וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל נערכת להתרחבות המלחמה בצפון: בעיריות מחדדים את ההנחיות לעורף

עיריית תל אביב, כפר סבא ופרדס חנה-כרכור ערכו הערכת מצב מיוחדת וניתנה הנחיה לפתוח מקלטים ברחבי העיר. עם זאת, כתבו שאין הנחיות קונקרטיות באזור. כמו כן, הדגישו ברשויות המקומיות להישמע להנחיות פיקוד העורף ולהתעדכן מגורמים רשמיים

התקיפה שבה חוסל בכיר משמרות המהפכה בדמשק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

רשויות מקומיות ברחבי הארץ הוציאו היום (חמישי) הודעה לתושביהם ובה ניתנה הנחיה לפתוח את המקלטים על מנת להיערך לאפשרות של הסלמה ביטחונית. החלטה זהו מגיעה על רקע חיסול בכירים במשמרות המהפכה בסוריה ביום שני האחרון. בנוסף, צה"ל הודיעה על השהיית יציאות זמנית של היחידות הלוחמות וגיוס מילואים למערך ההגנה האווירית.

בנוסף גם עיריית נס ציונה, רעננה וראשון לציון הוציאו הודעות לתושבים שיש להיערך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף.

אנשים תופסים מחסה במהלך אזעקה בתל אביב

26 באוקטובר 2023. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
אנשים תופסים מחסה במהלך אזעקה בתל אביב 26 באוקטובר 2023/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

תל אביב

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, כתב לתושבים והתושבות ברשת החברתית X: "אני ער ומודע לחשש וללחץ שקיים בציבור בעקבות הדיווחים הביטחוניים ביממה האחרונה. ‏חשוב שתדעו שעיריית תל אביב-יפו נערכה לכל מצב חירום".

‏עוד כתב חולדאי "אנחנו ערוכים ברמה שבה אפשר לעבור ממצב של שגרת חירום למצב של מלחמה במהירות וביעילות. חשוב להיכנס לאתר העירייה, למצוא פיתרון מיגון על פי הנחיות פיקוד העורף ולהתעדכן מגורמים רשמיים ולא מפייק-ניוז".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אנשים תופסים מחסה במהלך אזעקה בתל אביב

19 בדצמבר 2023. מרים אלסטר, פלאש 90
אנשים תופסים מחסה במהלך אזעקה בתל אביב 19 בדצמבר 2023/פלאש 90, מרים אלסטר

פרדס חנה כרכור

"בימים האחרונים אנו ערים לדיווחים ולכוננות הצבאית והביטחונית ברחבי הארץ", נכתב בהודעת המועצה המקומית. "אמש קיים ראש המועצה, יוני חכימי הערכת מצב עם כלל מכלולי החירום במועצה ובהתאם לכך, הנחה ראש המועצה את אגף החירום והביטחון על מוכנות מידית לפתיחת כלל המקלטים הציבוריים (רובם פתוחים ואלו שנעולים יפתחו מיד בעת הצורך). בשלב זה נדגיש כי אין הנחיות קונקרטיות לאזורנו".

על פי תרחיש הייחוס החדש של פיקוד העורף ,יש להיערך לאפשרות של פגיעה בתשתית החשמל והפסקת חשמל לפרקי זמן ממושכים באם תורחב חזית צפונית.

באתר שלפניך מידע להיערכות מוקדמת לתרחיש העלטה וירי טילים

בכל דבר ועניין מוקד 106 זמין עבורכם 24/7, גם בווטצאפ - 053-4846176

כוחות משטרה ופיקוד העורף בזירת נפילת רקטה ברחובות במהלך מלחמת חרבות ברזל

13 באוקטובר 2023. יוסי אלוני, פלאש 90
כוחות משטרה ופיקוד העורף בזירת נפילת רקטה ברחובות במהלך מלחמת חרבות ברזל 13 באוקטובר 2023/פלאש 90, יוסי אלוני

כפר סבא

העירייה קיימה הערכת מצב מיוחדת וקראה לתושבים לפעול על פי הנחיות שיפורסמו, בהתאם למצב הביטחוני. ראש העיר, רפי סער: "אנו נמצאים בקשר עם גורמי צה"ל ומתרגלים את המסגרות העירוניות החיוניות לפעילות מותאמת באם נידרש, נכתב.

"התושבים מתבקשים להקשיב ולפעול להנחיות המפורסמות על ידי פיקוד העורף, להתעדכן אך ורק ממקורות מידע רשמיים, להימנע מהפצת מידע כוזב, כשאת כלל המידע על ההיערכות העירונית, מקלטים ציבוריים ועוד - ניתן למצוא באתר העירייה", הוסיף בהודעה.

"לאור ההתרחשויות האחרונות, אנו מקיימים הערכות מצב עם כלל גורמי הביטחון וממשיכים לקיים תרגילים יחד עם המתנדבים העירוניים וכוחות ההצלה והחירום, על מנת שנישאר כשירים ומוכנים לכל תרחיש", מסר ראש העיר, רפי סער. "אני וגורמי ביטחון עירוניים גם בקשר עם גורמי צה"ל שערוכים לתרחישים שונים באזורנו באם תהיה הסלמה".

עיריית כפר סבא נערכת להסלמה, 4 באפריל 2024. עיריית כפר סבא, אתר רשמי
עיריית כפר סבא נערכת להסלמה, 4 באפריל 2024/אתר רשמי, עיריית כפר סבא

בנוסף, "היערכות העירייה לשעת חירום כוללת את כל הפעולות הנדרשות כדי לאפשר לתושבי העיר, ככל הניתן, להמשיך את שגרת חייהם גם בשעת חירום. לשם כך, נערכת העירייה למצב בו תצטרך להפעיל את מערך השירותים החיוניים להתנהלות העיר, ומכינה את המתקנים העירוניים המשמשים מחסה ומקלט ומתרגלת את המסגרות העירוניות לפעילות מותאמת. בנוסף, כלל מקלטים הציבוריים ממשיכים להיות פתוחים לציבור".

להנחיות ומידע בנושאי חירום והיערכות לחירום

בצל ההיערכות להסלמה, לפני זמן קצר, מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור ביארון, עינתא, ומרון א-ראס שבדרום לבנון. מוקדם יותר היום זהו כמה שיגורים שחצו מלבנון לעבר המרחבים בצת ושלומי, ובתגובה צה"ל תקף את מקורות הירי.

אשדוד

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, כתב לתושביו שבעירייה עירניים לדיווחים בתקשורת ומקיימים הערכות מצב עם גורמי הביטחון בפיקוד העורף והמשטרה בנוגע להתפתחויות ותרחישים ביטחוניים אפשריים.

"המערכות שלנו באשדוד בכוננות תמידית ורמת מוכנות מקצועית גבוהה ביותר, ולכן, מסוגלות ויודעות לבצע במהירות את המעבר משגרה לחירום", כתב בהודעה והוסיף, "יש להדגיש שבשלב זה אין כל הנחיה קונקרטית על שינוי מצב הכוננות, הצטיידות, רכש או הנחיות מיוחדות לתושבים. אנחנו כמובן עוקבים מקרוב אחרי ההתפתחויות בכל הזירות ונעדכן אתכם בכל מידע והנחיה חדשים מגורמי ביטחון מוסמכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully