וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מעלים כוננות; גורמי ביטחון: "נקמה איראנית עלולה להגיע ממקום לא צפוי"

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 17:34

ברקע האיומים מצד בכירים באיראן לנקום את חיסול בכיר משמרות המהפכה בסוריה, צה"ל העלה את רמת הדריכות - בדגש על יחידות הבקרה האוויריות. גורמי ביטחון לא פסלו אפשרות שנקמה איראנית תגיע נגד סמלי שלטון ישראלים או בעלי תפקידים בחו"ל, שתודרכו להגביר את רמת הערנות

התקיפה שבה חוסל בכיר משמרות המהפכה בדמשק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ברקע האיומים מאיראן לנקום את חיסולו של בכיר כוח קודס בסוריה, צה"ל העלה את רמת הדריכות בזירה הצפונית וסביב העיר אילת - בדגש על יחידות הבקרה האוויריות וההגנה האווירית. חיילים וקצינים במילואים שכבר הוקפצו בראשית המלחמה בצווי 8, קיבלו לאחרונה הודעות ושיחות טלפון כדי לבדוק זמינות להקפצה ותגבור.

החשש בצה"ל כי האיראנים ינסו באמצעות מליציות שיעיות בעיראק, תימן, סוריה ואף לבנון לאתגר את חיל האוויר דרך שיגורי רקטות, טילים וכלי טיס לא מאוישים. גורם צבאי אישר כי בשלב הזה תוגברו יחידות נקודתית, וכמו כן קציני הקישור לרשויות מקומיות הונחו לרענן נהלים - אך לא מעבר לזה.

גורמי ביטחון אמרו כי הם כי לא פוסלים אפשרות שנקמה איראנית תגיע ממקום לא צפוי ברחבי העולם נגד סמלי שלטון ישראלים או אישים, ובעלי תפקידים תודרכו בהתאם להגביר את רמת הערנות לכל פרט חריג.

ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן. רויטרס
ההרס בזירת התקיפה בסוריה/רויטרס
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן. רויטרס
ההרס בזירת התקיפה בסוריה/רויטרס

הנהגת איראן הבטיחה אתמול לנקום בישראל בעקבות התקיפה שהתרחשה ביום שני בדמשק, ובה חוסלו בכירים במשמרות המהפכה. התקיפה פגעה במבנה במתחם השגרירות האיראנית בשכונת היוקרה אל-מזה בירת סוריה, והרגה שבעה מחברי הארגון - בהם שני גנרלים בכירים. בנוסף אליהם, דווח על מותו של איש חיזבאללה ושל שני סורים.

מבנה הקונסוליה האיראנית אחרי שנהרס בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק, סוריה, 2 באפריל. רויטרס
מבנה הקונסוליה האיראנית אחרי שנהרס בתקיפה בדמשק/רויטרס

לפי כלי תקשורת באיראן, המועצה לביטחון לאומי בהשתתפות הנשיא איברהים ראיסי קיבלה החלטות בנושא התגובה לחיסולים, המהוויים עליית מדרגה בהתקפות נגד יעדים איראניים בסוריה. הדמות הבכירה ביותר שחוסלה, וכנראה הייתה היעד המרכזי, הוא מוחמד רזא זאהידי, מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה.

"אחרי שנכשלו בהרס חזית ההתנגדות, המשטר הציוני החזיר את ההתנקשויות העיוורות אל סדר היום כדי להציל את עצמו", אמר הנשיא איברהים ראיסי. "הוא חייב לדעת שהוא לעולם לא ישיג את מטרותיו ושהפשע הפחדני הזה לא יישאר ללא תגובה".

בכיר משמרות המהפכה מוחמד רזא זאהידי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
היעד המרכזי לתקיפה. מוחמד רזא זאהידי, מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה שחוסל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במקביל, המנהיג העליון, עלי חמינאי, הבטיח נקמה. "המשטר הציוני ייענש על ידם של גברינו האמיצים. אנחנו נגרום לו להתחרט על הפשע הזה ואחרים שהוא ביצע", אמר חמינאי.

חיסולו של זאהידי, שנהרג יחד עם סגנו, הוא המכה המשמעותית ביותר שסופג כוח קודס מאז התקיפה האמריקנית שהרגה את סולימאני בעיראק ב-2020. כוח קודס, יחידת עלית במשמרות המהפכה, אחראי על תיאום פעולותיהם מחוץ לשטחה של איראן והוא מתאם את פעולות "ציר ההתנגדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully