וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבד מול העולם: ישראל תצא למאבק בממשלה הפלסטינית

1.6.2014 / 0:01

בירושלים מנסים לערער את התמיכה הבינלאומית הנרחבת בממשלת פתח וחמאס שתוכרז ביום שני. עיקר המאמץ - מול ארצות הברית, שלפי ההערכה יהיו לה יחסי עבודה תקינים עם רמאללה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית. 25 במאי 2014. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
מאבק דיפלומטי וכלכלי. ראש הממשלה בנימין נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

ישראל מתכוננת למאבק דיפלומטי וכלכלי נגד ממשלת האחדות הפלסטינית: בשעה שהרשות הפלסטינית וחמאס קרובים להשלמת המגעים ביניהם ולהכרזה רשמית על הקמת ממשלת אחדות, בירושלים מנסים לערער את התמיכה הבינלאומית במהלך הפלסטיני. עיקר המאמץ הוא מול ארצות הברית, הן בדיאלוג עם הממשל בוושינגטון, הן בפעילות עם גורמים בסנאט ובקונגרס.

הפלסטינים מתכוונים להציג את הממשלה החדשה מחר (שני), ועל פי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ישראל כבר הודיעה לפלסטינים שתחרים את הממשלה ותפעל נגדה. גורם מדיני ישראלי אמר הערב לוואלה! חדשות כי מבחינת ישראל, "התעלולים של הפלסטינים לא משנים דבר: זו ממשלה שנשענת על ברית עם חמאס, שהקהילייה הבינלאומית מגדירה ארגון טרור. הבחירה של אבו מאזן לחבור לארגון הטרור הזה מוכיחה שהוא אינו פרטנר לשלום עם ישראל".

עוד על יחסי ישראל והפלסטינים ועל ממשלת האחדות:
ראש בלי ידיים: אתגריה של ממשלת האחדות הפלסטינית
חאלד משעל: נמשיך להתנגד לפולש בלי פשרות, למרות הפיוס
קרי נפגש עם אבו מאזן: "הדלת לשלום נותרה פתוחה"

ברק אובמה ואבו מאזן בפגישתם בבית הלבן. מרץ 2014. רויטרס
ארה"ב עדכנה את ישראל. הנשיא ברק אובמה ואבו מאזן בבית הלבן, במרץ/רויטרס

למרות מאמצי ההסברה של ישראל נגד הפיוס הפלסטיני, רוב הקהילייה הבינלאומית מתכוונת להכיר בממשלה החדשה, בתנאי שהיא תאמץ את תנאי הקוורטט הכוללים הכרה בישראל, הכרה בהסכמים קודמים והתנגדות לאלימות. רוסיה, האיחוד האירופי, רוב מדינות אירופה והאו"ם כבר הודיעו על תמיכה בפיוס הפלסטיני, וכך גם מצרים וירדן. ארצות הברית טרם גיבשה עמדה רשמית בנושא, אולם בירושלים מעריכים כי אם הממשלה אכן תכיר בתנאי הקוורטט כפי שאבו מאזן הצהיר, לממשל האמריקני יהיו יחסי עבודה תקינים איתה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בגבעת הקפיטול דורשים להפסיק את הסיוע

בסוף השבוע הכחיש גורם אמריקני בכיר את הדיווחים בתקשורת הפלסטינית שלפיהם ראש הממשלה המיועד של הממשלה החדשה, ראמי חמדאללה, זומן לביקור רשמי בוושינגטון הבירה. הגורם הבהיר כי ארצות הברית תקבע את מדיניותה בנושא הממשלה החדשה "רק לאחר שהממשלה תקום ונבין מה ההרכב שלה ומהן עמדותיה". הגורם הישראלי ששוחח עם וואלה! חדשות אמר כי האמריקנים מיהרו לעדכן את ישראל שהפרסומים הללו אינם נכונים.

בשבועות שחלפו מאז ההכרזה הראשונית של הפלסטינים על הסכם הפיוס והמגעים להקמת ממשלת אחדות, פנו לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כמה סנאטורים וחברי קונגרס – רובם מהמפלגה הרפובליקנית – בדרישה להפסיק את סיוע החוץ האמריקני לרשות הפלסטינית בגלל ההסכם עם חמאס. גורם אמריקני שמעורב בדיונים בנושא אמר השבוע לוואלה! חדשות כי הממשל נערך לעימות בנושא זה מול הלובי הפרו-ישראלי בוושינגטון.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully