וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה לבן: דריכות שיא לקראת תגובת איראן וחיזבאללה

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 23:28

מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב יגיע לישראל להשלים תיאומים לקראת מתקפה אפשרית, שעל פי ההערכות עלולה להתחיל כבר מחר. בעוד דובר צה"ל מרגיע כי "הנחיות פיקוד העורף לא השתנו" ומודה כי ההגנה אינה הרמטית, באיראן מאיימים ב"תגובה קשה וכואבת"

תקיפות תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון/דובר צה"ל

ימים לאחר חיסולם של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהרן, ורמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר בביירות - בישראל נערכים למתקפת תגמול. מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הגנרל מייקל קורילה יגיע מחר לישראל להשלים את התיאומים עם צה"ל לקראת מתקפה איראנית אפשרית, כך אמר היום (ראשון) בכיר ישראלי.

קורילה, שמפקד על כוחות צבא ארה"ב במזרח התיכון, הגיע הלילה לאזור על רקע ההכנות לפעולת תגמול מצד איראן וחיזבאללה נגד ישראל. נסיעתו לאזור תוכננה לפני ההסלמה האחרונה, אך הוא צפוי להשתמש בה כדי לגייס את אותה קואליציה בינלאומית ואזורית שהביסה את המתקפה האיראנית הקודמת ב-13 באפריל - כך אמר בכיר אמריקני.

שלושה בכירים אמריקנים וישראלים אמרו כי ההערכה היא שמתקפה האיראנית עשויה להתרחש החל ממחר.

גנרל מייקל קורילה. דובר צה"ל
גנרל מייקל קורילה/דובר צה"ל
הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024. רויטרס
הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/רויטרס

דובר צה"ל טען בהצהרה שנשא לציבור כי "ההגנה לא הרמטית - על כל אזרח לנהוג באחריות". הוא הוסיף: "אין שינוי במדיניות פיקוד העורף. נעדכן בכל שינוי בהתכוננות". כמו כן, דובר צה"ל יידע את הציבור על השקת טכנולוגיה חדשה המאפשרת קבלת מסר אישי באירועי חירום רחבי היקף, שמגיעה ישירות לטלפונים ניידים, ללא צורך בכל פעולה מצד האזרח.

דובר צה"ל נשאל מדוע ישראל לא מבצעת מכת מנע - והשיב: "נבצע כל הנחיה של הדרג המדיני".

גם נתניהו התייחס לתקיפה האפשרית, כשנאם בטקס האזכרה השנתי לזאב ז'בוטינסקי: "נערכים להילחם בכל תרחיש, בכל חזית. ידנו הארוכה מכה ברצועת עזה, בתימן בביירות - והיכן שצריך".

"איראן ועושי דברה מבקשים להקיף אותנו בטבעת חנק של טרור. אנו נחושים לעמוד מולם בכל חזית ובכל זירה - רחוקה כקרובה. כל מי שיפגע בנו, ישלם מחיר כבד מאוד", הוסיף נתניהו - ולאחר נאומו עזב את המקום "בגלל דיונים ביטחוניים".

מנגד, גורם איראני בכיר הבהיר בדברים שאמר לרשת אל-ג'זירה כי תגובת איראן לחיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הניה בשטחה בשבוע שעבר תהיה "קשה וכואבת".

"לא מתקבל על הדעת שטהראן לא תגיב על החיסול, או שתגיב רק באופן סמלי כלפי ישראל". לדבריו, כל תגובה תהיה קשה.

דניאל הגרי. דובר צה"ל
דניאל הגרי/דובר צה"ל
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי. לעמ, אתר רשמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי/אתר רשמי, לעמ

העיתונאי בן כספית פרסם כי שב"כ הכין לפעולה את בונקר הפיקוד התת-קרקעי בירושלים, בו צפויים לשהות בכירי ההנהגה המדינית בעת מלחמת חירום. "הבונקר מצוייד ומאובזר בכל אמצעי הפיקוד והשליטה, מחובר לבור בקרייה ולכל שאר חדרי המלחמה, הוא מאפשר שהות ארוכה וחסין מכל סוגי האמל"ח הקיימים", חשף כספית.

על פי ההערכות, לפחות 100 אלף תיירים ישראלים מטיילים בעונה זו בכל יום, רבים מהם צפויים להיקלע לסיבוכים בשיבתם לארץ. שרת התחבורה מירי רגב כינסה הערב מסיבת עיתונאים דחופה להרגעה מביטולי טיסות החברות הזרות, אבל בפועל הבהירה כי אין כרגע למדינה תחליף מלא. "ישראלים שרוצים לנסוע לחו"ל יכולים לעשות זאת, אבל הנוסעים צריכים להיות אחראים ולדעת שייתכן שהטיסה שלהם חזרה תתעכב בכמה ימים, או שיצטרכו לטוס מאתר אחר", אמרה רגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully