וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריב לוין דוחף להרחבת הרפורמה: ייפגש הערב עם נתניהו לדיון בקידום החקיקה

25.6.2023 / 21:14

גורמים בקואליציה אמרו שלוין לוחץ, מעבר לקידום החקיקה לגבי עילת הסבירות, לקדם גם את חוק היועמ"שים או את השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, וזאת לפני תום מושב הכנסת. עפ"י הגורמים, נתניהו נוטה להסתפק בצמצום עילת הסבירות תוך בחינת התגובה הציבורית לחקיקה

בווידאו: נתניהו: נתחיל השבוע בקידום צעדים מעשיים של תיקונים במערכת המשפט/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהן ייפגש הערב (ראשון) עם שר המשפטים יריב לוין, כדי לדון בהמשך קידום המהפכה המשפטית. בפגישה צפויים להשתתף גם השר במשרד המשפטים דודי אמסלם, והשר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר.

לפי גורמים בקואליציה, לוין לוחץ לקדם חקיקה נוספת מהרפורמה שלו לפני פגרת הקיץ של הכנסת, ובנוסף לחוק לצמצום עילת הסבירות עליו החלו היום הדיונים בוועדת חוקה, מעונין להתחיל לקדם את חוק היועמ"שים, או שינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, עוד לפני סוף מושב הכנסת בסוף החודש הבא. עם זאת, הגורמים הוסיפו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נוטה כרגע להסתפק בחוק הסבירות בלבד, ולבחון את התגובה הציבורית לחקיקה החד צדדית לפני התקדמות בחלקים אחרים של הרפורמה.

בנימין נתניהו, יריב לוין. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
נתניהו נוטה להסתפק בעילת הסבירות. ראש הממשלה עם שר המשפטים/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

הבוקר התכנסה ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת בראשות ח"כ שמחה רוטמן לדון בתיקון לחוק יסוד השפיטה, שמטרתו להוביל לצמצום עילת הסבירות.

באופוזיציה הודיעו לפני כשבועיים על השהיית השיחות בבית הנשיא בתגובה להחלטת הקואליציה שלא לבחור נציג מטעמה לוועדה לבחירת שופטים. הקואליציה בתגובה הודיעה על חידוש חד צדדי של החקיקה של הרפורמה.

כעת, נראה שבאופוזיציה מעוניינים לחזור לשיחות בבית הנשיא כדי להקפיא את החקיקה החד צדדית שבה החלה הקואליציה, ומרככים תנאים. ביש עתיד דרשו תחילה את כינוס הוועדה לבחירת שופטים כתנאי להמשך ההידברות, וכעת ראש האופוזיציה יאיר לפיד דורש רק את בחירת נציג הקואליציה לוועדה כתנאי לחידוש השיחות.

במהלך הדיון, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "לעצור את הכול, למנות נציג בוועדה לבחירת שופטים ולחזור לדיונים בבית הנשיא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יו"ר ש"ס, אריה דרעי, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הדוגמה הבולטת ביותר לשימוש בעילת הסבירות: פסילת אריה דרעי לכהונת שר/פלאש 90, יונתן זינדל

עילת הסבירות פותחה על ידי בית המשפט העליון כדי להעביר ביקורת על החלטות של הדרג המבצע, כלומר הפקידות במשרדי הממשלה והרשויות המקומיות, וכן כדי להעביר ביקורת על החלטות של הדרג הנבחר לרבות מינויים, כלומר ביקורת על החלטות הפוליטיקאים.

הקואליציה רוצה לצמצם את עילת הסבירות ולהתאים אותה להצעה שכתב שופט העליון, נועם סולברג, בשנת 2020 בכתב העת "השילוח". לפי סולברג, יש לצמצם ולא לבטל את עילת הסבירות ולהפעיל אותה רק על החלטות של דרג מינהלי (פקידות) ולא על החלטות של דרג נבחר (פוליטיקאים).

הדוגמה הבולטת ביותר לשימוש בעילת הסבירות היא פסילתו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לכהן בתפקיד שר הפנים תחת ממשלתו השנייה של יצחק רבין וכן עתה כשביקש דרעי להתמנות לתפקיד שר הבריאות ושר הפנים תחת ממשלתו השישית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully