וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבודפשט, מברלין ומתאילנד: החשודות בהברחת קוקאין יואשמו בייבוא וסחר בסמים

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 9:09

מהחקירה עלה כי הצעירות החשודות הבריחו סמים לישראל לפחות שלוש פעמים, וקיבלו עשרות אלפי שקלים בתמורה, למרות שבחלק מהמקרים הן לא קיבלו את מלוא התשלום. בנוסף, על פי החשד, לא רק שהן סחרו בקוקאין, הן גם השתמשו בו בעצמן. "מישהו הניע אותן לפעולה"

בווידאו: הארכת מעצר של הצעירות המבריחות/יותם רונן, קרין שגיא

ארבע הצעירות שחשודות בהברחת 15 ק"ג של קוקאין וקטמין מברלין לישראל יועמדו לדין - כך לפי הדיון היום (ראשון) בהארכת מעצרן השלישי. כתב אישום צפוי להיות מוגש נגדן בגין הברחה וסחר בסמים. על פי החשד, הצעירות היו מעורבות בהברחות נוספות לישראל. גורם במשטרה אמר בשיחה עם וואלה כי חשדו בצעירות שהגיעו מברלין לפני שהגיעו לישראל. "חיכינו להן וידענו עליהן", אמר, כשלדבריו יש בידיהם גם התכתבויות מפלילות.

הגורם המשטרתי סיפר כי מהחקירה עלה כי הצעירות הבריחו סמים לישראל בלפחות שלושה מקרים נוספים - פעמיים מבודפשט, פעם אחת מברלין, וככל הנראה גם פעם נוספת מתאילנד. לטענתו, כל אחת מהן קיבלה עשרות אלפי שקלים על ייבוא החומרים האסורים לארץ, ולעיתים לא קיבלו את מלוא התשלום. עוד עלה בחקירה כי הן גם השתמשו בסמים שאותם הן הבריחו. "מישהו הניע אותן לפעולה, בכל פעם הן הביאו בין ארבעה לחמישה ק"ג של סמים".


הפקולטות תגיש בימים הקרובים . בית המשפט החליט להאריך את מעצרם בחמישה ימים לפי בקשת במשטרה בדיון.

צעירות החשודות בהברחת קוקאין דרך נתב"ג. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
4 הצעירות החשודות בהברחת הסמים/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לדבריו, החשודה הראשונה עברה את המכס והשיקוף, ולא נמצאו בתיקה סמים, אך אצל החשודה השנייה נמצא הקוקאין. "בתשאול הראשוני היא סיפרה שגם לראשונה היו סמים", סיפר הגורם במשטרה. "לאחר חקירה הגענו גם לסמים שלא נתפסו בפעם הראשונה והצלחנו לייחס אותם אליה". בהמשך סיפר הגורם כי לאחר מכן עצרו את שתי הצעירות הנוספות, שסיפרו בחקירה על הברחה קודמת.

"הן מגיעות ממשפחות נורמטיביות. שתיים חברות ילדות, שתיים אחרות הכירו בשנתיים האחרונות במסגרת מקומות בילוי והפכו לחבורה מאד קרובה שחוגגת ומבלה יחד", המשיך הגורם המשטרתי. החשודות נעצרו בחשד לביצוע עבירות ייבוא סמים וקשירת קשר לפשע. לפי הצהרת התובע שהגישה המשטרה, נגד החשודות יוגש כתב אישום בעבירות של ייבוא וסחר בסמים. מעצרן של החשודות הוארך בחמישה ימים, עד 2 בפברואר.

עורכי הדין של החשודות טענו כי "לא מדובר בתיק קשה". "השהייה של הבנות מאחורי סורג ובריח קשה, הפרקליט מלווה את התיק מתחילת הדרך". נציגת המשטרה, שביקשה להאריך את המעצר, הסבירה כי "לפרקליט יש כמויות חומר גדולות לעבור עליהן, יש צורך בכל הימים".

עוד בוואלה!

"נפלו עליה השמיים - היא לא יודעת איך הסמים הגיעו למזוודה שלה"

לכתבה המלאה
הארכת מעצר לצעירות החשודות בהברחת קוקאין דרך נתב"ג, בימ"ש השלום ראשון לציון, 22 בינואר 2023. קרין שגיא
החשודות בדיון בהארכת מעצרן/קרין שגיא

הצעירות, תושבות המרכז בשנות ה-20 לחייהן, נעצרו לפני שבועיים בנתב"ג כשיחידת בילוש מיוחדת של מרחב נתב"ג סיכלה את הברחת הענק. כוח הבילוש עקב אחרי שתיים מהן לאורך מסלול הכניסה שלהן לארץ, משרוול המטוס, דרך ביקורת הדרכונים ועד איסוף המזוודות.

בבדיקת הכבודה של שלוש מהחשודות חשפו בלשי המשטרה את הכמות הגדולה של הסמים, שהוסתרו בבקבוקי שמפו ובמארזים של תוספי מזון בריאות. הסמים הועברו למעבדות הזיהוי הפלילי של המשטרה. חשודה נוספת שהייתה על הטיסה נעצרה מחוץ לשדה התעופה עם בן זוגה ועם חשוד נוסף, שעל פי החשד, ניסה להעלים את הסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully