וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד וגנץ: "אין ועדה למינוי שופטים - אין שיחות"; נתניהו: רצו בפיצוץ המו"מ מההתחלה

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 22:49

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הממלכתי הודיעו כי הם מקפיאים את ההשתתפות בשיחות ההידברות בבית הנשיא. "נתניהו פעם היה רמאי וחזק, עכשיו הוא רמאי וחלש", אמר לפיד. גנץ הוסיף: "רה"מ החליט ללכת נגד המדינה". נתניהו: "למרות שנבחרה נציגה שלהם - הם פוצצו את השיחות"

לפיד וגנץ מקפיאים את השיחות בבית הנשיא: "אין ועדה - אין שיחות" 14 ביוני 2023/ערוץ הכנסת
יאיר לפיד, בני גנץ. אבשלום ששוני פלאש 90, עיבוד תמונה
יאיר לפיד, בני גנץ/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כינסו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים משותפת בה התייחסו לתוצאות הבחירות שהתקיימו הבוקר בכנסת על נציגי המשכן שיכהנו בוועדה למינוי שופטים, והודיעו כי לאור אירועי היום, הם מקפיאים את שיחות ההידברות בבית הנשיא סביב המהפכה המשפטית: "אין ועדה - אין שיחות".

"יש נציגת אופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, יש נציגת אופוזיציה בוועדה לבחירת דיינים, אני מברך את קארין ואת פנינה, אני מודה לכל מי שעשו במלאכה, אני מודה לחברי הקואליציה שפעלו אתנו באחריות ובממלכתיות", אמר בתחילת דבריו לפיד.

"הבשורות הטובות פחות, הן שאין וועדה לבחירת שופטים", הדגיש. "נתניהו מנע היום את הקמתה, ושם קץ להעמדת הפנים שפניו להידברות. נתניהו פעם היה רמאי וחזק, עכשיו הוא רמאי וחלש. הוועדה לא הוקמה, האיום על הדמוקרטיה לא הוסר. נתניהו ידע בדיוק את ההשלכות. הן הובהרו לו בידי הנשיא וגם בידינו. בלי וועדה לבחירת שופטים, לא נגיע לבית הנשיא. אין ועדה - אין שיחות".

הצהרת לפיד בכנסת לאחר הבחירות לועדת למינוי שופטים 14 ביוני 2023. ללא, אתר רשמי
"נתניהו פעם היה רמאי וחזק, עכשיו הוא רמאי וחלש". לפיד/אתר רשמי, ללא

לפיד הוסיף לתקוף את נתניהו וטען כי למרות שהתחייב בפני הנשיא, הוא "קרס תחת הלחץ של שותפיו". לטענת ראש האופוזיציה, "נתניהו הפסיד בהצבעה, כי אפילו בקואליציה שלו יש אנשים הגונים שהדמוקרטיה חשובה להם והחליטו לשים קץ לשקרים. נתניהו כמו תמיד - נכנע ליריב לוין וסמוטריץ'".

"הממשלה הקיצונית ביותר בתולדות המדינה היא אסון מתגלגל. היא לא מצליחה לנהל את הכלכלה, לא את הבטחון, לא את יחסי החוץ ואפילו לא את עצמה. אין להם מנדט להרוס את הדמוקרטיה ואת המדינה. אין להם מנדט לרסק את בית המשפט. הם לא ראויים לאמון ולא מסוגלים לנהל את המדינה. אנחנו לא נפסיק להלחם, אנחנו לא נוותר, אנחנו לא נפסיק להיאבק, עד שהממשלה האיומה הזו תעבור מן העולם ותשחרר את מדינת ישראל מן הכאוס והזעם שהיא מביאה עלינו כל יום מחדש", אמר בסיום דבריו.

הצהרת גנץ בכנסת לאחר הבחירות לועדת למינוי שופטים 14 ביוני 2023. ללא, אתר רשמי
הצהרת גנץ בכנסת לאחר הבחירות לועדת למינוי שופטים 14 ביוני 2023/אתר רשמי, ללא

גנץ: "ראש הממשלה החליט ללכת נגד המדינה - ונכשל"

"מה שקרה כאן היום - הוא שראש הממשלה החליט ללכת נגד המדינה. בחמש מילים: בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל", אמר בפתח דבריו יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. "אני מוטרד משום שנתניהו קרס. נתניהו נכנע לקיצוניים. נכנע לשורפי האסמים שרוצים לפרק את החברה הישראלית. ההתנהלות שלו מעלה סימן שאלה גדול על שיקול הדעת שלו בנושאים הרי גורל", הוסיף גנץ.

לדבריו, ההתנהלות של נתניהו מעלה שאלה לגבי היכולת שלו לשלוט בקואליציה ולעמוד בסיכומים. בהמשך, גנץ הבהיר כי "במצב העניינים הנוכחי, שאין ועדה מתפקדת כפי שמתחייב - אין טעם בקיום שיחות בבית הנשיא. אנחנו לא נכנסנו לשיחות בשביל נתניהו, אלא למרות נתניהו. נכנסנו אליהן למען מדינת ישראל".

בהמשך, גנץ הודיע כי נציגי יש עתיד והמחנה הממלכתי יקפיאו את השתתפותם בשיחות ההידברות עד שייבחר נציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים. "כפי שאמרנו מההתחלה - הוועדה לבחירת שופטים היא אבן הראשה. עד שלא נסדיר את הסוגיה הזו, לא יהיו הסכמות על שום נושא, ואכן - לא היו הסכמות בשום נושא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וחה"כ טלי גוטליב במליאת הכנסת. 14 ביוני 2023. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"במקום לפעול כדי שננצח בטהרן, נתניהו בחר להיכנע ליריב לוין". רה"מ נתניהו מצביע למועמדי הכנסת לוועדה למינוי שופטים/דוברות הכנסת, דני שם טוב

עוד בדבריו, גנץ התייחס לדבריו של מזכיר הממשלה יוסי פוקס, שטען מוקדם יותר היום כי "גנץ ולפיד הסכימו לאפשר את חזרת דרעי לממשלה". גנץ כינה את דבריו של פוקס "ספין" והבהיר: "נושא דרעי לא עלה בחדר, ועל עילת הסבירות כמו על כל הנושאים - לא היו כל הסכמות".

"נתניהו ידע היום שהתוצאה של מעשיו עלולה להיות פגיעה קשה בכלכלה, בחברה ובביטחון. במקום לפעול כדי שננצח בטהרן, נתניהו בחר להיכנע ליריב לוין. במקום להוריד לאזרחי ישראל את יוקר המחיה, הוא החליט להתכופף בפני גוטליב, סמוטריץ' ובן גביר. כבר היינו שם - ראינו את הכלכלה קורסת, את הביטחון נפגע, את הקרע העמוק שהוביל אותנו לחשש ממלחמת אחים. את כל אלו נתניהו בחר היום להחזיר. נמשיך להיאבק למען הדמוקרטיה. אנחנו עושים זאת ברחובות, ועשינו זאת בבית הנשיא", אמר בסיום דבריו.

בתגובה להצהרת לפיד וגנץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "גנץ ולפיד רצו לפוצץ את המשא ומתן מהרגע הראשון. אתמול הם אמרו שאם לא תיבחר נציגה שלהם לוועדה למינוי שופטים הם יפוצצו את השיחות, אבל נבחרה נציגה שלהם ובכל זאת הם פוצצו את השיחות".

נתניהו בתגובה לדברי לפיד וגנץ: "מהרגע הראשון הם רצו לפוצץ את המו"מ בבית הנשיא" 14 ביוני 2023/ללא
קארין אלהרר בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
חברת הכנסת קארין אלהרר בהשבעת הכנסת ה-25, נובמבר 2022/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, ההצבעה על חברי הוועדה לבחירת שופטים הסתיימה, ולאחר יותר משעתיים במהלכן נספרו הקולות שלוש פעמים בגלל תוצאות צמודות, חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד נבחרה לוועדה לבחירת שופטים ברוב של 58 חברי כנסת שהצביעו בעד, אל מול 56 שהצביעו נגד. כלומר, בין ארבעה לשישה חברי קואליציה הצביעו בעד מינויה של חברת הכנסת אלהרר לוועדה.

מנגד, חברת הכנסת טלי גוטליב, שסירבה להסיר את מועמדותה חרף הלחצים מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורביו, לא הצליחה להיבחר לוועדה, והיא זכתה לתמיכה של 15 חברי כנסת בלבד, לעומת 59 ח"כים שהתנגדו למינוי שלה.

בהינתן מצב זה, הכנסת תידרש בתוך 30 ימים לקיים בחירות חוזרות לנציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים, ונציגי הקואליציה בוועדה לבחירת דיינים וקאדים. לאחר פרסום התוצאות, גוטליב הסתובבה בכנסת כשהיא צועקת: "זה בדיוק מה שאמרתי בבוקר שיקרה, כשלא מקשיבים לי - ככה זה נראה". מנגד, כמה מחברי הכנסת מהאופוזיציה צהלו וצעקו "יש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully