וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל החרם: הצעה לסגירת מיצר הורמוז מקודמת באירן

2.7.2012 / 18:53

לפי הצעת חוק חדשה בפרלמנט האירני יש לסגור את מיצרי הורמוז בפני מכליות נפט שיעדן מדינות התומכות בסנקציות. לפי דיווחים, 100 מתוך 290 חברי הפרלמנט כבר חתמו על ההצעה

בעקבות חרם הנפט האירופי שנכנס אתמול (ראשון) לתוקפו, אירן חוזרת על האיום הקבוע שלה, הפעם ביתר תקיפות: סגירתם של מיצרי הורמוז, נקודה מרכזית למעבר נפט מהמפרץ הפרסי לשאר חלקי העולם. לדברי חבר הפרלמנט האירני איברהים ארא-מוחמדי, בידי ועדת הפרלמנט לענייני חוץ וביטחון הצעת חוק לסגירת המיצרים בפני מכליות נפט שיעדן הוא מדינות התומכות בסנקציות נגדה.

"ישנה הצעת חוק מוכנה בוועדת הפרלמנט לחוץ וביטחון, שקוראת לחסימת מיצרי הורמוז בפני מכליות הנושאות נפט למדינות שהטילו סנקציות על אירן", כך צוטט מוחמדי על ידי סוכנות הידיעות הפרלמנטרית במדינה. לדבריו, "הצעה זו הועלתה בתגובה לחרם הנפט של האיחוד האירופי נגד הרפובליקה האסלמית של אירן". כמו כן, הוסיף מוחמדי כי 100 מתוך 290 חברי המג'לס, הפרלמנט האירני, כבר חתמו אתמול על ההצעה.

הפרלמנט האירני. Hasan Sarbakhshian, AP
"ישנה הצעת חוק מוכנה בועדת הפרלמנט לחוץ ולביטחון". הפרלמנט האירני/AP, Hasan Sarbakhshian

איומי אירן לחסום את מיצרי הורמוז, דרכם מועברות מדי יום כ-17 מיליון חביות נפט, גברו השנה עם החמרת הסנקציות מצד ארצות הברית והאיחוד האירופי. עם זאת, עד כה לא מימשה אירן את האיום – שעלול להתפרש במערב כהכרזת מלחמה של ממש. בתחילת השנה הבהיר זאת שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, שהכריז בראיון לרשת CBS כי סגירת מיצרי הורמוז על ידי אירן תגרור תגובה צבאית מצד ארצות הברית. "הבהרנו שארצות הברית לא תסבול את חסימת מיצרי הורמוז", אמר.

אתמול כאמור נכנס לתוקפו חרם הנפט של מדינות אירופה על אירן, שהבהירה לעמה כי מחד, אין מדובר בסיבה לדאגה – וכי מאידך, תגיב בחריפות למהלך. סגן נשיא אירן, מוחמד רזא רחימי, פנה אתמול בנאום בטלוויזיה לעם האירני, ואמר כי לארצו יש דרכים רבות להתמודד עם המשבר. "היום אנו ניצבים מול העיצומים הקשים ביותר", אמר. לדבריו, "אנו מבקשים מהעם האירני לסייע לבכירים במלחמה הזו". בניסיון להרגיע מעט, אמר רחימי כי "מדובר בעיצומים נבזיים וכאלה שעשויים לכל היותר ליצור טלטלה זמנית בשוקי אירן, אך לא כאלה שלא ניתן יהיה להתגבר עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully