וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההגנה לא הרמטית - על כל אזרח לנהוג באחריות": הצהרת דובר צה"ל ברקע הכוננות למתקפה

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 20:33

בצל ההיערכות הישראלית למתקפה מצד איראן וחיזבאללה, תא"ל דניאל הגרי נשא הצהרה מיוחדת: "אין שינוי במדיניות פיקוד העורף, אנחנו נערכים לכל איום מתפרץ". בתום דבריו, נשאל מדוע ישראל לא מבצעת מכת מנע - והשיב: "נבצע כל הנחיה של הדרג המדיני"

בווידאו: הצהרת דובר צה"ל 17.05.24/צילום: דו"צ

"ההגנה לא הרמטית - על כל אזרח לנהוג באחריות": כך דובר צה"ל טען הערב (ראשון) בהצהרה שנשא לציבור - וזאת בצל ההיערכות הישראלית למתקפה על ישראל מאיראן וחיזבאללה, בעקבות חיסולם של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהראן ורמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר בביירות, בשבוע שעבר.

"אין שינוי במדיניות פיקוד העורף. נעדכן בכל שינוי בהתכוננות", הוסיף הגרי. כמו כן, דובר צה"ל יידע את הציבור על השקת טכנולוגיה חדשה המאפשרת קבלת מסר אישי באירועי חירום רחבי היקף, שמגיעה ישירות לטלפונים ניידים, ללא צורך בכל פעולה מצד האזרח.

דובר צה"ל נשאל מדוע ישראל לא מבצעת מכת מנע - והשיב: "נבצע כל הנחיה של הדרג המדיני"

הגרי התייחס למאמץ המבצעי של צה"ל בציר פילדלפי שברצועת עזה: "עד כה אותרו עשרות מנהרות. לא כל מנהרות ההברחה בציר פילדלפי הן מנהרות פעילות - חלקן ישנות מאוד וטופלו בעבר ע"י כוחות צה"ל. צה"ל משמיד את תשתיות התת קרקע בציר באופן יסודי".

הגרי התייחס למקרה בו צה"ל יצטרך לוותר על שליטה בציר, כחלק מעסקת חטופים והפסקת אש ברצועה: "הכנו מספר חלופות לציר פילדלפי, כל החלופות עומדות בפני הדרג המדיני - והוא זה שבוחר איך לבצע את המשימה".

שלושה בכירים אמריקנים וישראלים אמרו כי ההערכה היא שמתקפה האיראנית עלולה להתרחש החל מיום שני.

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו יקיים הערב התייעצות ביטחונית עם שר הביטחון גלנט, השר רון דרמר ובכירי מערכת הביטחון וקהילת המודיעין בנושא ההיערכות למתקפה של איראן וחיזבאללה וכן בסוגיית החטופים, כך אמר בכיר ישראלי.

דניאל הגרי. דובר צה"ל
דניאל הגרי/דובר צה"ל

מחר, יגיע מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הגנרל מייקל קורילה לישראל להשלים את התיאומים עם צה"ל לקראת מתקפה איראנית אפשרית, כך על פי בכיר ישראלי.

קורילה, שמפקד על כוחות צבא ארה"ב במזרח התיכון, הגיע הלילה לאזור על רקע ההכנות לפעולת תגמול מצד איראן וחיזבאללה נגד ישראל. נסיעתו לאזור תוכננה לפני ההסלמה האחרונה, אך הוא צפוי להשתמש בה כדי לגייס את אותה קואליציה בינלאומית ואזורית שהביסה את המתקפה האיראנית הקודמת ב-13 באפריל - כך אמר בכיר אמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully