וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה טוענת: כבשנו את העיר סולדאר במזרח אוקראינה - אוקראינה מכחישה

עודכן לאחרונה: 13.1.2023 / 13:59

צילומי לווין שפירסמה אוקראינה השבוע חושפים את ההרס הנוראי בסולדאר לאחר חודשים של לחימה, על רקע דיווחים כי מאות אזרחים לכודים בעיר. גורם בכיר במשרד החוץ הרוסי הזהיר כי בלארוס עשויה להצטרף למלחמה באוקראינה אם תפלוש לרוסיה

הכוחות הרוסים השתלטו על העיר סולדטר במזרח אוקראינה, כך דיווח על משרד ההגנה הרוסי - ההישג המשמעותי הראשון של הצבא הרוסי מזה חודשים. על פי תדרוך של המשרד, רוסיה השתלטה על העיר אתמול בערב (חמישי). אוקראינה מיהרה להכחיש את הדיווח ואמרה כי ה"לחימה קשה" עדיין נמשכת.

כיבוש סולדאר הוא "חשוב בעבור ההמשכיות של מבצעי המתקפה המוצלחים באזור דונייצק", נמסר מהמשרד. "השתלטות על סולדאר מאפשרת לחתוך את ערוצי האספקה לכוחות האוקראינים בבחמוט".

המשמעות של סולדאר מבחינה צבאית היא מינימלית, אך הכיבוש שלה יאפשר לכוחות הרוסים, ובמיוחד מליציית וגנר, להתמקד בבחמוט הסמוכה, שמהווה יעד מאז הקיץ. לדברי המשרד, "כיבוש סולדאר התאפשר הודות להרס רציף של האויס באמצעות מתקפות של הצבא מהאוויר ועל הקרקע". המשרד לא התייחס לטענה של מליציית וגנר כי חייליה הם שכבשו את העיר לבדם.

צילומי לווין של העיר סולדאר באוקראינה. טוויטר, צילום מסך
ההרס בעיר סולדאר/צילום מסך, טוויטר
צילומי לווין של העיר סולדאר באוקראינה. טוויטר, צילום מסך
ההרס בעיר סולדאר/צילום מסך, טוויטר

ובשטח, מאות אזרחים אוקראינים לכודים בעיר סולדאר. בעיצומה של הלחימה. מושל גדונייצק, פבלו קירילנקו, אמר לטלוויזיה האוקראינית כי 559 אזרחים נותרו בעיר, כולל 15 ילדים, ואי אפשר לפנותם.

אוקראינה דיווחה אתמול כי חייליה "מחזיקים מעמד" בלחימה בסולדאר, ופטר טענות של המליציה הרוסית וגנר כי כוחותיה השתלטו על העיר. צילומי לווין של חברת MAXAR, שפירסמה אוקראינה השבוע חושפים את ההרס הנוראי בעיר לאחר חודשים של לחימה.

עוד בוואלה!

ארה"ב תתחיל להדריך חיילים אוקראינים על מערכת הפטריוט "כבר בשבוע הבא"

לכתבה המלאה
צילומי לווין של העיר סולדאר באוקראינה. טוויטר, צילום מסך
ההרס בעיר סולדאר/צילום מסך, טוויטר

במקביל, גורם בכיר במשרד החוץ הרוסי אמר היום (שישי) כי בלארוס עשויה להצטרף למלחמה באוקראינה, אם קייב תחליט "לפלוש" לרוסיה או לבעלת בריתה.

רוסיה השתמשה בבלארוס כנקודת כניסה לפלישה לאוקראינה בפברואר 2022, ומאז אוקטובר הציבה במדינה חיילים לטובת תרגילים צבאיים משותפים. שתי המדינות הסכימו להרחיב את שיתוף הפעולה הצבאי והעלו חששות שמוסקבה עשויה להשתמש בבעלת הברית כדי לפתוח במתקפה חדשה על אוקראינה מצפון.

בראיון לסוכנות הידיעות TASS, אמר אלכסיי פולישצ'וק כי התרגילים המשותפים של רוסיה עם בלארוס אמורים למנוע הסלמה, אך הזהיר כי בלארוס עשויה להצטרף למלחמה באוקראינה אם תפלוש לרוסיה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר ביום רביעי כי המדינה שלו חייבת "להיות מוכנה" בגבול עם בלארוס. "אנחנו מבינים שלמעט מהצהרות גדולות, איננו רואים שום דבר משמעותי שם, אך למרות זאת, אנחנו חייבים להיות מוכנים בגבול ובאזורים סביב", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully