וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט בתגובה לאיומים מאיראן: "מוכנים לכל תרחיש - נגד אויבים קרובים ורחוקים"

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 17:43

קולות המלחמה: בהצהרתו הראשונה לתקשורת לאחר חיסול מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה, גלנט התייחס לאיומים הגוברים מאיראן על נקמה. "מגבירים את המוכנות אל מול גופים אחרים שמאיימים עלינו", מסר. "מכים את האויבים שלנו בכל רחבי המזרח התיכון"

התקיפה שבה חוסל בכיר משמרות המהפכה בדמשק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר הביטחון יואב גלנט הצהיר היום (רביעי) כי "אנחנו מכים את האויבים שלנו בכל רחבי המזרח התיכון", זאת בתגובה לאיומים המגיעים מאיראן על נקמה בישראל בעקבות החיסול בדמשק. "אנחנו מגבירים את המוכנות שלנו, ולצד זה אנחנו גם מרחיבים את הפעולה שלנו אל מול חיזבאללה, אל מול גופים אחרים שמאיימים עלינו, אנחנו מכים את האויבים שלנו בכל רחבי המזרח התיכון", מסר שר הביטחון בסיום תרגיל לבחינת מוכנות העורף האזרחי במחוז חיפה.

"התוצאה בשדה הקרב נקבעת לפי מה שאתה גורם לאויב, אבל גם מה שהוא גורם לך וכשאנחנו נגיע, אם חלילה נגיע למערכה כזאת, צריך שכמות הנפגעים, כמות הנזק לשטחנו תהיה קטנה ככל הניתן וכמות הנזק בצידם תהיה גדולה ככל הניתן", מסר גלנט. "אנחנו לא מייחלים למלחמה בלבנון, אני אומר לכם שמלחמה כזאת תהיה אתגר קשה למדינת ישראל, אבל היא תהיה קטסטרופה לחיזבאללה וללבנון, לא פחות מזה ובמיוחד בבירות ובדרום לבנון".

בכיר משמרות המהפכה מוחמד רזא זאהידי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בכיר משמרות המהפכה מוחמד רזא זאהידי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"חשיבות מכרעת להיערכות העורף"

שר הביטחון התייחס להיערכות הקריטית של פעילות המשק בזמן חירום, ובמיוחד בצפון. "יש חשיבות מכרעת לאופן שבו העורף נערך בסביבת חיפה", מסר גלנט. "העיניים של אזרחי ישראל מופנות אלינו, אליכם, מסתכלים איך אנחנו נערכים ואיך אנחנו עובדים. למסר המחייב ולהתייצבות כאיש אחד יש חשיבות רבה, לא רק מבחינת הביצוע, אלא גם מבחינת ההקרנה למליוני אנשים, ואני חושב שבעניין הזה כולנו צריכים להיות מאוחדים סביב המטרות שלנו, וזה לנצח במלחמה הזאת, וחלילה אם יקרה משהו נוסף להיות ערוכים אליו".

"אנחנו צריכים להיות ערוכים ומוכנים לכל תרחיש ולכל איום, כנגד אויבים קרובים וכנגד אויבים רחוקים", הצהיר גלנט עם רמיזה לאיומים הגוברים של איראן. "אנחנו נדע כיצד להגן על אזרחי ישראל ואנחנו נדע כיצד לתקוף את האויבים שלנו ואנחנו מחויבים בהכנה גם בצה"ל, גם במערכת הביטחון וגם במרחב האזרחי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן. רויטרס
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן/רויטרס

הרקע: נקמת איראן בעקבות החיסול בדמשק

הנהגת איראן הבטיחה לנקום בישראל בעקבות התקיפה שהתרחשה ביום שני בדמשק, ובה חוסלו בכירים במשמרות המהפכה. התקיפה פגעה במבנה במתחם השגרירות האיראנית בשכונת היוקרה אל-מזה בירת סוריה, והרגה שבעה מחברי הארגון - בהם שני גנרלים בכירים. בנוסף אליהם, דווח על מותו של איש חיזבאללה ושל שני סורים.

לפי כלי תקשורת באיראן, המועצה לביטחון לאומי בהשתתפות הנשיא איברהים ראיסי קיבלה החלטות בנושא התגובה לחיסולים, המהוויים עליית מדרגה בהתקפות נגד יעדים איראניים בסוריה. הדמות הבכירה ביותר שחוסלה, וכנראה הייתה היעד המרכזי, הוא מוחמד רזא זאהידי, מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה.

"אחרי שנכשלו בהרס חזית ההתנגדות, המשטר הציוני החזיר את ההתנקשויות העיוורות אל סדר היום כדי להציל את עצמו", אמר הנשיא איברהים ראיסי. "הוא חייב לדעת שהוא לעולם לא ישיג את מטרותיו ושהפשע הפחדני הזה לא יישאר ללא תגובה". במקביל, המנהיג העליון, עלי חמינאי, הבטיח נקמה. "המשטר הציוני ייענש על ידם של גברינו האמיצים. אנחנו נגרום לו להתחרט על הפשע הזה ואחרים שהוא ביצע", אמר חמינאי.

חיסולו של זאהידי, שנהרג יחד עם סגנו, הוא המכה המשמעותית ביותר שסופג כוח קודס מאז התקיפה האמריקנית שהרגה את סולימאני בעיראק ב-2020. כוח קודס, יחידת עלית במשמרות המהפכה, אחראי על תיאום פעולותיהם מחוץ לשטחה של איראן והוא מתאם את פעולות "ציר ההתנגדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully