וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה תמנע הגשת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים

פנחס וולף

15.9.2011 / 16:44

אחרי שהוצא צו מעצר נגד ציפי לבני בשנת 2009, החל בבריטניה הליך של תיקון החוק שמונע הגשת צווי מעצר נגד ישראלים. לבני: "שמחה שצו המעצר שהוצא נגדי פקח את עיניי הבריטים"

שגריר בריטניה בישראל, מת'יו גולד, התקשר היום (חמישי) ליו"ר האופוזיציה ציפי לבני ובישר לה כי מלכת בריטניה חתמה על תיקון החוק שימנע הגשת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים בבריטניה.

בכך מסתיים הליך שינוי החקיקה הבריטית, שהחל לאחר הוצאת צו המעצר נגד לבני בדצמבר 2009 בעקבות מבצע "עופרת יצוקה". לבני ברכה על ההחלטה ואמרה לשגריר כי היא "שמחה שצו המעצר שהוצא נגדי פקח את עיניי הבריטים ויביא להפסקת הניצול הציני של החקיקה הבריטית נגד מפקדי וחיילי צה"ל. הצדק האמיתי נעשה והוא יבחין בין מנהיגים ומפקדים שמגנים על ארצם נגד הטרור כמו חיילי צה"ל, לבין פושעי מלחמה אמיתיים שנגדם חוקק החוק".

בריטניה לא תשתתף באירועים לציון ועידה נגד ישראל

כמו כן, בריטניה הודיעה כי לא תשתתף החודש באירועים לציון עשר שנים לוועידה העולמית בנושא גזענות. "הממשלה הבריטית החליטה שבריטניה לא תשתתף בפגישת האו"ם החודש לציון עשר שנים לוועידה העולמית בנושא גזענות. הוועידה והאווירה האנטישמית ששררה בה, הייתה פרק לא נעים בהיסטוריה של האו"ם. אין זה אירוע שצריך לחגוג".

עוד נמסר מממשלת בריטניה כי "הממשלה הבריטית מחוייבת להתמודדות עם צורות שונות של גזענות, בבית וגם בזירה הבינלאומית, דבר שהוכר על ידי הדו"ח האחרון של ועדת האו"ם על קץ האפליה הגזענית. האו"ם הוא המקום הנכון שבו ניתן לדון בנושאים חשובים אלו, באופן רציני שמביא להתקדמות אמיתית. בריטניה תמשיך לעבוד עם האו"ם על מנת ליישם התחייבויות רבות מהוועידה העולמית נגד גזענות בשנת 2001".

הוועידה העולמית בנושא גזענות בשנת 2001 עסקה רבות בישראל ולבסוף הביעה בהצהרת הסיכום שלה "דאגה מן המצוקה של העם הפלסטיני הנתון תחת כיבוש זר", אך שמה של ישראל לא הוזכר במפורש. גורמים בישראל טענו אז כי ארגונים לא ממשלתיים ובתוכם ארגונים ישראלים כגון "עדאלה" ומרכז מינרווה לזכויות אדם של האוניברסיטה העברית, שנקראו לשמש כמשקיפים מטעם האו"ם השתלטו על סדר היום והובילו קו אנטי-ישראלי קיצוני.

עוד באותו נושא:
מחשש שייעצר: האלוף לוקר ביטל נסיעתו ללונדון
אבי בניהו: נסעתי ללונדון בשם בדוי מחשש למעצר
סגן שר החוץ: "צווי המעצר פוגעים ביחסינו עם בריטניה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully