וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי מילואים ביחידה המבצעית של חיל האוויר: "אם החקיקה תימשך, לא נתנדב"

27.6.2023 / 16:21

כ-150 לוחמי שלדג יצאו במכתב ובו מסרו כי לא יגיעו לשירות מילואים ומקרה והמהפכה המשפטית תעבור. הלוחמים הדגישו כי "זוהי לא סרבנות, ולא מרד", אלא משבר אמון והפרת החוזה בין המדינה לאזרחיה. במכתב הם הוסיפו: "לא הצבא קדוש, אלא הערכים שלשמם אנו נלחמים"

מעריב

כ-150 לוחמי שלדג, שהזדהו כלוחמי יחידה מבצעית של חיל האוויר, הודיעו היום (שלישי) כי "כל עוד ממשיכים הצעדים לחיסול המשטר הדמוקרטי וכינון עריצות, בכסות שקרית של 'רפורמה משפטית'" - הם יפסיקו לאלתר את התנדבותם לשירות מילואים פעיל. לדבריהם של הלוחמים: "לא הצבא קדוש, אלא הערכים שלשמם אנו נלחמים הם קדושים". לא ברור אם ההודעות על הפסקת ההתנדבות לשירות מילואים אכן הועברו לצה"ל.

הלוחמים הדגישו במכתב שפרסמו כי "זוהי לא סרבנות וזהו לא מרד". לטענתם, "שירותנו מאז ומעולם היה מבוסס על התנדבות כשהיה ברור לכל הצדדים מה נדרש מאיתנו להקריב ולבצע, ומה נדרש מהמדינה.
כיום, כשהממשלה והעומד בראשה משנים בכוח ובאופן אנטי-דמוקרטי את פני המדינה, נשבר האמון והחוזה הופר".

פעילות יחידת שלדג. דובר צה"ל
"לא הערכים עבורם הוקמה מדינת היהודים", לוחמי שלדג/דובר צה"ל

"מהלכים אלה אינם גזירת גורל", מסרו הלוחמים, כשהם מתייחסים לנסיון המהפכה המשפטית, "אלא החלטות פוליטיות שתכליתן ברורה - ריקון מוסדות המדינה מתוכן, ריכוז כוח אבסולוטי בידי ראש הממשלה והרשות המבצעת והפיכת ישראל לדיקטטורה".

"אלו אינם הערכים עבורם הוקמה מדינת היהודים, הם סותרים באופן בוטה את ערכי מגילת העצמאות, ואינם הערכים עבורם אנחנו מוכנים להרוג ולהיהרג", כתבו הלוחמים במכתבם, והוסיפו כי הם "כותבים מכתב זה בכאב רב, אך מבינים כי לא נותרה לנו ברירה אחרת".

אתמול, פרסמו יוצאי מערך המבצעים המיוחדים, המ"מ, מכתב בו התייחסו לדיונים שמתקיימים בוועדת החוקה סביב צמצום עילת הסבירות. עשרות הקצינים והלוחמים החתומים על המכתב הודיעו כי לא יגיעו לשירות מילואים, לאור העובדה כי לטענתם הממשלה הפכה ל"לא לגיטימית", וכי היא "אינה ראויה להתנדבות ולציות שלנו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
בצלאל סמוטריץ',1 במאי 2023. ראובן קסטרו
"חבורה של טרולים", סמוטריץ' לחיילי המילואים המוחאים/ראובן קסטרו

"בשעה זו ממש מתחדשת בכנסת חקיקת הדיקטטורה", כתבו אנשי המילואים. "חוק ביטול הסבירות יחסל בפועל את הדמוקרטיה בישראל, ויאפשר לממשלה להעביר כל החלטה וכל מינוי. יום אחריו תפוטר היועמ"שית וכל שומר/ת סף ערכי", נמסר במכתב.

אחריהם, פרסמו גם כ-250 אנשי מילואים במערך הסייבר ההתקפי ומאות יוצאי שב"כ הצהרת התנגדות למהפכה המשפטית. "לא נשרת משטר שרומס את יסודות הדמוקרטיה בישראל", נכתב בהצהרתם, "רבים מצטרפים אלינו בימים אלו ומסירים את התנדבותם משירות מילואים. רבים יצטרפו אלינו בהמשך ככל שהממשלה תמשיך לרסק את הדמוקרטיה".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס למכתבי המחאה, ומסר כי עמדת מפלגתו נשארה זהה, וכי הוא מתנגד לסרבנות, "זה חייב להישאר מחוץ למשחק, כולנו צריכים לשים גבול לעניין הזה". יו"ר ההציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כינה את משרתי המילואים המוחאים "חבורה של טרולים". עוד הוסיף סמוטריץ' ומסר כי "התקשורת מתמכרת לזה. זה חסר חשיבות לחלוטין. הצבא צריך לטפל בעניין הזה בשיא הנחישות ולעקור מן השורש את התופעות המסוכנות האלה".

חברי טייסת 69, במפגש עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, בסיס חצרים, 20 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
טייסת 69 שהחלה את מחאת הטייסים/ראובן קסטרו

בחודש מרץ הודיעו עשרות טייסים במילואים כי לא יתייצבו לאימונים שנקבעו להם במחאה על המהפכה המשפטית. לפי הדיווח, 37 מתוך 40 טייסי המילואים בטייסת 69, "טייסת הפטישים", הודיעו על כוונתם למפקד חיל האוויר ולמפקד הישיר שלהם.

ב-6 למרץ, שלחו מפקדי חיל האוויר לשעבר מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט בבקשה לעצור את הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה. "אנו עוקבים בדאגה עמוקה אחר התהליכים המתרחשים במדינת ישראל ובחיל האוויר בימים אלה", כתבו האלופים במיל". עוד הוסיפו כי הם מגבים את אנשי החיל במחאתם, " "אנשי החיל כולם מונעים מתוך תחושת שליחות עמוקה ואמונה בצדקת הדרך".

כמה ימים לאחר מכן, ב-9 למרץ הושעה מפקד בסיס חיל האוויר לשעבר, אל"מ (מיל') גלעד פלד, מתפקידו, לאחר שנטען כי הוביל את מחאת הטייסים. אולם, יום לאחר מכן חזר בו מפקד חיל האוויר מההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully