וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי נפגש עם אבו מאזן: "הדלת לשלום נותרה פתוחה"

15.5.2014 / 4:27

בפגישה ראשונה עם יו"ר הרשות הפלסטינית מאז ההודעה על סיום שיחות השלום עם ישראל, קרא שר החוץ האמריקני לשני הצדדים "להימנע מצעדים שליליים". אבו מאזן עדכן בנוגע לפיוס

ג'ון קרי מחמוד עבאס. AP
הדגיש כי ממשלה פלסטינית תהיה חייבת להכיר בישראל. קרי ואבו מאזן/AP

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי נפגש אמש (רביעי) בלונדון עם יו"ר הרשת הפלסטינית אבו מאזן, לראשונה מאז ההכרזה על כישלון המשא ומתן הישראלי-פלסטיני. בכיר במחלקת המדינה בוושינגטון מסר כי במהלך הפגישה, הבהיר קרי כי "הדלת לשלום נותרה פתוחה".

עוד הוסיף הבכיר כי קרי קרא לשני הצדדים לנקוט בצעדים על מנת לשוב לשיחות, כמו גם "להימנע מצעדים שליליים". קרי הגיע ללונדון לפגישה עם מדינות המערב והמפרץ בנוגע למשבר בסוריה.

עוד בוואלה! חדשות:
מאחז מעלה רחבעם פונה ונהרס: "נשוב ונבנה"
בריטניה תעניק לציפי לבני חסינות מפני צווי מעצר
"אם המו"מ לא יחודש, נתחיל לסמן מוצרים מההתנחלויות"

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי, מרץ 2014. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"מי שבוחר בטרור של חמאס לא רוצה שלום". נתניהו וקרי/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

אבו מאזן עדכן במהלך הפגישה את קרי בהתפתחויות המדיניות וההתקדמות לקראת הקמת ממשלת אחדות יחד עם חמאס. המגעים עם חמאס היו אחת מהסיבות המרכזיות מצד ישראל להפסקת השיחות, ועשויים אף להשפיע על הסיוע הכלכלי האמריקני לרשות הפלסטינית, אשר עומד על סך של 440-500 מיליון דולרים בשנה.

"השר קרי חזר והדגיש את הצורך בכך שכל ממשלה פלסטינית שתהיה תכיר בישראל, תתחייב לאי-אלימות ותכבד הסכמים קודמים", אמר הבכיר האמריקני, "הוא הודה לאבו מאזן על התחייבותו הפומבית לעקרונות אלה".

חרף דיווחים בנוגע להודעה צפויה על חידוש המשא ומתן בתום הפגישה בין קרי ואבו מאזן, הפגישה התמקדה ביחסי ארצות הברית והרשות הפלסטינית, ולא הוחלט במהלכה על צעדים ממשיים בנוגע לתהליך השלום.

נתניהו טען בתום ישיבת קבינט מיוחדת שנערכה בסוף אפריל, אשר במהלכה הוחלט על סיום השיחות עם הפלסטינים, כי "במקום לבחור בשלום אבו מאזן כרת ברית עם ארגון טרור רצחני שקורא להשמדת ישראל, ושאמנתו קוראת למוסלמים להילחם ביהודים ולהרוג אותם". לדבריו, "הברית בין אבו מאזן לחמאס נחתמה בזמן שישראל עושה מאמצים לקדם את המשא ומתן עם הפלסטינים, והיא המשך ישיר לסרבנות הפלסטינית לקידום המשא ומתן. מי שבוחר בטרור של חמאס לא רוצה שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully