וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה תעניק לציפי לבני חסינות מפני צווי מעצר

14.5.2014 / 9:21

בשל כוונת פרו-פלסטיניים להגיש נגד שרת המשפטים תביעות בגין פשעי מלחמה, כפי שאירע ב-2009, החליטה לונדון להעניק ללבני חסינות דיפלומטית מיוחדת לרגל ביקורה השבוע

ישיבת סיעה של התנועה בראשות ציפי ליבני. נובמבר 2013. נועם מושקוביץ
שרת המשפטים ציפי לבני/נועם מושקוביץ

ממשלת בריטניה החליטה להעניק חסינות דיפלומטית מיוחדת לשרת המשפטים, ציפי לבני, שתבקר בלונדון בימים הקרובים, בשל כוונתם של ארגונים פרו-פלסטיניים להגיש נגדה תביעות בגין פשעי מלחמה. התביעות קשורות לתפקידה של לבני כשרת החוץ של ישראל במהלך מבצע "עופרת יצוקה" שיזם צה"ל נגד ארגון חמאס ברצועת עזה בשנת 2008. החסינות המיוחדת מטעם ממשלת בריטניה תמנע ניסיונות להביא למעצרה של לבני במהלך הביקור.

עוד בוואלה! חדשות:
לפיד נגד נתניהו: "אין מקום לדחות את הבחירות לנשיאות"
מטען חבלה אותר בבית ספר בפתח תקווה
בתו של עד המדינה: "אבא היה מרחם על אולמרט"

משרד החוץ הבריטי אמר לעיתון ה"גארדיאן" כי הגעתה של לבני ללונדון "עונה על כל התנאים לקבלת מעמד של 'משלחת מיוחדת'" - מעמד שמצדיק חסינות דיפלומטית מפני תביעות. ההחלטה התקבלה לאחר שמשפחה פלסטינית שקרוביה נהרגו במבצע "עופרת יצוקה" התכוונה להגיש בקשה לעצור את לבני ולחקור אותה על "הפרות חמורות של החוק הבינלאומי" במהלך המבצע. חסינות כזו הוענקה ללבני גם במהלך ביקורה בלונדון באוקטובר 2011, אז בתפקיד יו"ר האופוזיציה.

ג'ון קרי במסיבת עיתונאים על לבנון ואוקראינה, פריז, מרץ 2014. רויטרס
יגיע גם ללונדון. שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי/רויטרס

בשנת 2009 נאלצה לבני לבטל ביקור מתוכנן בבריטניה, לאחר ששופט בלונדון הוציא נגדה צו מעצר בחשד לביצוע פשעי מלחמה. בעקבות התקרית הזו, שהייתה הפעם הראשונה בה הוצא צו מעצר בבריטניה נגד שר בממשלת ישראל, שינתה ממשלת בריטניה את מדיניותה בנושא צווי מעצר הקשורים לפשעי מלחמה, כדי להקשות על ארגונים להגיש תביעות מסוג זה וליצור תקריות דיפלומטיות מביכות.

לבני תשהה בימים הקרובים בלונדון לצורך דיונים הקשורים לתהליך המדיני עם הפלסטינים. היא צפויה להיפגש בין השאר עם שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג. במהלך ביקורה בעיר יגיעו ללונדון גם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן ושר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, שצפויים להיפגש ביום חמישי בבוקר, אך בשלב הזה לא מתוכננת פגישה בין השלושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully