וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר מצרי חדר לישראל, הרג 3 לוחמי צה"ל ונורה למוות

עודכן לאחרונה: 3.6.2023 / 16:17

לוחם ולוחמת נהרגו בזמן שמירה, סמוך למקום בו סוכלה כמה שעות לפני כן הברחת סמים. הלוחמת היא ליה בן נון, בת 19 מראשון לציון. מאוחר יותר, לוחם נוסף נהרג בזמן חילופי אש שפרצו לאחר ששוטר מצרי פתח בירי - בזמן שרדף אחר מבריחי סמים

בווידאו: תיעוד מעצרם של סוחרי הסמים בגבול מצרים/דוברות משטרת ישראל

לוחמת צה"ל ליה בן נון, בת 19 מראשון לציון, ולוחם נוסף נהרגו הבוקר (שבת) בזמן שמירה בעמדה צבאית בגבול מצרים. כעבור כמה שעות נהרג לוחם נוסף בחילופי אש עם המחבל שרצח את שני החיילים. על פי הידוע, האירוע התחיל במהלך הלילה, כאשר כוח צה"ל סיכל הברחת סמים באזור הגבול עם מצרים, במרחב חטיבת פארן. יתכן שבמהלך הסיכול חדר המחבל, איש כוחות הביטחון המצריים, לשטח ישראל. בשעות הבוקר המוקדמות, ככל הנראה בסביבות 6:30 הוא הגיע לעמדה שבה היו החייל והחיילת. השוטר ירה בהם והרגם.

מאוחר יותר בבוקר, כאשר לא ענו בקשר, יצא לעבר עמדת השמירה כוח, שגילה את החיילים ההרוגים. צה"ל פתח בסריקות ובסביבות הצהריים זיהה את המחבל בשטח. בינו לבין החיילים התפתחו חילופי יריות שבהן נהרג חייל צה"ל והמחבל חוסל.

לוחמת חי"ר גבולות בגדוד ברדלס, סמל ליה בן נון, שנהרגה בתקרית ירי בגבול מצרים, 03 ביוני 2023. דובר צה"ל
ליה בן נון, הלוחמת שנהרגה הבוקר מאש המחבל/דובר צה"ל

צה"ל אישר כי המחבל שחוסל הוא שוטר מצרי שהרג את שלושת הלוחמים. בצה"ל מקיימים תחקיר בשיתוף פעולה הדוק ומלא עם הצבא המצרי. הכוחות בשטח ממשיכים בסריקות על מנת לשלול הימצאות של מחבלים נוספים. כעת, בצה"ל בודקים אם מדובר בנקמה על סיכול הברחת הסמים או שמא בפיגוע.

דובר צבא מצרים טוען כי אחד מאנשי כוחות הביטחון שאמון על שמירת הגבול רדף אחרי מבריחי סמים, חצה את המחסום, פתח באש לעברם וכתוצאה מכך נהרגו שלושה חיילים ישראלים. עוד נמסר מהצבא כי הם נוקטים בהליכי בדיקה, ושולחים תנחומים למשפחות ההרוגים והחלמה ושיקום מהיר לפצועים.

עוד בוואלה!

קוקאין והרואין בשווי 50 מליון ש"ח: סוכלה הברחת סמים מהגדולות ביותר שנראו

לכתבה המלאה
האזור בגבול מצרים בו התרחש האירוע הביטחוני, 3 ביוני 2023. מפה, צילום מסך
האזור בגבול מצרים בו התרחש האירוע הביטחוני/צילום מסך, מפה

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אישר את התקרית בבוקר ומסר: "הבוקר התרחשה תקרית ביטחונית במרחב החטיבה המרחבית פארן. צה"ל מתחקר כעת את נסיבות האירוע ויעדכן בפרטים נוספים בהמשך". עוד הוסיף הגרי כי עדיין לא ברור מתי הלוחם שאותר בתוך העמדה, והלוחמת שהייתה מחוץ לעמדה - נורו. ההערכה בשעה זו היא שהירי בוצע בסמוך לשעה 06:30 בבוקר. יצוין כי התקרית אירעה במרחק של שלושה קילומטרים מהעמדה בה שהו הלוחמים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעודכן באופן שוטף בפרטי האירועים הביטחוניים. בעקבות התקרית, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון.

בעקבות האירועים, במשטרה החלו להיערך וחסמו לתנועה את הכבישים הבאים עד הודעה חדשה:

  • כביש 241 צומת אורים.
  • כביש 232 צומת מגן.
  • כביש 234 צומת צאלים.
  • כביש 40: צומת משאבים, צומת טללים, צומת נאות חובב, צומת הנגב.
  • כביש 25 מערבית לנתיבות.
  • כביש 232 שער הנגב.
  • כביש 90 מחסום צפוני.
  • כביש 12.
פיגוע בגבול מצרים ,יוני 2012. רויטרס
שניים נפצעו בתקרית הירי בגבול, הבוקר/רויטרס

התקרית התרחשה בגזרת הר שגיא, ליד הר חריף. האזור ידוע כמרחב המשמש להברחות סמים רבות מהצד המצרי לשטח ישראל. כל הברחת סמים כמו זו שאירעה הלילה, מלווה בירי על מנת להבריח שוטרים מצרים וכוחות ביטחון בצד הישראלי.

המבריחים מגיעים משני הצדדים באמצעות רכבי שטח מתקדמים, ומהצד המצרי מגיעים סבלים כשעל גבם כמויות סמים גדולות. צוות נוסף מניח סולמות על גדר הגבול, ומאפשר להם לטפס ולזרוק את הסמים אל הצד השני. המבריחים מהצד הישראלי, משפחות פשע מהדרום ומהצפון, מגיעים עם רכבי השטח עד קו הגדר, מעמיסים את הסמים על גבי טרקטורונים וג'יפים מתקדמים, ונמלטים במהירות תוך ניצול השטח הטופוגרפי הקשה וגודל הגזרה.

בשנתיים האחרונות הצליחה עוצבת אדום בצה"ל, בפיקודו של תת אלוף איציק כהן, להוריד את היקף הברחות הסמים מכ-60 טון סמים בשנה ל-כ-20 טון סמים רק בגבול המצרי. לפי הערכת גורמי ביטחון ככל שגדלה היעילות של צה"ל והמשטרה בסיכול הברחות הסמים כך גדל החיכוך עם המבריחים שפועלים עם נשק חם וכלי רכב מתקדמים ויקרים מאוד.

ראש המועצה האזורית רמת הנגב ערן דורון אמר: "זאת שבת עם בשורות קשות ועצובות מאד לעם ישראל ומדינת ישראל. שלושה לוחמים איבדו את חייהם בהגנה על יישובי רמת הנגב בגבול מצרים. משפחת רמת הנגב משתתפת בצערן העמוק של המשפחות ומאחלת החלמה מהירה לפצועים בפיגוע הנורא. אנו סומכים על צה"ל וכוחות הביטחון בשמירה על היישובים ומאמינים כי ייבצעו את הנדרש מול מקביליהם מהצד השני של הגבול בכדי לתחקר את האירוע ולהפיק את הלקחים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully