וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו בסרט מתח": כך סוכלה הברחת קוקאין בשווי עשרות מיליוני שקלים מקולומביה

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 22:55

לאחר חקירה של ימ"ר ירושלים וחטיבת המודיעין שנערכה מסביב לעולם ונמשכה כשנתיים, כתב אישום הוגש נגד 2 אזרחי ספרד ותושב מזרח ירושלים, בגין ניסיון הברחה של מאות קילוגרמים של קוקאין. "המבריחים היו מתוחכמים, הם לומדים אותנו ואנחנו אותם כל הזמן"

בווידאו: ימ”ר ירושלים סיכלו הברחת קוקאין באמצעות אזרחים ספרדים/דוברות משטרת ישראל

כתב אישום הוגש היום (רביעי) נגד שני אזרחי ספרד ותושב מזרח ירושלים בגין ביצוע עבירות של ניסיון ייבוא סמים מסוכנים והחזקת סמים. לפי כתב האישום, השלושה פעלו לייבא מקולומביה מאות קילוגרמים של קוקאין. הייבוא סוכל לאחר חקירה חובקת עולם של היחידה המרכזית של משטרת ירושלים ויחידת המודיעין של המשטרה, במהלכה סוכני משטרה התחזו למוכרים והצליחו להגיע אל המעורבים בפרשייה.

חקירת המשטרה החלה לפני כשנתיים בעקבות פנייתם של ראשיד מכבאל, בן 42, בעל אזרחות ספרדית ומרוקאית וג'ורדי סרא, אזרח ספרד בן 42, למקור משטרתי בקולומביה במטרה לייבא לישראל כ-2,000 קילו קוקאין ולסחור בהם. לאחר הפנייה, בה נרקמו יחסי אמון בין הצדדים, וקידום העסקה, נפגשו המוכר כביכול ושני הספרדים, המוכרים לרשויות החוק באירופה מהסתבכויות קודמות, בעיר קרטחנה שבקולומביה לצורך בדיקת הסמים ואיכותם. לאחר בדיקת הסם, סיכמו השניים על הזמנת 700 קילוגרם קוקאין בשתי פעימות תמורת 26 אלף דולרים לקילוגרם.

סחר הקוקאין וסמים אחרים בישראל רווחי ביותר עבור מבריחי הסמים בעולם, לאור הביקוש הרב מול ההיצע הקטן באופן יחסי. הרווח הוא עצום והסיכון הכרוך בהברחה משתלם עבור אלו שלא נתפסים. להמחשת הרווח העצום מהעסקה, מחיר גרם קוקאין איכותי בשוק הישראלי נע בין 700 ל-800 שקלים. לו הייתה העסקה יוצאת לפועל ללא ידיעת המשטרה, היא הייתה מניבה למעורבים רווח של עשרות מיליוני שקלים.

מקרטחנה לירושלים: ימ"ר ירושלים סיכלו הברחת מאות ק"ג קוקאין באמצעות אזרחים ספרדים. דוברות משטרת ישראל
מקרטחנה לירושלים: ימ"ר ירושלים סיכלו הברחת מאות ק"ג קוקאין באמצעות אזרחים ספרדים/דוברות משטרת ישראל

במהלך חודש אפריל הודיע המוכר למכבאל ולשותף השלישי בעסקה, שאהר זייתון, תושב מזרח ירושלים בן 47 הנאשם אף הוא במעורבות בניסיון ההברחה, כי הסחורה בדרכה לישראל. במקביל העבירו הנאשמים תיעוד ובו נראים הכספים שיועדו לתשלום עבור העסקה וכן הזמינו כרטיס טיסה עבור המוכר לישראל, אך זה הודיע כי הוא לא יכול להגיע לארץ והפנה אותם לשותפו כביכול שנמצא כאן.

בשלב זה סוכם על המפגש בין הצדדים לעברת התשלום במלון ברחוב הירקון בתל אביב. במהלך הפגישה הציגו שני סוכנים משטרתיים מצג שווא כאילו הקוקאין בישראל. במפגש מאוחר יותר במלון בירושלים העבירו הסוכנים לנאשמים דוגמית של 50 גרם קוקאין על מנת לרכוש את אמונם וסיכמו על השלמת העסקה לרכישת 100 קילוגרם מהסם.

כמה ימים לאחר מכן, הנאשמים ניסו לסגת מהעסקה. בתחילה, ביקשו לצמצם את היקפה ל-50 קילוגרם, ובהמשך דחו את המפגש בו היו אמורים לרכוש את הסחורה, לטענתם בשל קשיים בהשגת התשלום עבור הקוקאין.

ב-23 במאי הגיעו שני האזרחים הספרדים לתל אביב למפגש עם הסוכנים המשטרתיים, לצורך העברת תשלום עבור העסקה. הנאשם השלישי, שאהר זייתון, עשה באותו הזמן את דרכו למקום המפגש כשברשותו 130 אלף דולרים, אך כעבור כמה דקות, התקשר זייתון לשותפים הספרדים ואמר להם כי הבחין בדבר חשוד ועליהם לעזוב את המלון. בתגובה, השניים עזבו את המלון והחלו בנסיעה לכיוון ירושלים יחד עם השותף המזרח ירושלמי. במהלך הנסיעה - השלושה נעצרו באמצע כביש 1.

עוד בוואלה!

עד 200 אלף שקל ויש גם ביטוח: תעשיית הברחות הסמים בגבולות

לכתבה המלאה
סנ״צ יורם סגל ר׳ מפלג תשאול ימ״ר ירושלים. דוברות משטרת ישראל
סנ"צ יורם סגל, ראש מפלג תשאול בימ״ר ירושלים/דוברות משטרת ישראל

סנ"צ יורם סגל, ראש מפלג תשאול בימ"ר ירושלים הסביר על תהליך החקירה: "האנשים האלה התנהלו ממש כמו בסרט מתח. הם השתמשו בטלפונים מבצעיים, כל מפגש איתם לווה בתצפיתנים שהם הציבו סמוך לנקודת המפגש. הם היו מאוד זהירים, הם היו מתקשרים בשעות מוזרות, בשיחות וידאו, הכול בשביל לוודא שלא מדובר בשוטרים".

"המבריחים מאוד מתוחכמים. הם לומדים אותנו ואנחנו לומדים אותם כל הזמן. יש פה רווח עצום וסיכון עצום. היו להם פרכוסים של הרגע האחרון, והם לצערנו ירדו כל הזמן בכמויות כשאמרנו להם, 'חבר'ה, החומר בארץ, מתי נפגשים?' ופתאום היו להם בעיות כספיות. אז לקח כמה מפגשים ושיחות טלפון עד שהם החליטו שהם באים למפגש. הם הגיעו בכמה כלי רכב עם הרבה סוכנים סמויים ותצפיתנים. בשלב מסוים הם העלו חשד, שעד עכשיו אנחנו לא יודעים מהו ומה גרם לכך, והם התחילו לברוח מהמפגש. אז פעלנו לאתר אותם ו'קטפנו' אותם אחד אחד. הם היו בהלם", המשיך.

סגל סיפר כי המפגשים בארץ ערכו כשבועיים עד למעצר. "זה צעד קדימה ו-2 אחורה. הספרדים נחתו בישראל והגיעו לירושלים בזמן צעדת הדגלים וראו כמויות גדולות של שוטרים. זה הרתיע אותם כי הם לא רגילים לזה והיה צריך להרגיע אותם שככה זה בישראל".

"בסופו של דבר יש לך עסק עם עבריינים, שמוכרים לרשויות החוק, שעשו עסקים בינלאומיים. בסוף, כמפקד יחידה, כשאתה רואה את היכולות שלנו במסלול בינלאומי, כשאדם בעל משקל מאמין לי ומגיע לישראל, מגיע למפגשים, כארגון זו הצלחה יפיפייה, זה כיף לראות מבצע כזה", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully