וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תתחיל להדריך חיילים אוקראינים על מערכת הפטריוט "כבר בשבוע הבא"

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 12:58

תוכנית האימונים תתקיים בבסיס פורט סיל באוקלהומה, היכן שארצות הברית עורכת את האימונים שלה בתפעול ותחזוקת המערכת. וושינגטון הודיעה בחודש שעבר כי תספק לקייב את המערכת שביקשה מאז הפלישה הרוסית לתחומה בפברואר

חיילים אוקראינים יתחילו לקבל הדרכות לגבי השימוש במערכת ההגנה מפני טילים פטריוט בארצות הברית כבר בשבוע הבא, כך הודיע אתמול (שלישי) הפנטגון.

תוכנית האימונים תתקיים בפורט סיל באוקלהומה, היכן שארצות הברית עורכת את האימונים שלה בתפעול ותחזוקת המערכת, דיווחה רשת CNN. פורט סיל הוא אחד מארבעה בסיסי הדרכה צבאיים ובו נמצא בית ספר שדה לארטילריה.

בניין שנהרס במתקפת טילים רוסית בקרמטורסק במזרח אוקראינה. טוויטר, צילום מסך
טילים רוסיים פגעו במעונות של חיילים אוקראינים/צילום מסך, טוויטר
אישה אוקראינית ברחובות דונייצק, אוקראינה, 30 בדצמבר 2022. רויטרס
מתקפת טילים רוסית על דונייצק/רויטרס
שרידי מל"ט מתאבד איראני מדגם שהאד-136 בקייב, אוקראינה, 17 באוקטובר 2022. רויטרס
מתקפת טילים רוסית על קייב/רויטרס
מתקפת טילים רוסית על קייב, 17 באוקטובר 2022. רויטרס
מתקפת טילים רוסית על קייב/רויטרס

ארצות הברית החליטה בחודש שעבר לספק לאוקראינה את המערכת שאותה ביקשה קייב מאז הפלישה הרוסית לתחומה בפברואר 2022. עם זאת, תוכנית ההדרכה וההצבה של המערכת בשטח אוקראינה צפויים לקחת חודשים. לפיכך, לפטריוט לא תהיה השפעה על המלחמה באוקראינה בטווח הקצר.

דובר הפנטגון, פאט ריידר, אמר לכתבים כי 90-100 חיילים אוקראינים יגיעו לאוקלהומה להדרכת הפטריוט כבר בשבוע הבא. "כשיוצב בשטח, מערכת הפטריוט תתרום ליכולות ההגנה האוויריות של אוקראינה ותספק יכולת נוספת לעם האוקראיני להגן על עצמו מפני המתקפות האוויריות הנמשכות הרוסיות", הוא אמר.

רוסיה הזהירה מפני השלכות בלתי צפויות שיקרו כשאוקראינה תתחיל להשתמש במערכת. עם זאת, גם גרמניה הכריזה כי תספק לקייב מערכת פטריוט אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully