וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מוטרד מכוונת ארה"ב לעבוד עם הממשלה הפלסטינית"

3.6.2014 / 15:53

ראש הממשלה הודה לראשונה בקולו כי אינו מרוצה מהחלטת בעלת בריתו הקרובה לקיים מגעים עם הממשלה המשותפת לפתח וחמאס. "ארה"ב צריכה להבהיר לאבו מאזן שהסכם עם חמאס בלתי מתקבל על הדעת"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) לראשונה בקולו לממשלת האחדות הפלסטינית שהושבעה אתמול ברמאללה. בריאיון לסוכנות הידיעות אי-פי הודה נתניהו כי הוא "מוטרד מאוד" מהחלטת ארצות הברית לעבוד עם ממשלת האחדות. נתניהו הפציר במדינות העולם שלא לקיים מגעים עם הממשלה הפלסטינית החדשה, משום שחמאס הוא חלק ממנה. "ארה"ב צריכה להבהיר באופן ברור לאבו מאזן שהסכם עם חמאס הוא לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת", אמר נתניהו.

דבריו של נתניהו נאמרו, בין היתר, על רקע שיחה שקיים אתמול עם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, שבמהלכה הודיע לו קרי כי לאור הרכבה של ממשלת האחדות הפלסטינית, שאינה כוללת נציגי חמאס, ארה"ב מתכוונת לעבוד עם הממשלה הזו ו"לשפוט אותה על פי מעשיה". קרי צפוי להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעמאן מחר.

עוד על הממשלה הפלסטינית החדשה:
היסטוריה ברשות: הושבעה ממשלת אחדות של חמאס ופתח
קרי לאבו מאזן: "מודאג שחמאס חלק מהממשלה"
לבד מול העולם: ישראל תצא למאבק בממשלה הפלסטינית

פגישת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם הנשיא האמריקני, ברק אובמה, בבית הלבן, וושינגטון, פברואר 2014. אבי אוחיון לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
ברק אובמה ובנימין נתניהו בבית הלבן/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון לע"מ

גם דוברת משרד החוץ האמריקני, ג'ן סאקי, אמרה בתדרוך לכתבים כי ארצות הברית תמשיך לספק סיוע לרשות הפלסטינית, אולם תבחן את מדיניותה בנושא. "בהתבסס על מה שאנו יודעים, אנו מתכוונים לעבוד עם הממשלה הזאת, אולם נעקוב בקפידה לוודא שהיא שומרת על העקרונות שהנשיא עבאס חזר עליהם היום", אמרה סאקי. "נמשיך להעריך את ההרכב ואת המדיניות של הממשלה החדשה ולבחון את גישתנו בהתאם לכך", הוסיפה.

אמש אמרו גורמים מדיניים בירושלים כי הם "מאוכזבים עמוקות" מההודעה האמריקנית. "הממשלה הפלסטינית נתמכת על ידי חמאס, ארגון טרור שמחויב להשמדת ישראל", הסבירו הגורמים. לדבריהם, "אם הממשל האמריקני מעוניין לקדם את השלום", עליו לקרוא לאבו מאזן "לבטל את ההסכם עם חמאס ולשוב לשיחות השלום עם ישראל". הגורמים הוסיפו כי במקום זאת, הממשל האמריקני מאפשר לאבו מאזן "להאמין שניתן להרכיב ממשלה עם ארגון טרור".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully