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הרוגים מירי מחוץ למוזיאון היהודי בבלגיה. רויטרס
זירת הירי בבריסל, אתמול/רויטרס

גם שר הכלכלה, נפתלי בנט, התבטא לגבי תקרית הירי. בעמוד הפייסבוק שלו, פירסם סטטוס בו קרא ליהודים להתגאות ביהדותם ולשים לב ל"אנטישמיות בתחפושת אנטי-ישראליות".

"למה שונאים את היהודים? ככה. למה שונאים את ישראל? ככה", כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו, והוסיף: "אז מה עלינו לעשות? להיות אנחנו. יהודים גאים החיים על אדמתינו בגאווה גדולה".

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, גינתה אף היא את הפיגוע. "אני מגנה בכל תוקף את ההתקפה המחרידה על המוזיאון היהודי בבריסל", אמרה אשטון. "אני שולחת את תנחומיי למשפחות ההרוגים. צריך לעשות הכל כדי למצוא את האחראים לפיגוע - אסור שתהיה חסינות לטרור".

מחקירה ראשונית של התקרית היום, עלה כי אדם נכנס למוזיאון כשעל גבו הוא נושא תיק ופתח באש. הוא יצא מהמוזיאון ונמלט במכונית מסוג "אודי", כשאתו אדם נוסף או שניים. ריסטוף גווסאנס, היועץ המשפטי של הליגה הבלגית נגד אנטישמיות, הודה מוקדם יותר היום כי "היינו מודעים לתעמולה האנטישמית של פוליטיקאים נגד יהודים בתקופה האחרונה, ואם מדובר בפגיעה אנטישמית קרוב לוודאי שזה תוצר לוואי של הרעיונות האנטישמיים המופצים בבריסל מזה עשור".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully