וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מאשר: פואד שוכר, המפקד הבכיר בזרוע הצבאית של חיזבאללה חוסל

עודכן לאחרונה: 1.8.2024 / 7:19

פואד שוכר הוא רמטכ"ל הזרוע הצבאית של חיזבאללה, יועץ קרוב של נסראללה ונחשב למספר 2 בארגון הטרור. הוא רצח 241 לוחמי מארינס ונחשב למבוקש בארצות הברית. בתקיפתו, צה"ל הוכיח כי ביירות אינה מוגנת מתקיפות. דובר צה"ל: אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף

הרס בזירת ניסיון החיסול בביירות; אמבולנס מסיע פצועים/27 א'

צה"ל חיסל הערב (שלישי) את פואד שוכר, מפקד חיזבאללה שאחראי על הטבח במג'דל שמס בו נרצחו 12 ילדים ועל אירועי טרור נוספים שהוכוונו נגד אזרחי ישראל, כך על פי הודעת דובר צה"ל. התקיפה בוצעה בפרבר דאחיה הסמוך לביירות, שנחשב למעוז חיזבאללה. לפי דיווחים בלבנון, התקיפה בוצעה על ידי כטב"ם ששיגר שלושה טילים לעבר המבנה. מערך הגנה אווירית, מערך הבקרה של חיל האוויר וטייסות קרב העלו את רמת הכוננות לתרחיש תקיפה של כלי טיס לא מאוישים חמושים בשטח ישראל. מצה"ל נמסר כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף עקב התקיפה. בהצהרה מיוחדת לתקשורת שנשא, אמר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי כי "פנינו לא למלחמה, אך אנחנו מוכנים אליה היטב". עם זאת, הודה כי אף שמערכות ההגנה האווירית של ישראל טובות מאוד, ההגנה שלהן "לא הרמטית".

עובדת חיסולו של פואד שוכר הייתה נתונה בסימן שאלה עד השעות הקטנות של הלילה. תחילה, בתקשורת הערבית והרוסית דיווחו כי שוכר יצא מהמבנה לפני התקיפה וניסיון החיסול נכשל. גורמים ביטחוניים מסרו גם הם לרויטרס כי הוא שרד את ניסיון החיסול. אולם ערוץ אל-חדת' הסעודי דיווח מאוחר יותר שפואד שוכר כן נהרג בתקיפה. לפי דיווחים בהמשך בכלי תקשורת סעודיים, גופתו של פואד שכר נמצאת בבית חולים בביירות שסביבו נפרסה אבטחה כבדה. לבסוף, דובר צה"ל הוציא אישור רשמי על חיסולו של מפקד חיזבאללה הבכיר.

עם תקיפתו של שוכר בדאחיה בביירות, וחודשים אחרי חיסולו של בכיר חיזבאללה סלאח אל ערורי, צה"ל שבר מחסום בשנית, וקבע כי ביירות לא חסינה מפני תקיפות ישראליות. צה"ל ממתין לתוצאות התקיפה הממוקדת, והעלה דריכות באוויר בים וביבשה על רקע חשש שחיזבאללה ינסה להגיב לתקיפה הממוקדת.

רמט"כל חיזבאללה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פואד שוכר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שוכר הוא רמטכ"ל הזרוע הצבאית של חיזבאללה ונחשב למספר 2 בארגון הטרור. הוא גדל תחת עימאד מורנייה, רמטכ"ל חיזבאללה לשעבר שחוסל על ידי ארה"ב והמוסד. שוכר הוא גם יועץ קרוב של מזכ"ל הארגון נסראללה, מפקד פרויקט דיוק הטילים השאפתני של חיזבאללה, ומכהן כחבר בגוף הבכיר של הארגון - מועצת הג'יהאד. מעבר לפעולות טרור שהכווין נגד ישראלים, שוכר גם מבוקש בארה"ב על רצח 241 לוחמי מארינס. מחלקת המדינה האמריקנית מציעה חמישה מיליוני דולר למוסר מידע שיסייע להעמידו לדין.

כחלק מתפקידו כייעוץ התעסק גם בתכנון וניהול מלחמה. הוא הצטרף לארגון בשנת 1985, ומאז ביצע תפקידים רבים. במסגרת תפקידו היה חבר מועצת הג'יהאד, הפורום הצבאי הבכיר של חיזבאללה. בשנת 2000 היה מעורב באופן ישיר בחטיפת גופותיהם של שלושת החיילים סמ"ר בנימין אברהם, סמ"ר עדי אביטן וסמ"ר עומר סואעד.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חוסל מספר 2 בחיזבאללה פואד שוכר. ללא, אתר רשמי
חוסל מספר 2 בחיזבאללה פואד שוכר/אתר רשמי, ללא

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לתקיפה החריגה בביירות לפני שאושר החיסול וכתב: "חיזבאללה חצה את הקו האדום". בחודש נובמבר, שר הביטחון כינס מסיבת עיתונאים אז נשאל על האפשרות של תקיפה בלבנון, וענה: "כשנתקוף בביירות, תדע שחיזבאללה עבר את הקו האדום".

לאחר אישור צה"ל כי שוכר אכן חוסל אמר גלנט כי "בפעולה קטלנית, מדויקת ומקצועית, כוחות צה"ל חיסלו הלילה את רמטכ"ל חיזבאללה.ידיו של סיד מחסן מגואלות בדמם של ישראלים רבים, הלילה הוכחנו שהדם הזה איננו הפקר וכי אין מקום אליו נרתע מלהגיע, כדי לגבות מחיר כבד על פגיעה בישראל".

עוד הוסיף: "תודתי והערכתי העמוקה לצה"ל - לרמטכ"ל, למפקדים ולמבצעים - אנשי חיל האוויר והמודיעין. יכולתכם מקנה לנו ביטחון וגאווה, בזכותכם אנו יכולים לעמוד איתן נגד אויבנו ולהבטיח את המשך קיומנו".

שר החוץ של לבנון מביע תקווה שהתגובה של חיזבאללה תהיה פרופורציונלית כדי להימנע מהסלמה.

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס הגיבה על התקיפה בביירות ומסרה: "לישראל יש זכות להגן על עצמה נגד ארגון טרור כמו חיזבאללה. יחד עם זאת אנחנו ממשיכים לעבוד על פתרון דיפלומטי שיביא להפסקת הלחימה".

פואד סוכר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פואד שוכר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פיצוץ עז בשדה התעופה בביירות, 30 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הרס בביירות לאחר תקיפה ישראלית שנועדה לחסל את פואד שוכר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ביום שבת, 12 ילדים נרצחו במתקפה של חיזבאללה על הישוב הדרוזי מג'דל שמס בדרום רמת הגולן. הילדים, ששיחקו כדורגל במגרש שבישוב, נפגעו מטיל פלק מתוצרת איראנית שנורה מלבנון, עשרות נוספים נפצעו.

מוקדם יותר היום, ניר פופקו, בן 28 נהרג בירי רקטות לעבר קיבוץ הגושרים. למרות שמשרד הביטחון הורה לפנות את הקיבוץ, פופקו נשאר בקיבוץ והמשיך לעבוד. הרקטה נפלה 30 מטר ממנו, כשיצא מביתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully