וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: "נעבוד עם הממשלה החדשה ברשות"

4.6.2014 / 0:54

מדינות אירופה הצטרפו לארצות הברית שהודיעה כי תשתף פעולה עם ממשלת האחדות הפלסטינית. גם סין והודו פרסמו הודעות ברוח דומה. "הפיוס הפנים-פלסטיני יתרום לניסיון להגיע לשלום"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

העולם נותן הזדמנות לממשלה הפלסטינית: אחרי הודעת ארה"ב אמש שבכוונתה לשתף פעולה עם הממשלה החדשה שהוקמה ברמאללה, אתמול (שלישי) הודיעו גם סין, הודו והאיחוד האירופי על הכרה בממשלת האחדות הפלסטינית. גם משרדי החוץ של בריטניה ושווייץ פרסמו הודעות דומות. עד כה אף מדינה לא הצטרפה לעמדת ישראל שיש להחרים את הממשלה החדשה.

עוד על הממשלה הפלסטינית החדשה:
ארה"ב: נעבוד עם הממשלה הפלסטינית החדשה
גורם מדיני: "מאוכזבים שארה"ב תעבוד עם הממשלה הפלסטינית"
נתניהו: "מוטרד מכוונת ארה"ב לעבוד עם הממשלה הפלסטינית"

בהודעת התמיכה של האיחוד האירופי בממשלה הפלסטינית החדשה נכתב כי הקמת הממשלה הינה "צעד חשוב בתהליך הפיוס הפלסטיני". כמו כן נכתב: "הפיוס הפלסטיני מייצר הזדמנויות חדשות עבור תהליך השלום", וצוינו לשבח דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, על כך שהממשלה החדשה מחויבת להסכמים עם ישראל, מכירה בישראל ומתנגדת לאלימות.

שרי החוץ של ארה"ב, האיחוד האירופי ורוסיה במסיבת עיתונאים בז'נבה בתום פגישה על המשבר באוקראינה, 17 באפריל 2014. רויטרס
עמדה משותפת. שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון עם שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי/רויטרס

בהודעה שפרסם משרד החוץ ההודי נכתב: "הודו תומכת בממשלת האחדות הפלסטינית בין פתח וחמאס. הפיוס בין הגדה המערבית ועזה חיוני להקמת מדינה פלסטינית". בהודעה צוינה לחיוב העובדה שהממשלה החדשה "הכירה במחויבויות שלה כחלק מתהליך השלום עם ישראל".

משרד החוץ הסיני פרסם הודעה ברוח דומה, בה נאמר: "סין מברכת על הקמת ממשלת האחדות הפלסטינית. הפיוס הפנים-פלסטיני יתרום לסולידריות הפלסטינית ולניסיון להגיע לשלום עם ישראל". יש לציין כי סין אינה מגדירה את חמאס ארגון טרור, ואף הזמינה את בכירי התנועה לביקורים רשמיים בשנים האחרונות.

מוקדם יותר אתמול תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את ארה"ב על החלטתה לעבוד עם הממשלה החדשה, ואמר שהיא "צריכה להבהיר באופן ברור לאבו מאזן שהסכם עם חמאס הוא לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת". שלשום אמר גורם מדיני ישראלי כי ישראל "מאוכזבת עמוקות" מהודעת הממשל האמריקני.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 20:19)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully