וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 טון סמים בשנה בגבול המצרי: אזור ההברחות שהפך לזירת ירי

עודכן לאחרונה: 3.6.2023 / 13:59

אזור גבול מצרים ידוע כאזור שבו מתרחשות הברחות סמים רבות. רק בחודש מרץ האחרון סוכלה הברחה בשווי של 50 מיליון שקלים. בצה"ל הצליחו להוריד את היקף ההברחות, אך זו לא הפעם הראשונה שבה יש הרוג בחילופי אש בגבול בניסיון להשלים את ההברחות

תיעוד מעצרם של סוחרי הסמים בגבול מצרים/דוברות משטרת ישראל

תקרית הירי החריגה בגבול מצרים במהלך הבוקר (שבת) מגיעה ברקע המשך ניסיונות הברחות הסמים ואמצעי הלחימה בגבול ישראל-מצרים. הבוקר זה הסתיים במותם של לוחם ולוחמת מגדוד ברדלס, גדוד מעורב של בנים ובנות.

התקרית התרחשה בגזרת הר שגיא, ליד הר חריף. האזור ידוע כמרחב המשמש להברחות סמים רבות מהצד המצרי לשטח ישראל. כל הברחת סמים כמו זו שאירעה הלילה, מלווה בירי על מנת להבריח שוטרים מצרים וכוחות ביטחון בצד הישראלי.

הברחות סמים בגבול. דוברות משטרת ישראל
הברחות סמים בגבול/דוברות משטרת ישראל

המבריחים מגיעים משני הצדדים באמצעות רכבי שטח מתקדמים, ומהצד המצרי מגיעים סבלים כשעל גבם כמויות סמים גדולות. צוות נוסף מניח סולמות על גדר הגבול, ומאפשר להם לטפס ולזרוק את הסמים אל הצד השני. המבריחים מהצד הישראלי, משפחות פשע מהדרום ומהצפון, מגיעים עם רכבי השטח עד קו הגדר, מעמיסים את הסמים על גבי טרקטורונים וג'יפים מתקדמים, ונמלטים במהירות תוך ניצול השטח הטופוגרפי הקשה וגודל הגזרה.

בשנתיים האחרונות הצליחה עוצבת אדום בצה"ל, בפיקודו של תת אלוף איציק כהן, להוריד את היקף הברחות הסמים מכ-60 טון סמים בשנה ל-כ-20 טון סמים רק בגבול המצרי. לפי הערכת גורמי ביטחון ככל שגדלה היעילות של צה"ל והמשטרה בסיכול הברחות הסמים כך גדל החיכוך עם המבריחים שפועלים עם נשק חם וכלי רכב מתקדמים ויקרים מאוד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הברחת סמים שסוכלה מגבול מצריים. 12 בפברואר 2022. דוברות משטרת ישראל
הברחת סמים שסוכלה בגבול מצרים/דוברות משטרת ישראל

מבריחי הסמים בגבולות ישראל פועלים בצורה ממודרת ועם היררכיה די ברורה. מצידו האחד של הגדר נמצאים הסוחרים המצרים שמוכרים לסוחרים בצד הישראלי, כאשר בתווך המבריחים, מעין שירות הובלה, שמעבירים את הסחורות מצד לצד. מרבית ההברחות מתבצעות בשעות הלילה ובמשקלים גדולים, סדר גודל של עשרות קילוגרמים של סמים. בשל הסיכון הכרוך בכך והאמון הרב שלו זוכים רוב המבריחים, ברובם הם בדואים מדרום הארץ שהם עם קרבה משפחתית לסוחרים המצרים ולסוחרים הישראלים שעליהם הצדדים סומכים שיבצעו את מבצע ההברחה בהצלחה.

עם עליית המאבק בתופעה מצד המשטרה וצה"ל בשנה וחצי האחרונות, נאלצים המבריחים לתכנן מראש ובקפידה את העברת הסמים דרך הגבולות, בין היתר, תצפיות ממשוכות על נקודת ההברחה ותיאום העברת הסחורה.

ברגע שניתן האות, המבריחים הישראלים מתקדמים עם רכבי שטח לנקודת ההברחה, אוספים את הסחורה המוברחת שנזרקה מעבר לגדר ונעים במהירות לעבר תחומי הפזורה הבדואית ומסליקים אותה עד לפיזורה ברחבי הארץ.

בחודש מרץ נרשמה תפיסת ענק של 92 ק"ג קוקאין, הרואין וסמים נוספים לצד 28 ק"ג חשיש בשווי כולל של 50 מיליון שקלים. זו גם אינה הפעם הראשונה שיש הרוג במקרי הברחות סמים בגבול. באפריל 2021 נהרג מבריח ישראלי מאש צה"ל לאחר שהוא ומבריחים נוספים האיצו לעבר כוח צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully