וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאב הראש של השב"ס: איך כולאים ראש ממשלה?

13.5.2014 / 10:08

לדברי בכיר לשעבר בשב"ס, ייתכן שאפילו השב"כ ייאלץ להקצות מתקן לכליאת אהוד אולמרט, שנידון לשש שנות מאסר בפועל. "הוא מחזיק סודות כמוסים ונתון לאיומי סחיטה ולתקיפה"

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

שירות בתי הסוהר נערך לאפשרות לקליטת ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שנידון לשש שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי, בשל הרשעתו בקבלת שוחד בפרשת הולילנד.

לקריאת גזר הדין המלא - לחצו כאן

קצין שב"ס בכיר בדימוס בשב"ס אמר הבוקר (שלישי) כי מדובר ב"כאב ראש מטורף". לדבריו, "שב"ס יצטרך לשמור על האסיר אולמרט כשהוא מבודד מכל אסיר וסוהר אחר. המשמעות היא ששב"ס יצטרך לבנות עבורו אגף מיוחד".

הוא הוסיף כי "מתוקף היותו ראש ממשלה לשעבר, אהוד אולמרט מחזיק בסודות הכמוסים ביותר של ישראל, ולכן הוא נתון לסחיטה או לתקיפה. כל אדם שעלול לבוא עמו במגע יצטרך להיבדק. לכן אני לא רואה כיצד בשב"ס יוכלו לעמוד במשימה שבה הוא מבודד לגמרי".

ראש ממשלה למאסר - כותרות אחרונות
שש שנות מאסר בפועל לאולמרט: "עבירות חמורות ובזויות"
סקר וואלה! חדשות: 59% חושבים שאולמרט צריך להיכלא
אהוד אולמרט אחרי ההרשעה: "זעזוע קשה מאוד"

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בבית המשפט, מאי 2014. יותם רונן
אהוד אולמרט, לשעבר ראש הממשלה, הבוקר בבית המשפט המחוזי בתל אביב/יותם רונן

גורמים לשעבר בשירות אומרים כי ייתכן מאוד ששב"ס ייאלץ להגיע להסדר עם המשטרה או עם שב"כ, כדי להפוך את אחד המתקנים הסגורים שברשותם עבור מתקן כליאה לאולמרט. בעבר כבר הוקצו מתקנים מיוחדים עבור אסירים מסוימים: בשעות היום יצא האסיר לעבודת האסירים, ובשעות הערב אורגן עבורו מתקן שבו הוא ישן והתגורר בו. במקרה כזה, הוצמד לאסיר איש שב"ס שיפקח עליו 24 שעות.

בעבר היו גורמים שונים, שהמערכת חפצה מאוד בביטחונם, ונעשה עבורם הסדר שכזה. ואולם, המקרה של אולמרט שונה ברמת האבטחה מהמקרה המפורסם של "השוטרים הנוקמים" מנהריה, שם היה ידוע מי רוצה לפגוע בהם, וממי יש לבודד אותם. במקרה של אולמרט, הסינון והפיקוח יצטרך להיות כלפי כל אוכלוסיית הכלא.

גורם בכיר בשירות בתי הסוהר אמר כי "נפעל על פי החלטות בית המשפט. בהתאם להנחיות גורמי הביטחון, נבדוק כיצד ובאילו תנאים יישא אולמרט את עונשו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גונדר בדימוס שלמה טוויזר אמר: "קשה לי להאמין שישימו אותו יחד עם אסירים פליליים. אני חושב שבשל מעמדו ומשום שהוא מחזיק בסודות משמעותיים הוא צריך להיות במקום נייטרלי". לדבריו, "בדיוק כמו שלצה"ל יש מקומות בהם הוא מחזיק קצינים בכירים שסרחו, על השר לביטחון הפנים להורות על הקמת מתקן מבודד עבור ראש הממשלה אולמרט. בסמכותו להכריז על כל מבנה בישראל כמתקן כליאה. יש מספיק כאלה במתקני שב"כ ומשרדי ממשלה סודיים. אסור להכניס את אולמרט לבית סוהר רגיל".

טוויזר, שמעביר קורסי הכנה לאסירים לפני כניסה לכלא, העריך כי אולמרט "לא יצטרך להיקלט בכלא רגיל, ולא יזדקק לקורס כזה. אבל אם כן, אהיה מוכן להעביר לו את הקורס אצלו בבית בהתנדבות. עם כל הכבוד, הוא היה ראש הממשלה שלנו בסופו של דבר".

מפקד כלא מעשיהו לשעבר, רמי עובדיה, הוסיף: "יש לשירות בתי הסוהר להתמודד עם החזקתו של אולמרט בכלא. אפשר לבודד אדם ולאפשר את שהייתו במקום. הייתי אחראי על כליאתם של לא מעט אישים רמי מעלה וידענו להתמודד עם זה".

"אני לא חושב שצריכים להכשיר מתקן מחוץ לשב"ס כדי להחזיקו. זו תהיה טעות", טען, "חשוב להדגיש כי אולמרט בכלא נמצא במקום הבטוח ביותר. לדוגמא, אם היה עושה עבודות שירות, בתום יום העבודה מי היה עורב לביטחונו ומבודד אותו מגורמים עוינים? במקרה זה השב"ס יודע לשמור 24 שעות ביממה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully