וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת "קלע חד": המענה לאיום הטילים החדש של רוסיה ואיראן

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 8:48

ברקע השימוש הרוסי בטילים היפרסוניים במלחמה באוקראינה והאיומים האיראניים, חברת רפאל חשפה את מערכת היירוט "קלע חד". המיירט יצטרך לעמוד בפני טילים שמהירותם פי חמישה ממהירות הקול, בעלי כושר תמרון גבוה ויכולת לשנות את המסלול במהלך הטיסה

שיגור של טיל בליסטי במהלך ניסוי, איראן/התקשורת האיראנית

בצל האיומים האיראניים והשימוש בהם באוקראינה, חברת רפאל חשפה היום (רביעי) כי היא עוסקת בפיתוח מיירט כמענה הגנתי לאיום מפני הטילים ההיפרסוניים. "קלע חד- Sky Sonic" הוא שמו של המיירט, שיחל בקרוב בניסויי טיסה, ולו יכולת תמרון מתקדמת. "קלע חד" יתמודד נגד הטילים החדשניים, שטסים במהירות הגבוהה פי חמישה ממהירות הקול ויש להם כושר תמרון וחמקנות. הטיל המיירט ייחשף לראשונה בביתן של חברת רפאל בתערוכת הסלון האווירי בפריז שתפתח בשבוע הבא.

איום הטילים ההיפרסוניים הולך ומתפתח בשנים האחרונות. טובי המוחות ברפאל משקיעים בפיתוח מיירט שיענה על האיום, כפי שעשו בעבר בפיתוח מערכות הגנה לטווחים קצרים יותר, כדוגמת "כיפת ברזל", "קלע דוד" והמערכת מבוססת הלייזר "מגן אור".

משפחת ה"טילים היפרסוניים" יכולים לנוע במהירות של פי חמישה ממהירות הקול. הם מדויקים מאוד ובעלי כושר תמרון גבוה. בניגוד לטילים בליסטיים, הטילים ההיפרסוניים יכולים לשנות מסלול במהלך הטיסה. טיל היפרסוני בולט בעולם הוא הטיל הרוסי kinzhal, בו השתמשו הרוסים באוקראינה.

האתגרים במענה לאיום ההיפרסוני הם רבים ומורכבים וכוללים בין השאר את אתגרי הגילוי והמעקב - המחייבים מערכת סנסורים מסונכרנים לגילוי האיום ומעקב אחר מיקומו במהלך המעוף. האתגר השני הוא הצורך ליירוט מהיר, על מנת לצמצם את המרחק שהמטרה עוברת וגורם לאי ודאות לגבי מיקומה. אתגר אחר הוא אתגר המרדף .המיירט נדרש לבנות מסלול טיסה גמיש כמענה לאיום ההיפרסוני, הטס במהירות גבוהה במסלול שאינו בליסטי.

טיל קלע חד 14 ביוני 2023. רפאל, אתר רשמי
טיל "קלע חד"/אתר רשמי, רפאל

ד"ר יובל שטייניץ, יו"ר רפאל בירך על פיתוח המערכת החדשנית: "רפאל נמצאת בצמיחה משמעותית ומעוררת עניין בזירה הבינלאומית עם יכולות מבצעיות מוכחות ומציאות גיאו-פוליטית המייצרת הזדמנויות רבות. אנו עוקבים אחרי ההתפתחויות והאיומים בזירה העולמית וכמו בעבר- מקדימים ומפתחים את מערכות ההגנה המתקדמות ביותר".

עוד בוואלה!

איראן חשפה טיל היפר-סוני ראשון מתוצרתה: "יכול לעקוף את כיפת ברזל"

לכתבה המלאה
טיל קלע חד 14 ביוני 2023. רפאל, אתר רשמי
טיל "קלע חד"/אתר רשמי, רפאל

לפני כשבוע חשפה איראן את הטיל ההיפר-סוני הראשון מתוצרתה, המכונה "פתח". הטיל, שלטענת טהראן מצויד בטכנולוגיות שאמורות לאפשר לו לחמוק מ"כל מערכות ההגנה האווירית של האויב", הוצג במהלך אירוע בהשתתפות הנשיא איברהים ראיסי ובכירי משמרות המהפכה. הטיל, לפי דיווחי התקשורת הרשמית באיראן, מגיע לטווח של עד 1,400 ק"מ ולמהירות של 15 אלף קמ"ש.

"לטיל ההיפר-סוני המונחה דיוק 'פתח' יש טווח של 1,400 ק"מ והוא מסוגל לחדור את כל ההגנות", אמר אמיר עלי חג'יזאדה, ראש חיל האוויר של משמרות המהפכה. בשנה שעברה, הרפובליקה האסלאמית אמרה כי היא החלה בפיתוח טיל היפר-סוני המסוגל לתמרן בתוך האטמוספירה ומחוצה לה.

הטלוויזיה הרשמית טענה כי הטיל החדש יכול לפגוע ב"מערכות ההגנה מפני טילים המתקדמות של האויב" - כולל במערכת "כיפת ברזל" - וכי פיתוחו הוא "קפיצה דורית גדולה" בתחום הטילים. עם זאת, כיפת ברזל אינה אמורה להתקדם עם טילים היפר-סוניים, אלא מערכות הגנה אחרות שיש ברשות ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully