וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לתאם עם צה"ל לקראת מתקפה איראנית: מפקד פיקוד המרכז בצבא ארה"ב יגיע מחר לישראל

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 18:43

הגנרל מייקל קורילה הגיע לאזור על רקע ההכנות לפעולת תגמול מצד איראן וחיזבאללה נגד ישראל. בבית הלבן הבהירו היום כי על ישראל להגיע לעסקת חטופים בדחיפות כדי להוריד את גובה הלהבות באזור. "אנחנו מפעילים הכי הרבה לחץ שאנחנו יכולים כדי שזה יקרה"

"תודה על 50 שנות תמיכה בישראל": הצהרות נתניהו וביידן לקראת הפגישה/רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הגנרל מייקל קורילה יגיע מחר לישראל להשלים את התיאומים עם צה"ל לקראת מתקפה איראנית אפשרית, כך אמר היום (ראשון) בכיר ישראלי.

קורילה, שמפקד על כוחות צבא ארה"ב במזרח התיכון, הגיע הלילה לאזור על רקע ההכנות לפעולת תגמול מצד איראן וחיזבאללה נגד ישראל. נסיעתו לאזור תוכננה לפני ההסלמה האחרונה, אך הוא צפוי להשתמש בה כדי לגייס את אותה קואליציה בינלאומית ואזורית שהביסה את המתקפה האיראנית הקודמת ב-13 באפריל - כך אמר בכיר אמריקני.

שלושה בכירים אמריקנים וישראלים אמרו כי ההערכה היא שמתקפה האיראנית עשויה להתרחש החל מיום שני.

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו יקיים הערב התייעצות ביטחונית עם שר הביטחון גלנט, השר רון דרמר ובכירי מערכת הביטחון וקהילת המודיעין בנושא ההיערכות למתקפה של איראן וחיזבאללה וכן בסוגיית החטופים, כך אמר בכיר ישראלי

גנרל מייקל קורילה. דובר צה"ל
גנרל מייקל קורילה/דובר צה"ל
הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024. רויטרס
הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/רויטרס

ברקע הביקור, סגן היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון פיינר אמר בראיון לרשת CBS כי המצב בעזה חמור ויש צורך דחוף להגיע לעסקה לשחרור חטופים והפסקת אש.

"הנשיא ביידן אמר לנתניהו בפגישתם האחרונה כי צריך לסגור עסקה ולהגיע להפסקת אש כדי למנוע עימות אזורי", אמר פיינר. הוא ציין כי ארה"ב לא הייתה מעורבת בחיסולים האחרונים שבוצעו בביירות ובטהראן והדגיש שממשל ביידן מנסה לבלום הסלמה. "תמיד יש אירועים חיצוניים שקורים ומקשים על המו"מ על עסקת החטופים ולכן צריך לחזור לשולחן בהקםד האפשרי", אמר פיינר.

בראיון לרשת CNN, ציין פיינר כי הנשיא ביידן מכיר את נתניהו 40 שנה ולכן יכול לדבר איתו "בצורה ישירה וכנה". "אמרנו בצורה ברורה בפומבי ובשיחות סגורות שאנחנו חושבים שיש להשיג עסקת חטופים בדחיפות. שום דבר ממה שקרה בשבוע האחרון לא שינה את התחושה שלנו", אמר פיינר.

בכיר בבית הלבן חזר על דברים דומים: "הבהרנו לישראל שיש להשיג עסקת חטופים בדחיפות. השבוע האחרון לא שינה את דעתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully