וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי התקשורת באירן מתבקשים לשתף פעולה עם המשטר

משה-חי הגיגת

12.7.2012 / 1:53

לאחר שבימים האחרונים ישנה ביקורת הולכת וגוברת בתקשורת האירנית בנושאים כלכליים, צוטט אחד השרים כשאמר כי כלי התקשורת במדינה צריכים לפעול לטובת האינטרס הלאומי

אירן מרחיבה את הצנזורה על כלי התקשורת שלה, ובמיוחד דורשת מהם להימנע מפרסומים שאינם מיטיבים עם המשטר בכל הקשור להשפעת הסנקציות הכלכליות הבינלאומית על המדינה. כך עולה מדברים שאמר אתמול (רביעי) מוחמד חוסייני, שר ההכוונה והתרבות האיסלמית במדינה. חוסייני, הממונה בין השאר על פרסום הידיעות החדשותיות והצנזורה עליהן בכלי התקשורת במדינה, צוטט בעיתון "אירן" כשאמר כי "המצב הנוכחי במדינה, במיוחד נושא הסנקציות והלחצים בנושאים כלכליים ובינלאומיים, מצריך שיתוף פעולה והתלכדות גדולה יותר של כלי התקשורת".

עיתוני טהרן מבשרים על תוצאות הבחירות לפרלמנט של אירן, 4 במרץ 2012. רויטרס
להימנע מפרסומים שאינם מטיבים עם המשטר. עיתונים באירן/רויטרס

עוד אמר השר האירני כי "אנחנו נכנס בקרוב את ראשי התקשורת והכלכלה לישיבה בכדי שיפנו תשומת לב גדולה יותר למצב הנוכחי ובמיוחד לנושא הסנקציות, כך שיילקחו יותר בחשבון ויפעלו לטובתם של האינטרסים הלאומיים, ולא שכל אחד יוכל עם הכישרון והטעם שלו לטלטל את מצב הרוח מבלי לשים לב ומבלי שיקבל תשובה לדעות הפרטיות שלו".

תחילתו של מהלך לצנזורה גדולה יותר

לדבריו, "המדינה שלנו אינה במצב כזה שבו כל כלי תקשורת יכול לפרסם כל ידיעה חדשותית או ניתוח חדשותי שאינם תואמים את האינטרס ואת טובת המדינה". חוסייני הוסיף כי גוף הצנזורה על כלי התקשורת שמפעיל משרדו מקיים אמנם ישיבות באופן תכוף, אך פיקוח מוחלט על הנושאים המתפרסמים איננו אפשרי וכי "לא ניתן תמיד להבחין בין שמועה למציאות".

בימים האחרונים ישנה ביקורת הולכת וגוברת בתקשורת האירנית בנושאים כלכליים, דוגמת מכתב הסטודנטים של הבסיג', שפורסם בתחילת השבוע. הגורם שמביא את הציטוט מפי השר האירני, העיתון "אירן", איננו עיתון אופוזיציוני באירן ולכן פרסום דברים שכאלה באופן רשמי ברפובליקה האיסלמית מלמדים כנראה על תחילתו של מהלך לצנזורה גדולה יותר, בעיתונות האירנית המצונזרת ממילא, וכנראה צנזורה רחבה יותר גם בכלי תקשורת המזוהים גם עם המשטר, ולאו דווקא רק של אלו המזוהים עם האופוזיציה הירוקה.

עוד בנושא:
סטודנטים לאחמדינג'ד: במקום גרעין, טפל בכלכלה
כיצד ישפיע חרם הנפט על אירן בטווח הארוך?
"סוכני מוסד הם שחיסלו את מדעני הגרעין באירן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully