וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות: צה"ל החליט על גיוס מילואים למערך ההגנה האווירית

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 21:15

במסגרת הערכת מצב שנעשתה בצה"ל, הוחלט על עיבוי וגיוס אנשי מילואים למערך ההגנה האווירית. ההודעה נמסרה בצל האיומים מאיראן בעקבות חיסול בכיר כוח קודס במשמרות המהפכה רזא זאהידי

התקיפה שבה חוסל בכיר משמרות המהפכה בדמשק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דובר צה"ל הודיע הערב (רביעי) כי במסגרת הערכת מצב שנעשתה בצה"ל, הוחלט על עיבוי וגיוס אנשי מילואים למערך ההגנה האווירית. ההודעה נמסרה בצל האיומים מאיראן בעקבות חיסול בכיר כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים רזא זאהידי.

מוקדם יותר הערב פרסמנו בוואלה! כי בצה"ל העלו את רמת הדריכות בזירה הצפונית וסביב העיר אילת - בדגש על יחידות הבקרה האוויריות וההגנה האווירית. חיילים וקצינים במילואים שכבר הוקפצו בראשית המלחמה בצווי 8, קיבלו לאחרונה הודעות ושיחות טלפון כדי לבדוק זמינות להקפצה ותגבור.

החשש בצה"ל כי האיראנים ינסו באמצעות מליציות שיעיות בעיראק, תימן, סוריה ואף לבנון לאתגר את חיל האוויר דרך שיגורי רקטות, טילים וכלי טיס לא מאוישים. גורמי ביטחון אמרו כי הם כי לא פוסלים אפשרות שנקמה איראנית תגיע ממקום לא צפוי ברחבי העולם נגד סמלי שלטון ישראלים או אישים, ובעלי תפקידים תודרכו בהתאם להגביר את רמת הערנות לכל פרט חריג.

ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן. רויטרס
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן/רויטרס
סיכום מבצע מגן וחץ 14 במאי 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
לוחמי ההגנה האווירית/אתר רשמי, דובר צה"ל
מבנה הקונסוליה האיראנית אחרי שנהרס בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק, סוריה, 2 באפריל. רויטרס
מבנה הקונסוליה האיראנית אחרי שנהרס בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק, סוריה, 2 באפריל/רויטרס

הנהגת איראן הבטיחה אתמול לנקום בישראל בעקבות התקיפה שהתרחשה ביום שני בדמשק, ובה חוסלו בכירים במשמרות המהפכה. התקיפה פגעה במבנה במתחם השגרירות האיראנית בשכונת היוקרה אל-מזה בירת סוריה, והרגה שבעה מחברי הארגון - בהם שני גנרלים בכירים. בנוסף אליהם, דווח על מותו של איש חיזבאללה ושל שני סורים.

בכיר משמרות המהפכה מוחמד רזא זאהידי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בכיר משמרות המהפכה מוחמד רזא זאהידי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חיסולו של זאהידי, שנהרג יחד עם סגנו, הוא המכה המשמעותית ביותר שסופג כוח קודס מאז התקיפה האמריקנית שהרגה את סולימאני בעיראק ב-2020. כוח קודס, יחידת עלית במשמרות המהפכה, אחראי על תיאום פעולותיהם מחוץ לשטחה של איראן והוא מתאם את פעולות "ציר ההתנגדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully