וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "ממשלת האחדות תקום ביום שני, ישראל תחרים אותה"

יו"ר הרשות הפלסטינית הדגיש כי עמדותיו הן שינחו את ממשלת האחדות של פתח וחמאס, שתורכב ממומחים. הוא איים: "נגיב לכל פעולה ישראלית". גורם ישראלי: "נראה בו אחראי למעשי חמאס"

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס נפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל – דוחה, קטר, 5 במאי 2014. רויטרס
"חלק מעמנו". אבו מאזן עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, בתחילת החודש בקטאר/רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (שבת) כי מחרתיים תוכרז ממשלת האחדות של פתח וחמאס, וכי ישראל הודיעה לו כי בכוונתה להחרים אותה לחלוטין. בפגישה עם כמה עשרות פעילים צרפתים פרו-פלסטינים הדגיש יו"ר הרשות פעם נוספת כי הממשלה תורכב מטכנוקרטים (מומחים) וכי תכניתו הפוליטית הפרגמטית היא שתנחה אותה. "הממשלה תכיר בישראל, תגנה את מעשי האלימות ותפעל לפי הסכמים בינלאומיים".

"הממשלה תוכרז ביום שני. הישראלים אמרו לנו היום שבכוונתם להחרים אותנו מיד אחרי הקמת הממשלה", אמר אבו מאזן לפעילים. "איזו סכנה ישראל רואה בממשלה הזו?", תהה. הוא הוסיף: "ישראל רוצה להחרים אותנו כי הגענו להסכם עם חמאס, אבל חמאס הוא חלק מעמנו. נפעל צעד אחר צעד. לא נהיה הראשונים, נגיב על כל פעולה", הזהיר.

"אם ישראל תחליט שלא להעביר את כספי המסים המגיעים לנו, ואין להם כל זכות לעשות זאת, תהיה לנו תגובה לכך. זה הכסף שלנו, לא סיוע מישראל, ולא נשב בחיבוק ידיים". הוא לא פירט באיזו תגובה מדובר. ייתכן שהוא התכוון בדבריו לכוונה לחתום על אמנות עשרות אמנות והסכמים בינלאומיים, בנוסף ל-15 שחתם עליהם בראשית אפריל. עם זה, בריאיון שהעניק בשבוע שעבר לוואלה! חדשות, אבו מאזן הבהיר כי לא יפנה בזמן הקרוב לארגוני או"ם נוספים.

עוד על יחסי ישראל והפלסטינים:
אף מילה על ישראל: אובמה שתק והתנער מהכישלון של קרי
נתניהו: "ארה"ב ידעה בדיוק כמה נבנה בהתנחלויות"
אבו מאזן לוואלה!: "אני אקבע את מדיניות ממשלת הפיוס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית. 25 במאי 2014. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
"אבו מאזן לא יוכל לומר עוד שאיננו אחראי". ראש הממשלה בנימין נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

גורם ישראלי בכיר צוטט בסוכנות הידיעות אי-פי אומר כי הקמת הממשלה הפלסטינית החדשה היא "חזרה גדולה לאחור". הוא לא ציין אם ישראל תנקוט צעדי ענישה נגד הפלסטינים.

גם ב"אינדיפנדנט" הבריטי צוטט גורם ישראלי, שאמר כי הקמת ממשלת עם חמאס היא "צעד שלילי ביותר". בעיתון הבריטי נכתב כי אותו גורם כי ישראל תראה באבו מאזן אחראי לכל מעשה אלימות של חמאס, וכי אם ישוגרו רקטות מרצועת עזה אל שטח ישראל, "הוא לא יוכל לומר עוד שאיננו אחראי. לישראל תהיה הזכות המלאה לראות בו אחראי". לדברי הגורם, על אף שהממשלה תורכב ממומחים ולא יהיו חברים בה אנשי חמאס, ישראל לא תישא ותיתן עמה מכיוון שהיא הוקמה בתמיכת חמאס, ארגון שמעוניין בהשמדתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully