וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנרל לשעבר במשמרות המהפכה: "חמינאי משקר למערב"

בכיר לשעבר טוען שאתרי הגרעין לא נועדו למטרות שלום וכי אירן משחדת את סין ורוסיה שיסייעו לה. "למנהיג יש דם על הידיים", אמר, וסיפר שקצינים הודחו כי סירבו לירות בקהל

גנרל לשעבר במשמרות המהפכה של אירן אומר כי יש "דם על ידיו של המנהיג העליון של המדינה, עלי חמינאי", וכי המשטר בטהרן משקר למערב במצח נחושה בנוגע לתכנית הגרעין. לדברי הגנרל, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) משלה את עצמה במחשבה שתכנית הגרעין של אירן נועדה למטרות שלום.

את הדברים אמר הגנרל במכתב ששלח למוחמד נוריזאד, מנהיג בולט באופוזיציה האירנית, שנידון בעבר למאסר בגין הפצת "סרטי תעמולה נגד המשטר". נוריזאד, שפרסם את המכתב באתר האינטרנט שלו, שוחח אתמול (חמישי) מטהרן עם כתב של ה"גרדיאן" הבריטי, ואמר לו בטלפון כי הוא משוכנע באמיתות הדברים שנכתבו במכתב, שקיבל מהגנרל באופן אישי. לדבריו, הועברו אליו בעבר מכתבים מקצינים נוספים, אך הוא הפסיק לפרסם אותם ברשת מחשש שזהות הכותבים תיחשף.

הגנרל, שהזדהה במכתב בראשי התיבות של שמו, א.מ, שלח לנוריזאד מכתב בפרסית. לדבריו, הוא וכמה עמיתיו לקצונה הגבוהה במשטרות המהפכה שוחררו מתפקידם, אחרי שהועמדו למשפט צבאי בחשאי בגין בגידה וחוסר נאמנות כלפי ההנהגה. לחלקם אף נאמר להם כי יוצאו להורג. לדברי הגנרל, הוא כתב את הדברים כדי להוכיח שישנם רבים בשורות משטרות המהפכה שמתנגדים "לפשעים המתבצעים במסגרתם", ורבים מהם, לדבריו, אף מעוניינים להצטרף לאופוזיציה.

צבא שיש לו מדינה: על משמרות המהפכה של אירן

המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי, בטקס לציון 23 שנים למות אייתוללה ח'ומייני, סמוך לטהרן. 3 ביוני 2012. AP
עלי חמינאי, לפני חודש באזכרה לאייתולה חומייני/AP

בין היתר, הגנרל תיאר במכתבו פקודות שנתן חמינאי ב-2009 למפקד המשמרות דאז, הגנרל רחים ספווי, לירות לעבר מפגינים במהלך המהומות שהיו אחרי הבחירות. לדבריו, חמינאי שאל את ספווי אם יהיה מוכן להשתמש בטנקים כדי לדרוס מפגינים במקרה של הסלמה במרד, והתשובה שקיבל הייתה חיובית. "במשך שנים, סתמו לנו את פה, ואמרו ש'המנהיג דורש כך או כך' (...) אך לא עוד".

"חמינאי מעביר כסף לסין תמורת סיוע במו"מ מול המערב"

הגנרל ששלח את המכתב הטיח במנהיג העליון של אירן, האייתולה עלי חמינאי, האשמות דומות לאלה שמטיחים בו גופי האופוזיציה, לפיהן הוא נעזר בהשקעות מארצות זרות כדי להבטיח את שרידותה של תכנית הגרעין הצבאית של ארצו.

"אירן לקחה הימור עם תכנית הגרעין, הימור בידיעת המנהיג", כתב. לכן, לדבריו, טהרן מזרימה מיליארדי דולרים לחשבונות בנק רוסיים וסיניים, כדי שמדינות אלה יתמכו בה במשא-ומתן מול המערב בנושא הגרעין שלה.

לדבריו הגנרל בדימוס, אנשי משמרות המהפכה מעורבים בשחיתות עמוקה ובהברחות נשק. הגנרל אמר כי הקצינים מעורבים מעורבות עמוקה גם בהברחות של מטבע זר, שהוא עסק רווח באירן ברקע העיצומים הגוברים על המדינה, החמור שבהם אמברגו הנפט שהוטל עליה בתחילת החודש.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בוחן מסדר של חיילות במיליציית הבסיג' של משמרות המהפכה, נובמבר 2006. AP
נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, בוחן מסדר כוח בסיג' של המשמרות/AP

בנוסף, התייחס הגנרל במכתבו לאיום שהשמיעו מפקדי המשמרות לחסום את מצרי הורמוז, במקרה של הסלמה במשבר עם המערב. הגנרל התייחס בביטול ליכולתם של הכוחות האירנים המוצבים במפרץ הפרסי לחסום את המצרים, ואמר כי הם לא יהיו מסוגלים להחזיק מעמד במצב כזה יותר מיום אחד.

יצוין כי בתחילת השבוע, שר החוץ של אירן, עלי אכבר סאלחי, ביטל אף הוא את האיומים בנושא שנשמעים מצד קציני משמרות המהפכה, ורמז כי הם מוגזמים מעט. בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס, אמר השר סאלחי כי מצרי הורמוז ייסגרו רק בתרחיש קיצוני. במקביל לדברים, ממשלת ארצות הברית הודיעה היום שזיהתה עשרות חברות, המשמשות כיסוי עבור משלוחי נפט משמעותיים המגיעים מאירן, בניסיון לעקוף את חרם הנפט שהוטל עליה. ההודעה נמסרה ממשרד האוצר האמריקאי, ונטען בה כי חברות כמו "נור אנרגיה", "פטרו סוויס", ו-"הונג קונג אינטר טרייד" משמשות ככיסוי עבור חברת הנפט הלאומית של אירן, וחברות אירניות נוספות שהוכללו ב"רשימה השחורה". ארה"ב הודיעה שתפעל כנגד החברות.

כתבות נוספות בנושא
ברקע הסנקציות המחמירות, התקשורת נדרשת לצנזורה
סטודנטים לנשיא אחמדינג'ד: במקום גרעין, טפל בכלכלה
אמברגו הנפט על אירן נכנס לפעולה - ומה יקרה כעת?

(עדכון ראשון: 20:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully