וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: חיזבאללה לא תגביל את עצמה למטרות צבאיות בתקיפתה את ישראל

עודכן לאחרונה: 3.8.2024 / 12:26

לפי דברי הנציגות האיראנית באו"ם לרשת CBS, ארגון הטרור יתקוף "עמוק יותר בשטח ישראל". זאת, בתקיפת התגובה הצפויה לחיסולו של מפקד הצבאי הבכיר בחיזבאללה, פואד שוכר, בביירות | כל הפרטים

בווידאו:האמאם עלי חמינאי בהלוויתו של אסמאעיל הנייה, 1 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

חיזבאללה לא תגביל את עצמה למטרות צבאיות בלבד, וצפויה לתקוף באופן "רחב ועומק יותר" בישראל. כך מסרה הנציגות האיראנית באו"ם לרשת CBS, תוך אזהרה מפני תגובתה הצפויה לחיסולו של פואד שוכר בביירות. לפי הדברים, התקיפות בישראל יתמקדו במטרות אזרחיות וצבאיות כאחד.

"עד עכשיו, לחיזבאללה הייתה הבנה בלתי כתובה לבצע מתקפות רק על אזור מסויים ובעיקר על מטרות צבאיות", מסר דובר הנציגות האיראנית ל-CBS. "אבל כשישראל ביצעה את התקיפה על בניין מגורים בדחיה בביירות, היא חרגה מהמגבלות הללו. לכן אנחנו מצפים שטווח המטרות שחיזבאללה תבחר יהיה רחב ועמוק יותר ולא יוגבל רק למטרות צבאיות". הנציג שלל אפשרות של תקיפה של מטרות שאינן ישראליות ואמר שחיזבאללה יתקוף מטרות בתוך שטח ישראל.

חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה. ShutterStock
יתקוף באופן "עמוק ורחב יותר". חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה/ShutterStock

יום אחרי חיסולו בדאחיה של ביירות חיזבאללה אישר כי רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר היה במבנה שהופצץ, אבל אומר שהוא עדיין לא יודע מה על בגורלו. בהודעה הראשונה על החיסול, לא אימתו בחיזבאללה את חיסולו של שוכר אך אישרו את נוכחותו בבניין. לאחר מכן, אמרו שבעקבות ההריסות לא ידוע מצבו של שוכר. "מאז התרחשות האירוע פועלים צוותי ההגנה האזרחית במרץ, אך לאט, לפינוי ההריסות עקב מצב השכבות ההרוסות, ועדיין ממתינים לתוצאה שיגיעו המעורבים במבצע זה בנוגע לגורל המנהיג".

שלשום, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס לחיסול ומסר: "האויב תקף מבנה מלא אזרחים בזמן החיסול של פואד שוכר. מה שקרה בדאחיה הייתה תוקפנות ולא רק חיסול". לדבריו, תחקירים פנימיים שביצע חיזבאללה מאשרים שהוא לא אחראי לירי על מג'דל שמס. חוזר על ההכחשה של חיזבאללה מהרגע הראשון, שכבר הופרכה על ידי צה"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רמט"כל חיזבאללה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מספר 2 בארגון, יועץ קרוב של מזכ"ל הארגון נסראללה. המחוסל פואד שוכר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שוכר הוא רמטכ"ל הזרוע הצבאית של חיזבאללה ונחשב למספר 2 בארגון הטרור. הוא גדל תחת עימאד מורנייה, רמטכ"ל חיזבאללה לשעבר שחוסל על ידי ארה"ב והמוסד. שוכר הוא גם יועץ קרוב של מזכ"ל הארגון נסראללה, מפקד פרויקט דיוק הטילים השאפתני של חיזבאללה, ומכהן כחבר בגוף הבכיר של הארגון - מועצת הג'יהאד. מעבר לפעולות טרור שהכווין נגד ישראלים, שוכר גם מבוקש בארה"ב על רצח 241 לוחמי מארינס. מחלקת המדינה האמריקנית מציעה חמישה מיליוני דולר למוסר מידע שיסייע להעמידו לדין.

כחלק מתפקידו כייעוץ התעסק גם בתכנון וניהול מלחמה. הוא הצטרף לארגון בשנת 1985, ומאז ביצע תפקידים רבים. במסגרת תפקידו היה חבר מועצת הג'יהאד, הפורום הצבאי הבכיר של חיזבאללה. בשנת 2000 היה מעורב באופן ישיר בחטיפת גופותיהם של שלושת החיילים סמ"ר בנימין אברהם, סמ"ר עדי אביטן וסמ"ר עומר סואעד.

  • עוד באותו נושא:
  • חיזבאללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully