וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכתבויות על ברלין, בודפשט ותאילנד: מסלול הברחת הקוקאין

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 12:23

ארבע הצעירות שצפויות לעמוד לדין על הברחה וסחר בסמים פעלו לפחות משלושה מקומות בעולם - בודפשט, תאילנד וברלין. העיר הגרמנית הייתה גם התחנה האחרונה לפני שנתפסו. כמה ק"ג קוקאין הבריחו ומה אמרו בחקירתן? וואלה! עושה סדר

בווידאו: הארכת מעצר של הצעירות המבריחות/יותם רונן, קרין שגיא

בתחילת השבוע הוארך מעצרן של ארבע הצעירות שחשודות בהברחת 15 ק"ג של קוקאין וקטמין לישראל. זו הייתה הארכת מעצר שבמסגרתה הוגשה גם הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגדן בגין עבירות של הברחה וסחר בסמים.

הארכת מעצר לצעירות החשודות בהברחת קוקאין דרך נתב"ג, בימ"ש השלום ראשון לציון, 22 בינואר 2023. קרין שגיא
ארבע הצעירות בהארכת המעצר/קרין שגיא

החקירה העלתה עד כה כי היו שלושה יעדים בעולם שמהם הוברחו הסמים לישראל - תאילנד, בודפשט שבהונגריה וברלין. לפי גורם במשטרה, היו שני מקרי הברחה מבודפשט. המקרה האחרון בברלין היה גם האחרון של הבנות, לפי החשד, שעם חזרתן הן נתפסו בנמל התעופה בן גוריון.

המשטרה עלתה על יעדי ייבוא הסמים על סמך התכתבויות בין ארבע הבנות. בין היתר התברר שכל אחת מהן הביאה עמה בין 5-4 ק"ג של סמים בכל ייבוא. בנוסף, כל אחת השתמשה, לפי החשד, בסמים עצמם בסכום של מאות אלפי שקלים וכל אחת קיבלה עשרות אלפי שקלים על כל ייבוא ואף לא תמיד הם קיבלו תשלום מלא על פעולתן.

עוד בוואלה!

"נפלו עליה השמיים - היא לא יודעת איך הסמים הגיעו למזוודה שלה"

לכתבה המלאה
צעירות החשודות בהברחת קוקאין דרך נתב"ג. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
הצעירות החשודות רגע לפני שנעצרו/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חזרה לתפיסת הצעירות עידן צאובר, לי פוני, אוראל בן חיים וארבל מזרחי. הגורם המשטרתי ציין כי כל הארבע נחשדו כבר בטיסתן חזרה לארץ מברלין. "חיכינו להן וידענו עליהן", הוא אמר. החשודה הראשונה עברה את המכס ואת השיקוף הראשון ושם עדיין לא נמצאו הסמים. החשודה השנייה שבאה איתה כבר הביאה את המשטרה למציאת הסמים.

בתשאול הראשוני היא סיפרה שגם לראשונה היו סמים. לאחר חקירה הגיעו השוטרים גם לסמים שלא נתפסו בפעם הראשונה בשיקוף. שתיים מהבנות, כך לפי הגורם, שיתפו פעולה בחקירה הראשונית וסיפרו על ייבואים קודמים - ואז החלו ההכחשות.

מאז המעצר הראשוני נעצרו 16 בלדרי סמים סך הכול. ההתכתבויות שביצעו הצעירות היו גם חופשיות וגם באמצעות קודים. "הן מגיעות ממשפחות נורמטיביות", אמר הגורם המשטרתי. "שתיים מהן חברות ילדות ושתיים אחרות הכירו בשנתיים האחרונות בבילויים משותפים וכל הארבע הפכו לחבורה מאוד קרובה שחוגגת ומבלה יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully