וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר נתניהו ערער על החיוב לפצות את סתיו שפיר: "לא גזען ולא מטרידן"

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 15:33

בנו של ראש הממשלה הפסיד במשפט שבו חויב לשלם 70 אלף שקלים לחברת הכנסת לשעבר לאחר שכתב לה שתמצא "בעל ערבי" ושהיא "חובבת פדופילים". בערעורו מפרט נתניהו הבן מדוע אינו מטרידן וגם לא בטלן

בווידאו: יאיר נתניהו מעיד במשפט תביעת הדיבה נגדו/צילום: ספיר לוי

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיש ערעור על פסק הדין שחייב אותו בפיצוי 70 אלף שקלים לסתיו שפיר. לפני כחודשיים קבע שופט בית המשפט השלום בתל אביב אביים ברקאי כי נתניהו הוציא את דיבתה רעה של הח"כית לשעבר כאשר כתב לה ברשתות החברתיות: "תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך", את "חייבת למשלם המסים 8 מיליון שקל" וכן שהיא "חובבת פדופילים".

יאיר נתניהו, סתיו שפיר. ראובן קסטרו
יאיר נתניהו, סתיו שפיר/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, בית המשפט השלום קבע כי דבריה של שפיר ביחס לנתניהו הבן שהוא "מתבטל מכספנו", "מטרידן וגזען" חוסים תחת הגנת אמת דיברתי והם אינם מהווים לשון הרע אשר מחייב בתשלום פיצוי.

עתה ,נתניהו הבן מערער על קביעת בית המשפט השלום באמצעות עו"ד חור אריאל ניזרי אשר מוכר בעיקר מהרשת החברתית טוויטר שם הוא מרבה להתווכח עם מתנגדי הרפורמה. נתניהו הבן טוען כי הוא אינו "מתבטל מכספי ציבור בין היתר מאחר ואינו מתבטל והדבר לא הוכח. שנית, אין מדובר בכסף שקיבל המערער או בטובת הנאה, שכן מדובר במשכורתו של אביו ו/או מתנאי העסקתו ולא בכספי ציבור".

נתניהו לא הסתפק בכך ואף השווה את עצמו לילדים של שופטים וכך כתב בערעור: "כפי שאין ילדיהם של שופטים מתבטלים מכספי הוריהם אשר מקבלים שכר או הטבות במגזר הציבורי, כך אין בנו של ראש הממשלה אשר היה חי אצל אביו מתבטל מכספי ציבור".

בנוסף טוען נתניהו כי בית המשפט טעה בקביעתו כי נתניהו הבן גזען: "יש הבדל בין אדם שהוא במהותו גזען לבין אמירה גזענית (אשר אף היא לא הייתה)". טיעון נוסף בפיו של נתניהו הוא כין בית המשפט טעה כאשר קבע שהוא "מטרידן, שעה שהוצא נגדו צו הטרדה מאיימת בעניין ספציפי (הפגנה מתחת לבית בבלפור, ב"א) כך שניתן היה לומר שהמערער (נתניהו, ב"א) הטריד בעניין ספציפי אך בוודאי שבית משפט בישראל לא יכול יהיה לקבוע כי המערער הינו מטרידן במהותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully