וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הלחץ של לוין: נתניהו החליט לקדם כרגע רק את צמצום עילת הסבירות

26.6.2023 / 7:11

רה"מ רוצה לדבוק בהחלטת ראשי הקואליציה לקדם כעת רק חלק אחד מהמהפכה המשפטית, בעוד השרים לוין ואמסלם מעוניינים להרחיב את החקיקה לפני הפגרה. לפי גורמים בקואליציה, רק אחרי אישור חוק הסבירות בקריאה ראשונה, נתניהו יבחן חלקים נוספים, בהתאם לתגובה הציבורית ולמחאה

בווידאו: נתניהו: נתחיל השבוע בקידום צעדים מעשיים של תיקונים במערכת המשפט/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לקדם כרגע רק את החוק לצמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה ורק לאחר מכן יבחן קידום של חלקים נוספים מהמהפכה המשפטית כך אמרו היום (שני) לוואלה! גורמים בקואליציה. נתניהו נפגש אמש עם שר המשפטים יריב לוין, השר במשרד המשפטים דודי אמסלם והשר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר כדי לדון בהמשך קידום הרפורמה.

לוין ואמסלם לוחצים לקדם חלקים נוספים מהתוכנית עד סוף מושב הכנסת, כמו חוק היועמ"שים או שינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, אבל לפי הגורמים שעודכנו בפרטי הפגישה, נתניהו החליט בשלב זה לדבוק בהחלטת ראשי הקואליציה לקדם את צמצום עילת הסבירות בשלוש קריאות בכנס הקרוב, ורק לאחר קריאה ראשונה יחליט אם לקדם חוקים נוספים לפני הפגרה. לדבריהם, נתניהו "מעוניין לבחון את ההשלכות והתגובות הציבוריות של המחאה לפני צעדים נוספים".

בנימין נתניהו, יריב לוין. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
בנימין נתניהו ויריב לוין/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

באופוזיציה הודיעו לפני כשבועיים על השהיית השיחות בבית הנשיא בתגובה להחלטת הקואליציה שלא לבחור נציג מטעמה לוועדה לבחירת שופטים. הקואליציה בתגובה הודיעה על חידוש חד צדדי של החקיקה של הרפורמה. כעת, נראה שבאופוזיציה מעוניינים לחזור לשיחות בבית הנשיא, כדי להקפיא את החקיקה החד צדדית שבה החלה הקואליציה, ומרככים תנאים.

ביש עתיד דרשו תחילה את כינוס הוועדה לבחירת שופטים כתנאי להמשך ההידברות, וכעת יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד דורש רק את בחירת נציג הקואליציה לוועדה כתנאי לחידוש השיחות. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קרא לנתניהו "לעצור את הכול, למנות נציג בוועדה לבחירת שופטים ולחזור לדיונים בבית הנשיא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מהי עילת הסבירות?

עילת הסבירות פותחה על ידי בית המשפט העליון כדי להעביר ביקורת על החלטות של הדרג המבצע, כלומר הפקידות במשרדי הממשלה והרשויות המקומיות, וכן כדי להעביר ביקורת על החלטות של הדרג הנבחר לרבות מינויים, כלומר ביקורת על החלטות הפוליטיקאים.

הקואליציה רוצה לצמצם את עילת הסבירות ולהתאים אותה להצעה שכתב שופט העליון, נועם סולברג, בשנת 2020 בכתב העת "השילוח". לפי סולברג, יש לצמצם ולא לבטל את עילת הסבירות ולהפעיל אותה רק על החלטות של דרג מינהלי (פקידות) ולא על החלטות של דרג נבחר (פוליטיקאים).

הדוגמה הבולטת ביותר לשימוש בעילת הסבירות היא פסילתו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לכהן בתפקיד שר הפנים תחת ממשלתו השנייה של יצחק רבין וכן עתה כשביקש דרעי להתמנות לתפקיד שר הבריאות ושר הפנים תחת ממשלתו השישית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully