וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירות ארה"ב ברוסיה לאזרחיה: עזבו מייד את המדינה

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 12:39

זאת הפעם הראשונה מאז ספטבמר שהשגרירות מפרסמת אזהרה כזאת. על פי קייב, מספר החיילים הרוסים שנהרגו מדי יום באוקראינה גדל בקצב המהיר ביותר בפברואר, לעומת כל תקופה אחרת מאז השבוע הראשון של הפלישה רוסית למדינה

בווידאו: צילומי לוויין מראים את ההרס בבחמוט/רויטרס

שגרירות ארצות הברית ברוסיה הזהירה את כל האזרחים האמריקנים שנמצאים במדינה לעזוב באופן מיידי. "השגרירות מדגישה את הסיכון הגבוה של מעצרים שרירותיים והטרדות של אזרחים אמריקנים על ידי רשויות החוק הרוסיות. כל האזרחים האמריקנים שחיים ברוסיה או מבקרים בה חייבים לעזוב בשל ההשלכות הבלתי צפויות של הפלישה הרוסית". זאת הפעם הראשונה מאז ספטמבר שהשגרירות מפרסמת אזהרה כזאת.

במקביל, המספר היומי של חיילים רוסים שנהרגים באוקראינה גדל בקצב מהיר החודש, לעומת כל תקופה אחרת מאז השבוע הראשון של הפלישה רוסית למדינה, כך על פי נתונים אוקראיניים.

הנתונים מראים כי 824 חיילים רוסים מתו מדי יום בפברואר עד כה. על פי משרד ההגנה הבריטי, אי אפשר לאשר את הנתונים, אך המגמות שעולות מהם "ככל הנראה מדויקות".

הגידול במספר המתים מגיע על רקע "מתקפה גדולה חדשה" של רוסיה באוקראינה, על פי גורמים רשמיים בקייב. עם זאת, מזכיר המועצה לביטחון והגנה לאומית של אוקראינה (NSDC), אולכסי דנילוב, אמר כי רוסיה מתמודדת עם "בעיות גדולות" במתקפה. "החיילים שלנו הודפים את המתקפה", הוא אמר. "זאת לא המתקפה שהם דמיינו".

בחמוט מופצצת. רויטרס
בחמוט מופצצת/רויטרס
חיילים אוקראינים בבחמוט. רויטרס
חיילים אוקראינים בבחמוט/רויטרס
חיילים אוקראינים בבחמוט. רויטרס
חיילים אוקראינים בבחמוט/רויטרס
בווידאו: הבצא האוקראיני תוקף עמדות רוסיות בבחמוט/מערכת וואלה!

הקרבות הקשים ביותר ניטשים סביב העיר בחמוט בחבל דונבס במזרח אוקראינה. אתמול, ראש הקבלנית הפרטית קבוצת ואגנר, ששכירי החרב שלה נלחמים לצד החיילים הרוסים, אמר כי לוחמיו כבשו יישוב סמוך לבחמוט.

על פי קייב, בפברואר 824 חיילים רוסים מתו ביום - פי ארבעה לעומת 172 מתים ביום שנרשם ביוני וביולי. לטענת הצבא האוקראיני, 137,780 חיילים רוסים נהרגו מאז הפלישה ב-24 בפברואר 2022.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully