וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני בלונדון: "אפשר לבקר ללא חשש ממעצר"

פנחס וולף

6.10.2011 / 12:09

לבני מבקרת בבריטניה לראשונה מאז בוטל צו המעצר שהוצא נגדה עקב כהונתה כשרת חוץ בתקופת "עופרת יצוקה". "אם הם רוצים להעמיד לדין פושעי מלחמה, שיעשו זאת עם פושעים אמיתיים"

"אם ביקורי בלונדון יעבור בשלום – כולם יוכלו להגיע לבריטניה ללא חשש" – כך אמרה הבוקר (חמישי) יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, בשיחה עם וואלה! חדשות. לבני, שנפגשה בלונדון עם שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, הגיעה אמש לביקור ראשון במדינה מאז שבוטל החוק המאפשר הגשת צווי מעצר נגד כל אדם בגין פשעי מלחמה.

לפני כשנתיים הוצא צו מעצר כלפי לבני שכיהנה כשרת החוץ בתקופת מבצע "עופרת יצוקה", דבר שמנע ממנה את האפשרות לבקר בממלכה המאוחדת. לפני שבועיים החוק בוטל באופן סופי, ובערב ראש השנה התקשר הייג ללבני, על מנת להזמינה לביקור רשמי. ביטולו של החוק לא היה קל, והושג בסיוע לחצים כבדים שהופעלו לשם כך, על חודו של קול: 223 חברי פרלמנט תמכו, 222 התנגדו.

"נראה לי שהביקור יעבור בשלום", אמרה לבני, "כך הסימנים מראים. זו הזמנה רשמית של ממשלת אנגליה. קשה לי להאמין שיתנו למישהו לקלקל. החלטתי לעשות ניסיון ולבקר בבריטניה לאחר ביטול החוק, ואני ממוקדת משימה. חשוב לי להעביר את המסר שאם בריטניה רוצה להעמיד לדין פושעי מלחמה, שתעשה זאת עם פושעים אמיתיים ולא עם אלה שמגנים על מדינתם מפני טרור, ודאי לא מישהו מההנהגה הישראלית. טרוריסטים שמכוונים טילים לאוטובוסים של ילדים הם פושעי מלחמה שצריכים לעמוד לדין".

לקריאה נוספת:
בריטניה תמנע הגשת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים
מחשש שייעצר: האלוף לוקר ביטל נסיעתו ללונדון
אבי בניהו: נסעתי ללונדון בשם בדוי מחשש למעצר
"צווי המעצר פוגעים ביחסינו עם בריטניה"

נציגי מחאת הדיור בכנס שיזמה רונית תירוש בנושא יוקר המחייה בכנסת בהשתתפות גל אלון, יולי 2011. עומר מירון
"קשה לי להאמין שיתנו למישהו לקלקל את הביקור". יו"ר האופוזיציה ציפי לבני/עומר מירון

לדברי יו"ר האופוזיציה, צווי המעצר השפיעו על מערכות היחסים בין שתי המדינות. "הניסיון לעשות את השינוי בחוק היה עוד כשהייתי שרת החוץ. זה שהגישו נגדי צו מעצר, רק זירז את שינוי החוק. עכשיו הדבר תוקן, וניתן יהיה לשפר את שיתופי הפעולה", אמרה.

לבני טענה עוד כי ביקורה יאפשר גם לאישים אחרים, כדוגמת בנימין (פואד) בן אליעזר, דן חלוץ וקציני צבא בהווה או בעבר להגיע לבריטניה, לאחר שהחשש ממעצר מנע זאת מהם. "כעת אני עושה את הניסיון הראשון, וברגע שזה יעבוד, גם היתר יוכלו להגיע לבריטניה ללא חשש שארגונים פלסטיניים ינצלו את החוק כדי להגיש תביעות קנטרניות נגד ישראלים".

לבני תבקש להציג מסר ברור בנושא זה בביקורה בבריטניה. "לא עושים השוואה בין חיילים שנאבקים בטרור לבין הטרוריסטים עצמם", אומרת לבני במפגשיה. "האבחנה היא קריטית לכולם". עניין נוסף שייעלה בביקור הוא ניסיון לקדם את עמדתה המדינית, משא ומתן מייצג את האינטרס הישראלי, ועל הצעדים שיש להיעשות במסגרתו, ולא בצעדים חד צדדיים.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully