וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר נתניהו הפסיד בתביעת הדיבה נגד סתיו שפיר ויפצה אותה בעשרות אלפי שקלים

עודכן לאחרונה: 30.3.2023 / 12:14

במסגרת פסק הדין, דחה בית המשפט את התביעה הנגדית של נתניהו נגד שפיר, וקבע שלאחרונה עומדת הגנת "אמת דיברתי" על כינויים בהם כינתה אותו: "גזען", "מטרידן" ו"מתבטל מכספנו". שפיר: "סוף סוף ילמד שלהתנהגות המבזה שלו יש מחיר"

בווידאו: יאיר נתניהו בית המשפט/צילום: מעריב

בית משפט השלום בתל אביב הודיע הבוקר (חמישי) כי יאיר נתניהו הפסיד בתביעת הדיבה שהגישה נגדו חברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר. נתניהו חויב לשלם לשפיר פיצוי בסך 40 אלף שקלים ו-20 אלף שקלים נוספים על הוצאות המשפט. בנוסף, תביעת הנגד של נתניהו נדחתה וגם עליה הוא חויב לשלם 10 אלף שקלים.

שפיר טענה כי נתניהו עבר על לשון הרע והטריד אותה מינית בתגובה בפייסבוק שהעלה במהלך 2020. לאחר שמתחה ביקורת על אביו, בנימין נתניהו, הוא כתב בין היתר: "את בטוחה שאת רוצה לדבר על מוסר, לאור הפרויקט הכושל שניסית להקים עם חובב הפדופילים ומבקר קבוע באי הפדופילים של אפשטיין? מכוערת מבחוץ ומבפנים. תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך. תלכי לאיזה כפר, תתאסלמי ותעזבי אותנו בשקט". נתניהו תבע את שפיר חזרה לאחר שהשיבה וכינתה אותו "שקרן, רשע, גזען ומטרידן".

בעקבות חילופי הדברים בין השניים ברשת החברתית, הגישה שפיר כנגד נתניהו תביעה על סך של 263,303 שקלים בגין הוצאת לשון הרע והטרדה מינית. בהמשך הגיש נגדה נתניהו תביעה על סך 300 אלף בגין הוצאת לשון הרע.

שפיר נגד נתניהו: משפט הדיבה ההדדי של הח"כית לשעבר מול בנו של רה"מ, 29 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
יפצה את שפיר. נתניהו/ראובן קסטרו

השופט קיבל רק חלק מהתביעה של שפיר, וקבע שבסך הכל שלוש אמירות של נתניהו נגדה היוו לשון הרע, והן: "חובבת פדופילים", "תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך", ו"את לעומת זאת חייבת למשלם המיסים שמונה מיליון שקל".

כמו כן דחה השופט את התביעה הנגדית שהגיש נתניהו נגד שפיר, וקבע שעומדת לה הגנת "אמת דיברתי" על הכינויים בהם כינתה את נתניהו: "גזען", "מטרידן" ו"מתבטל מכספנו".

לגבי הכינוי "גזען" הסביר השופט כי "העובדה שהנתבע בחר לצרף 'בעל ערבי' למכלול העלבונות, לתיאור הכיעור של התובעת מבחוץ והכיעור מבפנים - מלמדת שהוא ראה גם בביטוי "בעל ערבי" כעלבון. אין מדובר בפרט אינפורמטיבי תמים". לכן קבע, "כאשר הכינוי 'ערבי' מופיע כחלק מניסיונות לעלוב בתובעת הרי הדבר תומך בטענת התובעת המייחסת לנתבע גזענות".

באשר לכינוי "מתבטל מכספנו", ציין השופט כי "במהלך הדיון והחקירה הנגדית עלה בבירור שהוצאות המחיה השוטפות של הנתבע, הוצאות המגורים, האוכל וכיו"ב הן מקופת המדינה". לאחר שפירט על כך כתב: "מכל האמור לעיל עולה, על פניו, שהנתבע אכן נהנה מכך שהוצאות הדיור, הוצאות האוכל
והמחיה היומיומיים שלו ממומנים מכספי מדינת ישראל. די בכך כדי להקים לתובעת הגנת 'אמת דיברתי' ביחס לטענה בדבר התנהלות הנתבע 'מכספנו'".

השופט גם קיבל את הכינוי "מטרידן", וביסס אותו על התבטאויות שונות של נתניהו שפורסמו, שאותן הביאה שפיר כראייה, ובהן השיחה שלו עם שני גברים בנסיעתם למועדון חשפנות, וכן אמירותיו כלפי העיתונאית דנה וייס. כמו כן הוזכר צו למניעת הטרדה מאיימת שהוצא נגד נתניהו, שבמסגרתו הורה בית המשפט השלום בירושלים להסיר פרסומים שפרסם והורה לו להימנע מהטרדת אנשים. "בנסיבות העניין קמה לתובעת הגנה מכח החוק בכל הקשור לכינוי מטרידן".

עוד בוואלה!

משמיץ, וטועה: יאיר נתניהו ניסה להגיב לבתו של אלי כהן, אך דיבר על רון ארד

לכתבה המלאה
שפיר נגד נתניהו: משפט הדיבה ההדדי של הח"כית לשעבר מול בנו של רה"מ, 29 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
שפיר בדיון בבית המשפט, בנובמבר/ראובן קסטרו

בתגובה לפסק הדין צייצה שפיר בטוויטר: "יאיר נתניהו הפסיד בתביעת הדיבה ויחוייב לשלם על הבריונות והשקרים שלו 70 אלף שקלים. אולי סוף סוף ילמד שלהתנהגות המבזה שלו יש מחיר. אשקיע את הכסף במאבק בהסתה ובאלימות נגד נשים, ונדאג שאנשים כמו יאיר לא יצליחו להרתיע אף אחת מלהילחם על עמדותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully