וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקאים על אולמרט: "עצוב, אך גזר הדין צודק"

לאחר שראש הממשלה לשעבר נידון לשש שנות מאסר, שרים וח"כים הביעו שביעות רצון. לפיד: "מערכת המשפט הראתה שאין אדם מעל החוק". יחימוביץ': "שיעור חשוב לנבחרי ציבור מושחתים"

צילום: דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל, גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

גזר הדין ההיסטורי שהוטל הבוקר (שלישי) על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהורשע בקבלת שוחד בפרשת הולילנד, גרר תגובות מעורבות מצד אנשי המערכת הפוליטית. נשיא המדינה שמעון פרס הגיב לגזר הדין ואמר כי מדובר ב"יום עצוב".

לקריאת גזר הדין המלא - לחצו כאן

לדברי פרס, "ברור שמה שקרה בנושא אולמרט זה תהליך משפטי שנהוג בארצות דמוקרטיות. באופן אישי, זה יום עצוב. התהליך המשפטי נקי מהשפעות אישיות". פרס אמר את הדברים במסיבת עיתונאים עם ראשת ממשלת נורבגיה, ארנה סולברג, בעת ביקורו באוסלו.

ההכרעה במשפט הולילנד - סיקור מיוחד:
אולמרט ייכנס בקרוב לכלא? שאלות ותשובות
עד 7 שנות מאסר לנאשמי הולילנד: "דנקנר שבר כלי"
כאב הראש של השב"ס: איך כולאים ראש ממשלה?

שר האוצר יאיר לפיד אמר בתגובה כי היום שבו ראש ממשלה לשעבר נשלח לכלא הוא יום עצוב לדמוקרטיה הישראלית ויום עצוב עבורו ברמה האישית. עם זאת, הוא הוסיף: "בה בעת זהו יום חשוב שבו מערכת המשפט הראתה שאין אדם מעל החוק".

מפלגת הבית היהודי פרסמה תגובה משותפת ובה העבירה מסר דומה: "זהו יום עצוב לאזרחי ישראל ויום חשוב למדינת ישראל, שהראתה שאין בה משוא פנים גם לבכיר בין אזרחיה. אין מי שלא חייב בחשבון נפש ביום כזה", נכתב בתגובה.

אהוד אולמרט ביציאה מהאולם בגזר דינו בפרשת הולילנד, בית המשפט המחוזי תל אביב, מאי 2014. יותם רונן
אהוד אולמרט בבית המשפט בתום הקראת גזר הדין, היום/יותם רונן

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, מסר: "גזר הדין מוכיח שבישראל יש מערכת צדק עצמאית, דין אחד לראש ממשלה ולאחרון האזרחים ושכולם שווים בפני החוק. מערכות אכיפת החוק הראו כי הן יודעות לנקות את המערכת הציבורית מתופעות פסולות המכרסמות במרקם האמון העדין של הציבור בנבחריו. באופן אישי, זהו יום עצוב למי שהכיר לאורך השנים את אהוד אולמרט".

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' התייחס לחשיבות של המאבק בשחיתות במערכת אכיפת החוק. "זה יום עצוב וקשה למדינת ישראל ולאיש עצמו", אמר אהרונוביץ', "עם זאת, המאבק בשחיתות הציבורית חשוב מאין כמוהו. אני מגבה את המשטרה לפעול נגד השחיתות בכל דרג למרות הביקורת המשטרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, ציינה כי גזר הדין פותח פרק חדש של ניקוי אורוות וטיהור השחיתות מהצמרת הפוליטית בישראל. "טוב שבית המשפט העביר מסר ברור ונחרץ ששחיתות פוליטית וציבורית היא אות קלון ובגידה באמון הציבור", אמרה גלאון. "לא רק שראש הממשלה לשעבר לא הביע חרטה לאורך כל הדרך, אלא אף הגדיל לעשות והפעיל את כל המניפולציות האפשריות כדי להתחמק מהכרה בעומק הסיאוב המוסרי שלו. צריך לקוות שהלקח של מחיר השחיתות יילמד על ידי פוליטיקאים ואישי ציבור".

"ענישה מרתיעה היא חלק מניקוי האורוות"

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) טענה כי גזר דינו של אולמרט והנימוקים לו גואלים את הציבור מ"מסכת הכזבים וההטעיה" של אולמרט ושל מקורביו. "זהו שיעור חשוב ומרתיע לנבחרי ציבור מושחתים, וגם מסר רב-ערך לציבור כולו, היודע היום כי מערכות שלטון החוק בישראל הן טובות ומקצועיות ואינן מתכופפות בפני נאשמים רמי דרג", אמרה יחימוביץ'. לדבריה, התנהגותו של אולמרט ראויה לגנאי. "הוא ושליחיו רדפו, השמיצו והפחידו במשך השנים כל נושא תפקיד ושומר סף אשר העז לעשות את עבודתו, ונראה כי הם ממשיכים לעשות זאת גם ברגע זה בתום המשפט", ציינה. "הפרקליטות וכל יתר גורמי שלטון ראויים לשבח על האיתנות המקצועית, הנפשית והמוסרית שגילו".

חבריה של יחימוביץ' לסיעה ח"כ נחמן שי וח"כ מיקי רוזנטל הביעו אף הם שביעות רצון מגזר הדין. "זהו יום עצוב, אך גם מעורר גאווה", אמר ח"כ שי. "פרשת הולילנד היא מהיום ואילך תמרור אדום בתולדות ישראל. ח"כ רוזנטל הוסיף: "גזר הדין הוא מידתי וצודק". הוא התייחס להשפעות שיש לשוחד על החברה הישראלית ואמר כי גזר הדין שניתן היום מגן על הדמוקרטיה בישראל. "אי אפשר רק להגיד ששחיתות מרסקת את החברה הדמוקרטית, אלא צריך לנקוט צעדים למיגורה, וענישה מרתיעה היא חלק מניקוי האורוות".

השופט דוד רוזן בשלב הטיעונים במשפט הולילנד בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אפריל 2014. דרור עינב
"מה שקרה עם אולמרט - תהליך משפטי שנהוג בארצות דמוקרטיות". השופט במשפט הולילנד, דוד רוזן/דרור עינב

אולמרט, שהורשע בשתי עבירות של קבלת שוחד בהיותו ראש העיר ירושלים, נידון לשמונה שנות מאסר בפועל, מתוכן שש שנים בפועל. נוסף על עונש המאסר, הטיל השופט דוד רוזן על ראש הממשלה לשעבר קנס בסך מיליון שקלים וחילוט של 560 אלף שקלים מכספו. עוד קבע השופט כי העבירות שבהן הורשע אולמרט נושאות עמן קלון. השופט הורה לעכב את ביצוע גזר הדין של אולמרט ושל ששת המורשעים הנוספים בפרשה שדינם נגזר היום עד ל-1 בספטמבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully