וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות שיא: ההיערכות בגבול הצפון לקראת תקיפה אפשרית של חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 21:49

אין תגבורת לפיקוד הצפון, למעט מרכזי אש שאחראים על תוכניות תקיפה במקרה הסלמה וחיסול פעילים. החשש: שיגורים וכטב"מים שיגיעו עד הכרמל. לא מן הנמנע שחיזבאללה ינסה לתקוף בסיסי צבא או ולפגוע בחיפה - אך בכך הוא מסתכן בתגובה קשה מאוד של צה"ל

תקיפות תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון/דובר צה"ל

ברקע איומי מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לנקום את חיסולו של רמטכ"ל הארגון השיעי פואד שוכר - הדריכות בצפון מגיעה לשיאה. מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, החל את סיור השטח במג'דל שמס שבגבול הצפון וביקר במשרדי ראש המועצה, דולאן אבו-סלאח, כדי לבחון את מרכיבי הביטחון וההיערכות של העורף. לאחר מכן, סייר במערכים השונים באזורים בדגש על מערכי האש, מערכי ההגנה האווירית, האיסוף הקרבי והכוחות בשטח.

נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מוקרן בפרברי ביירות, לבנון, 19 ביוני 2024. רויטרס
נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מוקרן בפרברי ביירות, לבנון, 19 ביוני 2024/רויטרס

תגבור פיקוד הצפון

בשלב זה, הוחלט באגף המבצעים של המטכ"ל לא לתגבר את פיקוד הצפון בכוחות נוספים למעט העלאת דריכות ותגבור נקודתי של מרכזי האש בפיקוד הצפון שאחראים להוציא אל הפועל שני מאמצים עיקריים: תוכניות תקיפה נרחבות בתגובה להסלמה בהיקף גדול מאוד ובמקביל של סיכולים מהאוויר ומהקרקע במידה והמצב הביטחוני יחייב זאת.

גורמים במערכת הביטחון אמרו כי בצה"ל לא שוקלים בשלב הזה מתקפת מנע נגד מערכים מסוימים של חיזבאללה אך לא ניתן להוציא את זה מכלל אפשרות במידה ויגיע מודיעין על כוונות חריגות.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
שר הביטחון יואב גלנט סייר עם ראש המועצה דולאן אבו סאלח ומפקד אוגדת הבשן תת אלוף יאיר פלאי, בזירת האירוע בו נרצחו אמש 12 ילדים ונערים מירי חיזבאללה, מג'דל שמס, 28 ביולי 2024. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט סייר עם ראש המועצה דולאן אבו סאלח ומפקד אוגדת הבשן תת אלוף יאיר פלאי, בזירת האירוע בו נרצחו אמש 12 ילדים ונערים מירי חיזבאללה, מג'דל שמס, 28 ביולי 2024/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

תרחישי התגובה של חיזבאללה

הארגון השיעי יכול להוציא אל הפועל שיגורי רקטות, טילים וכלי טיס לא מאוישים בהיקפים חריגים ממה שעשה עד כה או לעבר טווחים חריגים מאלו שתקף עד כה.

לא מן הנמנע שחיזבאללה ינסה לתקוף בסיסי צבא או לחרוג ברדיוס הפעולה ולהגיע עד חיפה אך אז הוא מסתכן בתגובה קשה מאוד של צה"ל שייאלץ להגיב לעבר יעדי חיזבאללה רבים במקביל כולל בביירות.

אופציית החדירה הקרקעית

תוכנית הפשיטה של של חיזבאללה היתה לב האיום מדרום לבנון עד ה-8 באוקטובר - אך מאז צה"ל פגע בתשתיות רבות של כוח רדואן שהיה אמור להוציא אל הפועל את החדירות לעומק השטח הישראלי. נהרגו מפקדים בכירים ביניהם רמטכ"ל, שני מפקדי אוגדות ומפקדים בכירים נוספים. עמדות חיזבאללה שסייעו לכוח רדואן לבנות תמונת מצב הושמדו, כולל אתרי אש לרתק ושטחי כינוס בקרבת הגבול.

גורמי ביטחון אומרים כי חיזבאללה יכול לקדם כוחות קרקעיים לכיוון הגבול אך הוא ימצא את צה"ל דרוך מאוד, ויפגע באש אדירה מהאוויר ומהקרקע ואפילו מהים. הערכה היא שחיזבאללה לא יעז לבצע פעולה קרקעית - שכן אז הוא יגרור את צה"ל לתמרון קרקעי ובכל זאת נערכים בישראל לכלל התרחישים בכוחות גדולים.

פואד שוכר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פואד שוכר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מה קורה מאז חיסול רמטכ"ל חיזבאללה?

חיזבאללה שומר על ממוצע של 5-10 רקטות ביום. לפי נתוני מערכת הביטחון הוא מבצע לא מעט שיגורים כושלים שנופלים בשטח לבנון או בים.

גורמי ביטחון מעריכים כי מדובר כתוצאה ממספר סיבות: קושי בלשלח פעילים מקצועיים לאתרי השיגור מחשש שיפגעו מאש צה"ל, פעילים לא מיומנים כי מפעילי אתרי השיגור נהרגו או נפצעו או חוששים. הלחץ להוציא אל הפועל שיגורי רקטות קצרות טווח הוא זה שגורם לחוסר דיוק או למספר מועט.

המסר לעורף

גורמי ביטחון תדרכו מפקדי שטח בכירים, ראשי מועצות ויישובים והמסר חזר על עצמו: יש להקפיד על הנחיות פיקוד העורף, כי חיזבאללה מתכוון להגיב בהתקפה. תוצאות ההתקפה יקבעו בהתאם לשמירת ההנחיות של פיקוד העורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully