וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת טילים על אוקראינה: 7 הרוגים, תחנת הכוח הגרעינית מנותקת מחשמל

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 11:34

רוסיה שיגרה לפנות בוקר 81 טילים, כולל טילים היפרסוניים ושמונה מל"טים, לעבר אוקראינה. קייב, אודסה וחרקיב נפגעו כולן. 40% ממשקי הבית והעסקים בקייב נותרו ללא חשמל

בווידאו: מתקפת טילים רוסית על קייב/רויטרס

רוסיה שיגרה לפנות בוקר (חמישי) 81 טילים, כולל טילים היפרסוניים ושמונה מל"טים, לעבר אוקראינה. אוקראינה השמידה 34 טילי שיוט וארבעה מל"טים מסוג שאהד, כמו גם יירטה שמונה מל"טים וטילים מונחים, על פי הצהרה. נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי רוסיה "לא תתחמק מאחריות". לפחות שבעה בני אדם נהרגו בעיר לבוב. שני אנשים נפגעו בקייב.

הטילים פגעו בתשתיות וגרמו להפסקת חשמל במתקן הגרעיני הגדול באירופה. תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה, שעליה השתלטו הרוסים בשנה שעברה, מסתמכת כעת על גנרטורים, לאחר שהתשתיות שמספקות חשמל לתחנה נפגעו, הודיעה חברת החשמל הממלכתית אנרגואטום. ל-18 הגנרטורים שפועלים על דיזל, יש מספיק דלק לעשרה ימים, היא הוסיפה.

קייב, נמל הים השחור באודסה והעיר השנייה בגודלה באוקראינה, חרקיב, נפגעו כולן במתקפת הטילים. אזעקות נשמעו ברחבי קייב במשך שבע שעות, וחיל האוויר האוקראיני הצליח ליירט מל"טים וטילים.
ראש העיר קייב ויטלי קליצ'נקו דיווח כי 40% מהצרכנים בבירה נותרו ללא חשמל. מושל אודסה מקסים מרצ'נקו כתב בטלגרם כי מתקפת טילים מסיבית פגעה במתקן אנרגיה בעיר ושיבשה את אספקת החשמל. גם אזורי מגורים נפגעו.

מושל אזור חרקיב אולה סינחובוב אמר כי העיר וסביבותיה נפגעו מ-15 טילים. פגיעות נוספות דווחו בעיר דנייפר במרכז המדינה ובאזורים אחרים.

מתקפת טילים על קייב. רויטרס
קייב לאחר מתקפת הטילים/רויטרס
מתקפת טילים על קייב. רויטרס
קייב לאחר מתקפת הטילים/רויטרס
מתקפת טילים בקייב. רויטרס
קייב לאחר מתקפת הטילים/רויטרס

במקביל, נמשכת הלחימה העזה בעיר הכרייה בחמוט. ראש קבוצת ואגנר, קבלנית של שכירי חרב הנלחמים לצד הצבא הרוסי באוקראינה, יגבני פריגוז'ין אמר אתמול כי לוחמיו השתלטו על החלק המזרחי על העיר.

בבחמוט נותרו כ-4,000 תושבים, ובהם 38 ילדים, מתוך 70 אלף התושבים שחיו בה לפני המלחמה. מזכ"ל נאטו ינס סטולטנברג הזהיר אתמול כי רוסיה מוסיפה חיילים לשדה הקרב. "איננו יכולים לשלול את האפשרות שבחמוט תיפול בימים הקרובים", הוא אמר.

חיילים אוקראינים בבחמוט. רויטרס
חיילים אוקראינים בבחמוט/רויטרס
חיילים אוקראינים בבחמוט. רויטרס
חיילים אוקראינים בבחמוט/רויטרס
חיילים אוקראינים בבחמוט. רויטרס
חיילים אוקראינים בבחמוט/רויטרס

אוקראינה מתכוננת למתקפת אביב כשמזג האוויר ישתפר וכשתקבל נשק נוסף מבעלות בריתה במערב, כולל טנקים. רוסיה טוענת כי סיפחה כ-20% משטח אוקראינה וכי נפילת בחמוט תהיה צעד נוסף בדרך לכיבוש החבל המתועש דונבס.

על פי מומחים במערב, לבחמוט אין ערך אסטרטגי, אך כיבושה ייתפש כהישג לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין וצבאו, לאחר חודשים ללא הישג משמעותי בשדה הקרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully