וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב מציעה: סעו לחו"ל - אבל קחו בחשבון עיכובים בדרך לארץ

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 21:25

שרת התחבורה ניסתה להרגיע את הציבור מביטולי הטיסות הזרות - אך בפועל הבהירה כי אין כרגע למדינה תחליף מלא. "הנוסעים צריכים להיות אחראים ולדעת שייתכן שהטיסה שלהם תתעכב בכמה ימים, או שיצטרכו לטוס מאתר אחר". רבבות ישראלים סובלים כעת מהשלכות ביטולי הטיסות

רגב ביקרה בעוטף: "לא מבינה למה המפגינים מפריעים לנו לעשות את העבודה פה"/אבי רוקח

שרת התחבורה מירי רגב כינסה הערב מסיבת עיתונאים דחופה להרגעה מביטולי טיסות החברות הזרות, אבל בפועל הבהירה כי אין כרגע למדינה תחליף מלא. "ישראלים שרוצים לנסוע לחו"ל יכולים לעשות זאת, אבל הנוסעים צריכים להיות אחראים ולדעת שייתכן שהטיסה שלהם חזרה תתעכב בכמה ימים, או שיצטרכו לטוס מאתר אחר", אמרה רגב.

לדבריה משרד התחבורה יפעיל חמ"ל משותף עם חברות התעופה, ויפנה נוסעים שטיסתם בוטלה למקומות פנויים בטיסות אחרות משדות אחרים, אליהם יצטרכו להגיע בטיסת קישור. למרות ההערכות ש-150 אלף ישראלים סובלים כעת מביטולי טיסות החברות הזרות, רגב נקבה רק במספר של 3,000 איש שממתינים כעת ללא טיסה, ומסרה כי בהם יוכלו החברות הישראליות לטפל.

שרת התחבורה מירי רגב. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
שרת התחבורה מירי רגב/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

משרד התחבורה יפעיל בנמלי התעופה של אתונה (יוון) ולרנקה (קפריסין) האבים שאליהם יגבירו חברות התעופה הישראליות את תדירות הטיסות, ואליהם יוכלו ישראלים להגיע ולתפוס טיסה לארץ.

אולם מנכ"ל רשות שדות התעופה, שמוליק זכאי, הבהיר: "מי שתקוע בווארשה שלא יצפה שיגיעו עיד אליו לחילוץ. שיגיע לאתונה או קפריסין, ומשם ירכוש כרטיס טיסה לישראל. גם לא בטוח שתהיה לו טיסה זמינה תוך שעה". זכאי אמר כי החברות יקבלו אישורים מיוחדים להמריא מנתב"ג גם בלילה לאתונה ולקפריסין, כדי להגדיל את היצע הטיסות.

לאחר שנוסעים שנזקקו לטיסה חילופית לארץ נדרשו לשלם בחברות הישראליות לעתים 1,000 דולר לכיוון אחד מאתונה, הודיעה היום אל על כי תגבה פחות מ-300 דולר לטיסה כזאת מאתונה או לרנקה, עדיין מחיר גבוה לכיוון אחד אפילו באוגוסט. גם עוז ברלוביץ', מנכ"ל ארקיע, אמר כי החברה תציע טיסות במחיר דומה, ותוסיף 2 טיסות בכל יום. רגב: "אנחנו לא מתערבים במחירים, זה עניין מסחרי. החברות הבטיחו לנו שעגדרו מחירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully