וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולמרט יודע הרבה, השב"כ יהיה מעורב בכליאתו"

עוד לפני הגשת הערעור הצפוי, אמר השר לביטחון הפנים אהרונוביץ' כי החלה ההיערכות למאסרו של ראש הממשלה לשעבר. נציב השב"ס: "יש פה איומים אחרים, נצטרך לתת על זה את הדעת"

מערכת וואלה!

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שנידון היום (שלישי) לשש שנות מאסר בגין קבלת שוחד, יהיה הראשון במעמדו להיכנס לבית הסוהר בישראל, וכליאתו תהיה משימה לא פשוטה עבור שירות בתי הסוהר. השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' הסביר כי על אף הערעור שצפוי אולמרט להגיש, יש להתחיל בהכנות לקליטתו. "בגלל תפקידיו הקודמים, הידע הרב, מה שהוא עבר בחיים ומה שהוא יודע היום, זה מחייב אותנו להיערכות אחרת", אמר אהרונוביץ' בכנס הלאומי לביטחון אישי של המשרד לביטחון הפנים בירושלים. "זה מחייב את השב"ס לאחריות אחרת", הוסיף.

לגזר הדין המלא - לחצו כאן

אהרונוביץ' הסביר כי בשל הידע שצבר אולמרט בתפקידיו הבכירים, שב"ס יהיה מעורב בהיערכות לכליאתו. "אני סומך על שירות בתי הסוהר, הם ידעו להתמודד. צריך לזכור שזה לא רק שירות בתי הסוהר, זה גם שירות הביטחון הכללי שכמובן יהיה מעורב, אם וכאשר נידרש, הוא ייתן את כל המעטפת הנדרשת", ציין השר. "אולמרט ידע הרבה והוא עדיין יודע הרבה, ולכן צריך באמת לטפל בדברים ולהתכונן לדברים, ואת זה השירות יודע והוא יעשה את זה טוב".

ההכרעה בתיק הולילנד - סיקור מיוחד:
העונש של אולמרט: רעידת אדמה פוליטית, לא משפטית
חברה של משפחת אולמרט: "חשים שנעשה להם עוול גדול"
פוליטיקאים על אולמרט: "עצוב, אך גזר הדין צודק"

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בבית המשפט, מאי 2014. יותם רונן
"לא יהיו פה הנחות, לא לאזרח הפשוט ולא לאדם הרם במעלה". אהוד אולמרט בבית המשפט, היום/יותם רונן

בהתייחס לגזר הדין עצמו, אמר אהרונוביץ' שמדובר ביום עצוב למדינה, לחברה ולאזרחי מדינת ישראל. "כמובן, אני ממשיך ואמשיך לגבות את מערכת אכיפת החוק, את המשטרה ואת כל הטיפול בשקיפות הציבורית. לא יהיו פה הנחות, לא לאזרח הפשוט ולא לאדם הרם במעלה", הדגיש השר לביטחון הפנים. "ראינו את הדברים האלה גם אצל נשיא וכך יהיה גם אצל ראש ממשלה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
בית סוהר שיקמה באשקלון. שי מכלוף
אולמרט ישהה באגף של ואנונו? כלא שקמה/שי מכלוף

נציב שירות בתי הסוהר, רב גונדר אהרון פרנקו, התייחס בכנס לאיומים שיהיו על ביטחונו של ראש הממשלה בעת מאסרו, ואמר כי יהיה צורך להיערך לכך. "יש פה איומים אחרים, מדובר בראש ממשלה לשעבר. אנחנו נצטרך לשבת עם האנשים שגם היום אמונים על ביטחונו כדי לבנות תכנית להמשך השמירה על ביטחונו בתוך שירות בתי הסוהר", הסביר פרנקו. לדבריו, אולמרט לא יהיה דמות הבכירה הראשונה שקולט השב"ס, אך האיומים במקרה שלו גדולים יותר ממה שידעו בעבר. "חד-משמעית יותר, ונצטרך לתת על זה את הדעת", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כעת על השב"ס והשב"כ להחליט באיזה מתקן כליאה יישא אולמרט את עונשו. הקו המנחה שלהם יהיה הצורך לבודד אותו משאר האסירים כדי למנוע זליגת סודות וניסיונות לסחוט את ראש הממשלה לשעבר. בבואם להחליט, יעמדו בפני שני הגופים שתי אפשרויות: מתקן של השב"ס או מתקן חיצוני. במקרה הראשון יידרש השב"ס להקצות לאולמרט תת-אגף, כפי שנעשה במקרה של מרגל הגרעין מרדכי ואנונו בכלא שקמה שבאשקלון. אגף דומה קיים בכלא שיטה שבעמק בית שאן, ובו הוחזקו בעבר אנשי משטרה ואנשי ביטחון שסרחו. בכלא איילון ברמלה יש את "אגף האיקסים", שבו הוחזק בעבר רוצח ראש הממשלה יגאל עמיר. האגף התפרסם לאחרונה אחרי שנחשף כי איש המוסד בן זינגר הוחזק שם והתאבד בתאו. עם זאת, לדברי גורמים בשב"ס האגף לא בנוי לקלוט אסיר כמו אולמרט.

האפשרות השנייה היא לכלוא את אולמרט במתקן חיצוני. בעבר השתמש השר לביטחון הפנים בסמכותו להכריז על מבנה כמתקן כליאה. ברוב המקרים ננקט הצעד בעת מעצרים סודיים שבודדים בלבד ידעו עליהם. לדברי גורמים בשב"ס, במקרה של אולמרט השר אהרונוביץ' יכול להכריז על כמה מתקנים של המשטרה או של השב"כ כמתקנים אפשריים לכליאתו. במקרה כזה יוגדר אולמרט אסיר עבודה, ובשעות הלילה ישהה במגורי המתקן. אחד המתקנים הללו הוא בית הספר המשטרתי "נעורים" שבשרון. בעבר הפך המבנה לא פעם לכלא על פי הכרזת השר לביטחון הפנים, בין היתר בתקופת חקירתו של אלחנן טננבאום כששב משבי החיזבאללה. המתקן נחשב שמור והוא פועל בתנאי פנימייה. מתקן נוסף הוא בית הספר החדש של המשטרה בבית שמש, שהקמתו מסתיימת בימים אלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully