וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט ייכנס בקרוב לכלא? שאלות ותשובות

13.5.2014 / 11:31

בתוך כמה זמן מותר להגיש ערעור? האם ראש הממשלה לשעבר ייכלא במקביל לדיון בערעור? מה סיכויו בבית המשפט העליון והאם העונשים שקיבלו מורשעי הולילנד ראוי? שופט בדימוס משיב

צילום: דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל, גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שש שנות מאסר לאחר שהורשע בקבלת שוחד במשפט הולילנד, אולם מועד תחילת ריצוי העונש נדחה ל-1 בספטמבר – בעוד שלושה חודשים וחצי. כל או כך, פרקליטו, עו"ד אלי זהר הבהיר כי יגיש ערעור על הרשעה ועל העונש לבית המשפט העליון. השופט בדימוס שלי טימן מסביר מה יקרה בזמן הקרוב, והאם נראה את "נאשם מספר 8" מאחורי סורג ובריח בקרוב.

הכרעה במשפט הולילנד - כל הכותרות

האם כל אחד מהנאשמים מגיש ערעור בנפרד?

כן, כל מורשע מערער על מה שנגזר עליו לבדו.

תוך כמה זמן מותר להגיש ערעור?

בתוך 45 ימים צריך לערער לבית המשפט העליון. יכול להיות שפרקליטיו של אולמרט יערערו ברגע האחרון כדי למצות את כל האפשרויות. בנוסף, אני מאמין שהמדינה תערער על הדחייה של השופט רוזן של קבלת חומר נוסף בנושא החשד להדחת עד עליו העידה שולה זקן. יש להדחת העד לכאורה חשיבות גם על הכרעת הדין של הנאשמים, ושל אהוד אולמרט במיוחד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מועד תחילת העונש נקבע ל-1 בספטמבר, האם אולמרט ייכלא במקביל לדיון בערעורו?

באופן רגיל הייתי אומר שכן. במקרים בהם העונש שנקבע הוא ארוך, לא נהוג לדחות את תחילת המאסר והערעור מתקיים במקביל. אם מדובר בעונש קצר אז נהוג לדחות את מועד הכליאה. למרות זאת, אני סבור שבמקרה הזה יעכבו את העונש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה סיכויי הערעור?

קשה לנבא את סיכויי הערעור, אבל לכל ערעור יש סיכוי, תלוי אם יהיה חומר נוסף. בכל מקרה, הפסיקה היום איננה סוף פסוק. בנוסף, אסור לשכוח שיש גם את הערעור שהגישה המדינה על פסק הדין במשפטים האחרים של אולמרט וגם במקרים האלו ייתכן עונש מאסר נוסף.

האם הענישה ראויה או מוגזמת לדעתך?

אני בהחלט תומך ברף ענישה גבוה ובצדק. זאת בגלל שמעילה באמון הציבור שנתן לנאשם כבוד, שררה ואחריות על נכסיו וכיבודים למיניהם. כך גם צריכה להיות הענישה על מעילה באמון זה. ההנחות על העונש יכולות להיות רלוונטיות רק בענייני בריאות חמורים מאוד כמו המקרה של אורי לופוליאנסקי ולא מטרת השימוש בכסף שנלקח כשוחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully