וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של עד המדינה: "אבא היה מרחם על אולמרט"

אחיקם משה דוד

14.5.2014 / 0:15

הבת של שמואל דכנר, עד המדינה בתיק הולילנד שהלך לעולמו לפני יותר משנה, העריכה שאם אביה היה בחיים הוא לא היה שמח לאידם של המורשעים בפרשה. עם זאת, אמרה: "הדמוקרטיה ניצחה"

צילום: יוסי אלי; עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

בתו של שמואל דכנר, עד המדינה בתיק הולילנד שהלך לעולמו לפני למעלה משנה, קיבלה אתמול (שלישי) ברגשות מעורבים את גזר הדין של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ויתר המעורבים בפרשה. "אילו אבא היה בחיים, הוא היה אומר שהצדק ניצח אבל היה לו עצוב על כל אחד מהמורשעים על כך שהם נכנסים לכלא", אמרה ד"ר אידית וולף-דכנר. "הוא היה מרחם גם על אולמרט. לא היה לו משהו נגד אולמרט יותר מאשר נגד אחרים. אולמרט הוא סמל מבחינת המדינה, אבל מבחינת אבא המשפט לא היה נגד אולמרט".

עוד על גזר הדין במשפט הולילנד:
קצב האזין לגזר הדין ברדיו: "כואב לי על אולמרט"
אהרונוביץ': "אולמרט יודע הרבה, השב"כ יהיה מעורב בכליאתו"
חברה של משפחת אולמרט: "חשים שנעשה להם עוול גדול"

ראש הממשלה לשעבר, שהורשע בקבלת שוחד, נידון אתמול בבוקר לשמונה שנות מאסר, מהן שש שנים בפועל. נוסף על עונש המאסר, הטיל שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב דוד רוזן על ראש הממשלה לשעבר קנס בסך מיליון שקלים וחילוט של 560 אלף שקלים מכספו. הוא קבע גם שהעבירות שבהן הורשע אולמרט נושאות עמן קלון. אולמרט צפוי לערער על העונש, אך בהתאם להחלטתו של רוזן ביצוע גזרי הדין של אולמרט ושאר המורשעים יידחה עד 1 בספטמבר.

שמואל דכנר, עד המדינה בפרשת הולילנד שמת בסוף השבוע האחרון, מרץ 2013. ניב אהרונסון
בתו עלתה לקברו ובישרה לו על גזר הדין. שמואל דכנר/ניב אהרונסון

ד"ר וולף-דכנר טענה כי אביה הלך לעולמו בעקבות לחצי הפרשה. "לולא המשפט הזה אבא שלי עוד היה בחיים", הדגישה בשיחה עם וואלה! חדשות לאחר שעלתה לקבר אביה על מנת לבשר לו על גזר הדין. "הילדים של המורשעים יוכלו לבקרם בבית הסוהר, אבל אני את אבא שלי אבקר רק בבית קברות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בבית המשפט, מאי 2014. יותם רונן
אהוד אולמרט בבית המשפט/יותם רונן

לצד תחושות העצב, היא הביעה שביעות רצון מהחלטתו של שופט בית המשפט המחוזי דוד רוזן. "כאזרחית המדינה, זה יום עצוב בשבילי ובייחוד כשהכרתי את רוב המורשעים, אבל היום העם ניצח והדמוקרטיה ניצחה", אמרה. "אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור אבל לפחות עם ישראל ניצח היום. אני איבדתי אבא. אין לי שום שמחה לאיד. מבחינתי, אין שום סגירת מעגל כי אבא שלי מת ושום דבר לא יחזיר לי אותו".

דכנר הלך לעולמו ב-1 במרץ 2013, ולאחר מותו הותר שמו לפרסום. הוא היה יזם נדל"ן ותיק, ובמשך שנים ארוכות שימש היועץ של איש העסקים הלל צ'רני, שעומד מאחורי פרויקט הולילנד רב המימדים בירושלים. על פי כתבי האישום שהוגשו בפרשה, דכנר שימש כצינור להעברת הכספים מאנשי העסקים שניסו לקדם את הפרויקט, אל נבחרי ונציגי הציבור השונים המעורבים בפרשה, בהם אולמרט.

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully