וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מבטיחה נקמה על חיסול הבכירים בסוריה: "המשטר הציוני יתחרט"

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 15:04

בטהראן אמרו כי המועצה לביטחון לאומי התכנסה וקיבלה החלטות בנוגע לתגובה על התקיפה בדמשק, שבה נהרגו שבעה מאנשי משמרות המהפכה, בהם שני גנרלים בכירים. חמינאי: ישראל תיענש על ידי אנשינו האמיצים. גורם ישראלי: "היעד לא הייתה השגרירות"

התקיפה שבה חוסל בכיר משמרות המהפכה בדמשק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הנהגת איראן הבטיחה היום (שלישי) לנקום בישראל בעקבות התקיפה אתמול בדמשק שבה נהרגו בכירים במשמרות המהפכה. התקיפה פגעה במבנה במתחם השגרירות האיראנית בשכונת היוקרה אל-מזה בירת סוריה, והרגה שבעה מחברי הארגון - בהם שני גנרלים בכירים. בנוסף אליהם, דווח על מותו של איש חיזבאללה ושל שני סורים.

לפי כלי תקשורת באיראן, המועצה לביטחון לאומי התכנסה הלילה בהשתתפות הנשיא איברהים ראיסי וקיבלה החלטות בנושא התגובה לחיסולים, המהוויים עליית מדרגה בהתקפות נגד יעדים איראניים בסוריה. הדמות הבכירה ביותר שנהרגה אתמול, וכנראה הייתה היעד המרכזי, הוא מוחמד רזא זאהידי, מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה.

"אחרי שנכשלו בהרס חזית ההתנגדות, המשטר הציוני החזיר את ההתנקשויות העיוורות אל סדר היום כדי להציל את עצמו", אמר הנשיא איברהים ראיסי. "הוא חייב לדעת שהוא לעולם לא ישיג את מטרותיו ושהפשע הפחדני הזה לא יישאר ללא תגובה".

מבנה הקונסוליה האיראנית אחרי שנהרס בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק, סוריה, 2 באפריל. רויטרס
ההריסות באתר שהותקף בדמשק, היום/רויטרס

במקביל, המנהיג העליון, עלי חמינאי, הבטיח נקמה. "המשטר הציוני ייענש על ידם של גברינו האמיצים. אנחנו נגרום לו להתחרט על הפשע הזה ואחרים שהוא ביצע", אמר חמינאי.

יועצו הפוליטי הבכיר עלי שמחאני כתב ב-X כי ארצות הברית "נותרה אחראית באופן ישיר, בין אם היא הייתה מודעת או לא לכוונה לבצע את ההתקפה הזאת".

דבריו מרמזים שטהראן עשויה להגיב דרך חידוש ההתקפות של המיליציות השיעיות על כוחות אמריקניים באזור, שהופסקו בשל איומים שהעבירה וושינגטון מוקדם יותר השנה אחרי ששלושה מחיילי נהרגו בתקיפת כטב"ם בירדן. גורם אמריקני אמר לוואלה! כי ארצות הברית הבהירה לאיראן כי לא הייתה מודעת או מעורבת בהתקפה.

במהלך היום, צוותי החירום עדיין פעלו לפינוי ההריסות בדמשק ואמבולנסים חנו בסמוך לאתר שהותקף. תמונות מהזירה תיעדו כמה רגעים סימבוליים: דגל איראן המתנוסס מעל ההריסות ותמונתו של מפקד כוח קודס לשעבר קאסם סולימאני ביניהן.

חיסולו של זאהידי, שנהרג יחד עם סגנו, הוא המכה המשמעותית ביותר שסופג כוח קודס מאז התקיפה האמריקנית שהרגה את סולימאני בעיראק ב-2020. כוח קודס, יחידת עלית במשמרות המהפכה, אחראי על תיאום פעולותיהם מחוץ לשטחה של איראן והוא מתאם את פעולות "ציר ההתנגדות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן. רויטרס
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, היום/רויטרס

באופן רשמי, ישראל סירבה להגיב על ההאשמות האיראניות, אך גורמים רשמיים אמרו לכלי תקשורת זרים כי היא אכן אחראית לכך.

בכיר בממשלה, שדיבר עם סוכנות הידיעות רויטרס בעילום שם, אמר כי אלו שהותקפו "היו אחראים להתקפות רבות על נכסים ישראליים ואמריקניים והיו להם תכניות להתקפות נוספות". לדבריו, השגרירות "לא הייתה המטרה".

התקיפות נגד יעדים איראניים ושל ארגונים הנתמכים על ידיה, בראשם חיזבאללה, התגברו מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר.

בדצמבר, הגנרל הבכיר במשמרות המהפכה רזא מוסאווי, שהיה אחראי על הקשר בין טהראן לדמשק, נהרג בתקיפה אווירית שיוחסה לישראל בדמשק.

חודש לאחר מכן, לפחות חמישה מאנשי משמרות המהפכה נהרגו בתקיפת מבנה בעיר. בשבוע שעבר, יועץ במשמרות המהפכה נהרג בתקיפות אוויריות במזרח סוריה, סמוך לגבול עם עיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully