וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליט בלארוס: התחלנו לקבל נשק גרעיני מרוסיה, נצטרף למלחמה באוקראינה אם נותקף

לוקשנקו, בעל בריתו הקרוב של פוטין, אמר כי מוסקבה החלה לפרוס נשק גרעיני טקטי בשטחה, שחלקו "עוצמתי פי 3" מפצצות האטום שהטילה ארה"ב ביפן. הוא הזהיר כי אם קייב תפעל ב"תוקפנות" נגד ארצו, הוא יצטרף למלחמה

בווידאו: מתקפת הנגד בעיצומה: צבא אוקראינה שחרר ישובים במזרח המדינה/רויטרס

נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, אמר כי ארצו החלה לקבל נשק גרעיני טקטי מרוסיה, בעודו מאיים להצטרף למלחמה באוקראינה אם זו תפעל "בתוקפנות" נגד ארצו. זאת הפעם הראשונה מאז נפילת ברית המועצות שמוסקבה פורסת ראשי קרב כאלו - הנושאים נשק גרעיני פחות עוצמתי לטווח קצר, היכול לשמש בשדה הקרב - מחוץ לשטחה של רוסיה.

"יש לנו טילים ופצצות שקיבלנו מרוסיה", אמר לוקשנקו בריאיון לערוץ הטלוויזיה הממלכתי ברוסיה, שפורסם בערוץ הטלגרם של סוכנות הידיעות הבלרוסית בלטה. "הפצצות חזקות פי שלושה מאלה (שהוטלו על) הירושימה ונגסאקי", אמר לוקשנקו על פצצות האטום שהטילה ארצות הברית על יפן בסוף מלחמת העולם השנייה, בעודו נואם בכביש בקרחת יער כשכלי רכב צבאיים חונים בסמוך וברקע נראה מתקן אחסון צבאי.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו משוחחים בסוצ'י, רוסיה, 9 ביוני 2023. רויטרס
מחזקים את הברית. לוקשנקו ופוטין בסוצ'י/רויטרס

פריסת הנשק הגרעיני הרוסי בבלארוס, בעלת בריתו הקרובה ביותר של פוטין, נמצאת תחת מעקב הדוק של ארצות הברית ובעלות בריתה וכן על ידי סין, שהביעה שוב ושוב את התנגדותה לשימוש בנשק גרעיני במלחמה באוקראינה.

עם זאת, ארצות הברית אמרה כי אין בכוונתה לשנות את עמדתה בנוגע לנשק גרעיני אסטרטגי בתגובה, והיא הדגישה כי היא לא רואה סימנים בשלב זה לכך שרוסיה מתכוננת להשתמש בנשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully