וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה עולה שלב והרחוב הישראלי בוער: מה צפוי בשבוע הבא?

27.6.2023 / 21:24

ברקע חידוש החקיקה המשפטית, ארגוני המחאה מתכננים בשבוע הבא להוציא לפועל שיבושים שיכללו הפגנה בנתב"ג ביום שני, חסימות כבישים מרכזיים, מחאות מול בתים של חברי כנסת מהקואליציה ו"הפתעות" נוספות. "זוהי המלחמה החשובה במלחמות ישראל, המלחמה על נשמת המדינה"

הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביתו של יריב לוין במודיעין, 27 ביוני 2023/מובילי כוח קפלן

מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו אתמול (שלישי) על שורה של צעדי מחאה משמעותיים שינקטו בשבוע הבא, וזאת עקב כוונותיה של הקואליציה לקדם את החוק לצמצום עילת הסבירות, באופן שימנע ממנה להיתקל בביקורת שיפוטית משמעותית.

ביום שני הבא תיערך הפגנה בנמל התעופה בן גוריון, ובהמשך השבוע יתקיימו "פעולות התנגדות" יומיות נוספות. לאורך כל השבוע, "כוח קפלן" וארגוני מחאה נוספים יוציאו לפועל שיבושים שיכללו חסימות כבישים מרכזיים כמו כביש 1 ונתיבי איילון, לצד הפגנות ברחבי הארץ ומול בתים של חברי כנסת מהקואליציה. "במאה ה-21 דיקטטורות עולות באמצעות חקיקה הדרגתית שמרוקנת את הלב הערכי, הלב המוסרי, של מוסדות השלטון. אנחנו לא נאפשר שזה יקרה בישראל", אמר היום מנהל מטה המאבק ערן שוורץ, במהלך מסיבת העיתונאים שקיימו מוקדם יותר מובילי המחאה נגד המהפכה.

צמצום עילת הסבירות: כל מה שצריך לדעת על הצעת החוק השנויה במחלוקת

לצד העלייה ברצף פעולות המחאה נגד המהפכה המשפטית, נרשמה גם עלייה ניכרת במקרי האלימות נגד המפגינים. רק אתמול, בעת הפגנה שאלה קיימו בפתח תקווה, נהג רכב התקרב בפראות לעבר המפגינים והחל לנסוע ביניהם, תוך שהוא פוגע בכמה מהמפגינים. עוד במהלך ההפגנות אמש, אזרח שלף אקדח וכיוון אותו לעבר מתנגדי המהפכה.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, נתיבי איילון, תל אביב. 24 ביוני 2023. ראובן קסטרו
מפגינים נגד המהפכה המשפטית חוסמים את נתיבי איילון, יום שבת/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, נתיבי איילון, תל אביב. 24 ביוני 2023. ראובן קסטרו
"זוהי המלחמה החשובה במלחמות ישראל, המלחמה על נשמתה של ישראל"/ראובן קסטרו

כפי שצוין, מתנגדי המהפכה המשפטית יקיימו בשבוע הבא שורה של הפגנות מול בתים של חברי כנסת מהקואליציה, ומול כנסים בהם אלה צפויים לקחת חלק. בין היתר, יתקיימו מחאות מול כנס החינוך המטיף לטיפולי המרה, מול ביתו של השר אבי דיכטר, השרה עידית סילמן, מול ביתו של חבר הכנסת חנוך מילביציקי, יולי אדלשטיין, דני דנון ועוד.

מארגני המחאה הבהירו כי אלו לא פעולות המחאה היחידות הצפויות בשבוע הבא, ולדבריהם, המפגינים ינקטו בסדרת "פעולות התנגדות", שפרטים עליהן יימסרו "רגע לפני הזנקה". לצד זאת, מארגני המחאה הבהירו כי הם לא מתכוונים לנקוט בצעדי מחאה אלימים, אם כי הדגישו שהפסיקו להיות "מנומסים".

משה רדמן, ממובילי המחאה נגד המהפכה הדגיש אתמול במהלך מסיבת העיתונאים שקיימו המובילים, כי "זה הרגע לו התכוננו 25 שבועות". לדבריו של רדמן, "לפחות פעם אחת בשנה כולנו שואלים את עצמנו מה היינו עושים לו חיינו בתקופה בה משטר חשוך מאיים להשתלט".

"זה הרגע, הוא עכשיו, הוא לא עוד מעט, הוא אינו נמצא בעתיד, זהו זמן להתנגד, זוהי המלחמה החשובה במלחמות ישראל, המלחמה על נשמתה של ישראל, על החזון הישראלי, קרב פנים מול פנים של ערכי הציונות נגד ערכי הקיצוניות", הוסיף.

משט מחאה של אנשי מילואים מחיל הים נגד המהפכה המשפטית לחופי נמל חיפה, 9 במרץ 2023. רויטרס
משט מחאה של אנשי מילואים מחיל הים נגד המהפכה המשפטית. נמל חיפה, מרץ 2023/רויטרס

במקביל, על רקע חידוש החקיקה, בצה"ל חוששים מסירוב של אנשי המילואים, לרבות אלו המשרתים באגף המודיעין ובחיל האוויר. מפקדי היחידות שבמוקד השיח התבקשו לעקוב אחר אירועים חריגים ולדווח עליהם: "הפקנו לקחים והבהרנו את ההשלכות".

בצמרת צה"ל נערכו לאחרונה לקראת האפשרות לגל נוסף של מחאות מילואימניקים נגד קידום המהפכה המשפטית. בתוך כך, בצבא חוששים כי יפרוץ גל נוסף של מחאות בעקבות קידום המהפכה, וחיילי מילואים יסרבו להגיע לפעילות מבצעית ואימונים. מפקדי היחידות בצה"ל שנמצאות במוקד השיח, בהן אגף המודיעין וחיל האוויר, התבקשו על ידי מפקדי החילות והזרועות לדווח על אירועים חריגים ולעקוב אחריהם.

יצוין כי בשבוע האחרון, על רקע הצהרות הקואליציה כי ימשיכו בצעדי החקיקה המשפטית, חזרו גם מחאות והצהרות אנשי המילואים. שלשום, פרסמו 250 אנשי מילואים במערך הסייבר ומאות יוצאי שב"כ הצהרת התנגדות תקיפה נגד צמצום עילת הסבירות שמקדמת הקואליציה.

המכתבים מתווספים להודעת המילואמניקים במערך המ"מ על עשרות מצטרפים חדשים שהודיעו על סיום התנדבותם לשירות מילואים ביום ראשון, והודעות מחאה של יוצאי יחידת 8200 ו-300 רופאי מילואים שפורסמו בימים האחרונים.

בנימין נתניהו, יריב לוין. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
מובילי המהפכה המשפטית. רה"מ נתניהו ושר המשפטים לוין/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

אתמול בבוקר, מאות בני אדם התכנסו להפגין מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין שבמודיעין. במהלך ההפגנה, המוחים חסמו את הכביש הסמוך לכניסה לביתו של השר, הציתו צמיגים והניפו שלטים עם הכיתוב "יריב מר של ישראל". במקביל, שישה מפגינים בחשד להפרת הסדר הציבורי והועברו לחקירה בתחנת המשטרה. מאוחר יותר, הם שוחררו.

כמחאה, המפגינים חסמו את הכביש בעזרת גדרות תיל וצמיגים שהבעירו, והציגו מיצג מחאה בצורת שני נקניקי ענק עליהם נכתב "נקניק דיקטטורה" ו"מעדניית לוין". "היום כבר ברור לכל מי באמת שולט במדינה הזו ומוביל אותה לאבדון. לוין אולי הצליח לחטוף את המדינה, אבל אנחנו נשחרר אותה מידיו. בשבועות הקרובים יתגבר המאבק על דמותה של המדינה, ועם ישראל נדרש להצטרף במלוא עוזו למאמצי השמירה על הדמוקרטיה", מסרו במחאת המילואימניקים "אחים לנשק", שארגנו את המחאה הבוקר במודיעין.

לאחר סיום ההפגנה, רבים מחברי הקואליציה, ביניהם גם השר לוין, רה"מ נתניהו והשר בן גביר, האשימו את היועצת המשפטית לממשלה ואת משטרת ישראל שלטענתם התירו את "אלימות המפגינים", וזאת בעקבות מה שכינו "האכיפה הבררנית" כנגדם.

רה"מ נתניהו טען כי הבערת הצמיגים מול ביתו של השר היא "תוצאה ישירה של הקריאות להמרדה ולמרי אזרחי", ברמיזה לדברים שאמרו ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק וסגן השר לשעבר אלוף (במיל') יאיר גולן. "מי שמדברים על סרבנות, מרי אזרחי ואי-ציות לחוק, בפועל מעודדים אלימות, אנרכיה ופגיעה במדינה ובחוקיה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully