וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן חשפה טיל היפר-סוני ראשון מתוצרתה: "יכול לעקוף את כיפת ברזל"

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 12:36

הטיל, המכונה "פתח", הוצג באירוע בהשתתפות ראיסי ובכירי משמרות המהפכה. לטענת טהראן, הוא מגיע לטווח של עד 1,400 ק"מ ומסוגל לחמוק מ"כל מערכות ההגנה האווירית של האויב". גלנט: "יש לנו מענה, טוב יותר"

שיגור של טיל בליסטי במהלך ניסוי, איראן/התקשורת האיראנית

איראן חשפה היום (שלישי) טיל היפר-סוני ראשון מתוצרתה, המכונה "פתח". הטיל, שלטענת טהראן מצויד בטכנולוגיות שאמורות לאפשר לו לחמוק מ"כל מערכות ההגנה האווירית של האויב", הוצג במהלך אירוע בהשתתפות הנשיא איברהים ראיסי ובכירי משמרות המהפכה. הטיל, לפי דיווחי התקשורת הרשמית באיראן, מגיע לטווח של עד 1,400 ק"מ ולמהירות של 15 אלף קמ"ש.

טילים היפר-סוניים יכולים לטוס פי חמישה מהר יותר ממהירות הקול ובמסלולים מורכבים, כך שקשה יותר ליירט אותם בהשוואה לטילים אחרים. בשנים האחרונות מדינות רבות החלו לפתח טילים מסוג זה, ואלו משמשים את רוסיה במלחמתה באוקראינה.

"לטיל ההיפר-סוני המונחה דיוק 'פתח' יש טווח של 1,400 ק"מ והוא מסוגל לחדור את כל ההגנות", אמר אמיר עלי חג'יזאדה, ראש חיל האוויר של משמרות המהפכה. בשנה שעברה, הרפובליקה האסלאמית אמרה כי היא החלה בפיתוח טיל היפר-סוני המסוגל לתמרן בתוך האטמוספירה ומחוצה לה.

הטלוויזיה הרשמית טענה כי הטיל החדש יכול לפגוע ב"מערכות ההגנה מפני טילים המתקדמות של האויב" - כולל במערכת "כיפת ברזל" - וכי פיתוחו הוא "קפיצה דורית גדולה" בתחום הטילים. עם זאת, כיפת ברזל אינה אמורה להתקדם עם טילים היפר-סוניים, אלא מערכות הגנה אחרות שיש ברשות ישראל.

נשיא איראן איברהים ראיסי נואם בטקס חשיפת הטיל העל-קולי הראשון מתוצרת איראנית בטקס בטהראן, 6 ביוני 2023. רויטרס
ראיסי מציג את הטיל ההיפר-סוני "פתח", היום/רויטרס

טהראן מרבה להצהיר על הישגים טכנולוגיים בתחום הטילים, שבו היא משקיעה משאבים רבים, אך קשה לאמת את יכולותיהם האמיתיות. איראן טוענת כי תכנית הטילים שלה היא למטרות הגנה בלבד, אך מדינות המערב וישראל חוששות שהיא עשויה להשתמש בארסנל הנרחבי שלה גם כאמצעי שיגור של נשק גרעיני. איראן מצהירה שאין לה כוונה להשיג נשק כזה.

"שמעתי שהאויבים שלנו מתרברבים לגבי הנשק שהם מפתחים", אמר שר הביטחון יואב גלנט על ההצהרות של איראן. "לכל פיתוח שכזה יש לנו מענה, טוב יותר, בין אם זה ביבשה, באוויר או בים, הן באמצעים הגנתיים והן באמצעים התקפיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully