וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי לאבו מאזן: "מודאג שחמאס חלק מהממשלה"

שעות לפני השבעת ממשלת האחדות הפלסטינית, שר החוץ שוחח עם יו"ר הרשות, וביקש לוודא שזו תתחייב להתנגד לאלימות ותכיר בישראל. אבו מאזן השיב: "הממשלה תהיה כפופה לאג'נדה שלי"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(נתניהו: לא להכיר בממשלה הפלסטינית)

הורס את המסיבה: שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, שוחח הלילה (שני) עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, והביע באוזניו את דאגת ארצות הברית מהרכב ממשלת האחדות הפלסטינית שתושבע היום, שתכלול גם נציגים של חמאס. לפי הודעת מחלקת המדינה, "קרי השמיע בפני אבו מאזן את דאגתו מחלקה של חמאס בממשלה, והדגיש עד כמה חשוב שהממשלה החדשה תתחייב לעקרונות לא-אלימים, להכרה בישראל, ולאישרור ההסכמים הקודמים איתה".

ידיעות קודמות בנושא הממשלה הפלסטינית החדשה:
לבד מול העולם: ישראל תצא למאבק בממשלה הפלסטינית
אבו מאזן: "ממשלת האחדות תקום ביום שני, ישראל תחרים"
ראש בלי ידיים: לממשלה החדשה אתגרים מורכבים / פרשנות

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. וושינגטון, ינואר 2014. רויטרס
מודאג. שר החוץ האמריקני ג'ון קרי/רויטרס

אבו מאזן, מצדו, ביקש להבהיר שמדובר במהלך פנים-פלסטיני, שלא ישפיע על המגעים המדיניים עם ישראל, או על היחסים הדיפלומטיים עם וושינגטון. לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא, אבו מאזן הוסיף ש"הממשלה החדשה תכלול נציגים עצמאיים, ותהיה כפופה לאג'נדה הפוליטית שלי". הוא הרגיע את שר החוץ כי הממשלה אכן תהיה כפופה להתנגדות לאלימות, להכרה בישראל ותכיר בהסכמים הקודמים איתה – כך לפי דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי.

היום תושבע ממשלת "ההסכמה הלאומית", בשעה 13:00 ברמאללה. בראש הממשלה יעמוד מי שמכהן כיום בתפקיד – רמי חמדאללה, הנחשב לאישיות עצמאית. שלושה שרים תושבי עזה שלא קיבלו אישור יציאה מהרצועה יושבעו באמצעות שידור וידאו.

שר החוץ קרי ויו"ר הרשות עתידים להיפגש ביום רביעי בעמאן בירת ירדן כדי לדון בין היתר על הממשלה החדשה שתושבע.

יו"ר הרשות אבו מאזן וראש ממשלת האחדות הפלסטינית ראמי חמדאללה. סוכנות ואפא, צילום מסך
יו"ר הרשות אבו מאזן וראש הממשלה הפלסטינית ראמי חמדאללה/צילום מסך, סוכנות ואפא

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" פרסמה אמש את הרשימה המסתמנת של שרי ממשלת הפיוס, ואלה הם: מוחמד מוסטפא, סגן ראש הממשלה ושר הכלכלה; זיאד אבו עאמר, סגן ראש הממשלה לעניינים מדיניים ושר התרבות; שוכרי בשארה, שר האוצר; נאיפ אבו חאלפ, השר לשלטון מקומי; רולא מועאיה, שרת התיירות; שוקי אלעיסה, שר החקלאות; ריאד אל-מאלכי, שר החוץ; חולה א-שחשיר, שרת החינוך; סלים א-סקא, שר המשפטים; ג'וואד עוואד, שר הבריאות; היפא אל-ערא, השר לעניינים החברתיים ועבודה; עלאם מוסא, שר התקשורת; עדנאן אל-חוסייני, השר לענייני ירושלים; מופיד חסאינה, שר העבודות הציבוריות והשיכון; ויוסף דעיס, שר הדתות והוואקף. זהותו של שר התחבורה טרם נקבעה, וכן לא נקבע מה יעלה בגורלו של משרד האסירים.

על פי רשימה זו, כפי שהתחייב אבו מאזן, בממשלה לא יכהנו שרים מקרב חברי פתח או חמאס. ואולם, התיקים המרכזיים בממשלה יאוישו על ידי מקורביו של אבו מאזן, כמו שני סגני ראש הממשלה, מוחמד מוסטפא וזיאד אבו עאמר. מוסטפא היה היועץ הכלכלי של אבו מאזן במשך שנים, עד שמונה לכהן כסגן ראש הממשלה תחת רמי חמדאללה, לאחר התפטרותו של סלאם פיאד. זיאד אבו עמאר הוא איש אקדמיה, תושב עזה במקור, שנחשב בעבר למתווך בין חמאס ופתח אך בשנים האחרונות התקרב מאוד לאבו מאזן. שר החוץ, ריאד אל-מאלכי, נחשב אף הוא למינוי של אבו מאזן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully