וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על רקע הכוננות למתקפה: "ידנו הארוכה מכה היכן שצריך"

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 20:07

ראש הממשלה נאם בטקס האזכרה לזאב ז'בוטינסקי שנערך בהר הרצל בירושלים: "רק הגברת הלחץ הצבאי על אויבנו תבטיח את עתידנו והשבת החטופים - החיים והמתים". מיד לאחר נאומו, הוא עזב את המקום - "בגלל דיונים ביטחוניים"

נתניהו על רקע הכוננות למתקפה: "ידנו הארוכה מכה היכן שצריך"/המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ישתתף הערב (ראשון) בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי, שייערך בהר הרצל. הטקס מתקיים לציון 84 שנים לפטירתו של אחד מאבות מחנה הימין הישראלי.

"רק הגברת הלחץ הצבאי על אויבנו, מרצחי החמאס, תקדם את מטרות המלחמה. קודם כל - להבטיח את עתידנו ולשחרר את חטופינו החיים והחללים גם יחד. נגביר את הלחץ בכל אזורי הלחימה עד בוא הניצחון", הצהיר נתניהו. "עזה, חאן יונס, דר אל בלאח, רפיח - במקומות האלו פועלים לוחמינו היום, ולחמו לוחמי הגדודים העבריים שייסד ז'בוטינסקי במלחמת העולם הראשונה. ייתכן שהיה בעצמו ברפיח - הוא התייחס עליה כנקודת מפתח. ז'בוטינסקי היה בטח מאושר למראה הדור הצעיר שמגן על ישראל."

הוא התייחס לכוננות מתקיפה מאיראן וחיזבאללה כתגמול על חיסולם של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהראן, וחיסול רמטכ"ל חיזבאללה בביירות: "נערכים להילחם בכל תרחיש, בכל חזית. ידנו הארוכה מכה ברצועת עזה, בתימן בביירות - והיכן שצריך".

"איראן ועושי דברה מבקשים להקיף אותנו בטבעת חנק של טרור. אנו נחושים לעמוד מולם בכל חזית ובכל זירה - רחוקה כקרובה. כל מי שיפגע בנו, ישלם מחיר כבד מאוד", הוסיף נתניהו - ולאחר נאומו עזב את המקום "בגלל דיונים ביטחוניים".

את הטקס פתח נשיא המדינה יצחק הרצוג. "אלה ימים מתוחים ומורכבים מאד לכולנו. אויבינו בציר הרשע הצהירו על כוונתם לתקוף אותנו בעוצמה בקרוב. אני לא מפחית לרגע מחומרת האיום הזה", הצהיר בנאומו. "אני רואה ושומע את החרדות, ומכיר היטב את החששות והספקות אחרי שבעה באוקטובר; ולמרות הכל, כמי שחשוף למודיעין ולחומרים השונים, אני אומר בפירוש: מדינת ישראל ערוכה להתמודד עם האיום הזה. יש לנו בריתות מדיניות וביטחוניות ושותפות המחויבות לסכל כל פעולה של האויב".

"אני מבקש להתייחס לנושא השבת החטופים: גם לקידום עסקה להשבת החטופים יש חלק מרכזי - בחוסן ובלכידות שלנו. עלינו לאחד כוחות, להתעלות לגודל השעה ולהתקדם במהירות לעסקת חטופים. זו חובה עליונה: לפעול בדחיפות להשבת החטופים. האחיות והאחים שלנו בסכנת חיים יומיומית ואנחנו חייבים למלא את חובתנו ולהשיבם: את החיים - לביתם, והחללים - לקבר ישראל".

בחודש שעבר, כזכור, נתניהו השתתף בטקס האזכרה הממלכתי לציון עשור למבצע צוק איתן, ונאומו נקטע על ידי קריאות מחאה מהקהל. "אתה ויתרת על החטופים", זעקו לעברו. חלק מהמשתתפים מחאו כפיים כהזדהות. חלקם ביקשו להוציא אותו החוצה. אחיו של הדר גולדין יצא באמצע הנאום ואמר על נתניהו שהוא "קשקשן". אחותו של הדר, איילת, צעקה אף היא לעבר ראש הממשלה ודרשה שיסתכל לה בעיניים. משתתף בטקס אמר לראש הממשלה נתניהו בסיום נאומו כי "האחריות שלך היא שהחיילים שלנו לא נפלו לשווא".

נתניהו בבפתח ישיבת הממשלה: "נגיב ונגבה מחיר כבד על כל מעשה תוקפנות נגדנו". איתי בית-און / לע״מ, אתר רשמי
נתניהו בבפתח ישיבת הממשלה: "נגיב ונגבה מחיר כבד על כל מעשה תוקפנות נגדנו"/אתר רשמי, איתי בית-און / לע״מ

צעקות מהקהל הפריעו גם לנאום נשיא המדינה הרצוג, שענה בחזרה "שקט, אתה עושה עוול". הנשיא קטע זמנית את הנאום - וחזר לסיים אותו. גלנט אמר התייחס למתווה החטופים, ואמר כי צריך לפעול בהקדם. "בשלו התנאים לעסקת חטופים, אבל ההזדמנות הזו עלולה לחלוף", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully